۳۱ روز مانده به المپیک ریورویت ابرباکتری مقاوم در آبهای اطراف برزیل

  مقامات وزارت بهداشت برزیل پس از دو روز سکوت بالاخره مجبور به تایید خبر رسمی رویت ابرباکتری‌های خطرناک و مقاوم به آنتی بیوتیک شدند.   به گزارش مازند اسپرت گروهی از دانشمندان برزیلی دو روز پیش خبری را به صورت رسمی از آزمایشگاه مرکزی ریو منتشر کردند که در ساعت اولیه توسط دولت برزیل تکذیب و […]

 

خبرگزاری فارس: رویت ابرباکتری مقاوم در آبهای اطراف برزیل

مقامات وزارت بهداشت برزیل پس از دو روز سکوت بالاخره مجبور به تایید خبر رسمی رویت ابرباکتری‌های خطرناک و مقاوم به آنتی بیوتیک شدند.

 

به گزارش مازند اسپرت گروهی از دانشمندان برزیلی دو روز پیش خبری را به صورت رسمی از آزمایشگاه مرکزی ریو منتشر کردند که در ساعت اولیه توسط دولت برزیل تکذیب و سپس از درگاه اینترنتی وزارت بهداشت این کشور نیز حذف شد. این خبر آنقدر جدی و خطرناک بود که مقامات حکومتی در برزیل توان تکذیب آن را نداشته و بالاخره مجبور به تایید آن شدند. باکتری‌های جهش یافته ژنتیکی به صورت مقاوم در برابر دارو و آنتی بیوتیک‌های قوی، درد آبهای آزاد و منتهی به سواحل ریو رویت شده‌اند. این باکتری‌ها به راحتی می‌توانند ناقل ویروس‌های خطرناک باشند و درمان بیماری‌های بیشماری را ناممکن کنند.

استفاده بی رویه از مواد شیمیایی جهت پاک سازی آبهای آلوده توسط فاضلاب و زباله‌های شهری، باعث مقاومت باکتری‌ها به داروها شده و این سویه‌های خطرناک تقریبا به هیچ دارویی واکنش نشان نمی‌دهند و به راحتی و با بالاترین سرعت شروع به تقسیم سلولی و رشد و افزایش کلونی می‌کنند.

در فاصله یک ماه مانده به المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل، رویت این باکتری‌های بیماری‌زا و خطرناک دردسر مضاعفی است برای مقامات برگزار کننده المپیک ریو ۲۰۱۶ و انتقادات از کمیته بین المللی المپیک را دو چندان می‌کند. اعطای میزبانی به کشورهایی که توان میزبانی بین المللی ندارند، برای کشورهای بزرگ و مدرن دنیا قابل قبول و منطقی نیست.

در گزارش دانشمندان حوزه میکروبیولوژی برزیل آمده که گردشگران و مردم بومی به هیچ عنوان تا اطلاع ثانوی به شنا در سواحل ریو نپردازند و در هتل‌های اطراف سواحل ریو نیز تحت هیچ عنوان از آب لوله کشی به عنوان آب آشامیدنی و یا حتی برای مسواک زدن هم استفاده نشود./فارس