گزارش تصویری نشست خبری هیأت والیبال استان مازندران/عکاس مقداد بهرامی

رئیس هیأت والیبال مازندران عصر دوشنبه ۱۷ خردادماه ۹۵ در نشستی با اصحاب رسانه شرکت کرد. به گزارش مازنداسپرت ” در این نشست که در سالن اجتماعات مهمانسرای امام رضا (ع) اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد، سید میلاد تقوی به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد که در زیر می خوانید: * هیأت […]

1رئیس هیأت والیبال مازندران عصر دوشنبه ۱۷ خردادماه ۹۵ در نشستی با اصحاب رسانه شرکت کرد.

به گزارش مازنداسپرت ” در این نشست که در سالن اجتماعات مهمانسرای امام رضا (ع) اداره کل ورزش و جوانان مازندران برگزار شد، سید میلاد تقوی به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد که در زیر می خوانید:

* هیأت والیبال مازندران سال گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشت

رئیس هیأت والیبال مازندران در ابتدا با تشکر از حضور رسانه ها در این نشست گفت: شما بعنوان نمایندگان افکار عمومی در مقاطع حساس و سرنوشت ساز همواره یار و یاور ما بوده اید و امیدوارم در ادامه بتوانیم بهتر و بیشتر در خدمت شما باشیم.

وی سپس به ارائه گزارشی از عملکرد سال ۹۴ هیأت والیبال مازندران پرداخت و افزود: هیأت والیبال مازندران سال گذشته دستاوردهای قابل توجهی داشت که از جمله آنها می توان به اعزام ۲۹ تیم از استان به مسابقات مختلف کشوری در بخش آقایان و بانوان (سالنی و ساحلی)، برگزاری کلاس های متعدد مربیگری، داوری، دانش افزایی و … اشاره کرد که ان شاالله این روند در سال ۹۵ نیز ادامه خواهد یافت.

* نگاه ویژه ای به رده های پایه داریم

تقوی نگاه ویژه هیأت والیبال مازندران به رده های پایه را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: این موضوع از یکسال گذشته آغاز شده و تلاش های مستمری با همکاری مدیرکل محترم ورزش و جوانان مازندران و نظارت فدراسیون والیبال در این راستا صورت گرفته که الحمدلله این پیگیری ها در حال به ثمر نشستن است. کما اینکه در حال حاضر مازندران در همه رده های سنی تیم های ملی نماینده دارد.

وی ادامه داد: در گذشته هیچ نظارتی روی عملکرد مدارس والیبال وجود نداشت و حتی مشاهده شده بود که اکثر آنها فاقد حداقل استانداردهای لازم برای آموزش بازیکنان بودند. بعنوان مثال در یکی از مدارس والیبال در یک زمان ۹۰ دقیقه ای ۹۰ بازیکن آموزش داده می شدند که اصلاً به صلاح والیبال مازندران نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: آقای رحمت نوری عضو کمیته استعدادیابی فدراسیون والیبال که ریاست کمیته استعدادیابی هیأت والیبال مازندران را نیز بر عهده دارد، برنامه های بسیار خوبی را ارائه نموده که از جمله آن می توانم به برگزاری جشنواره والیبال نونهالان با حضور ۱۰۶ تیم از سراسر کشور اشاره کنم که ۶ تیم از استان به مسابقات اعزام شدند که تیم های اول تا سوم را نمایندگان مازندران تشکیل می دادند. این موفقیت، مناسبی برای نسل بعدی والیبال مازندران خواهد بود.

* والیبال مازندران را با رتبه ۲۲ کشور تحویل گرفتم و حالا در بین ۵ استان برتر قرار داریم

تقوی اظهار داشت: زمانی که هیأت والیبال مازندران را تحویل گرفتم، حتی یک دفتر هم نداشتیم. از هیأت والیبال استان حتی یک شماره فاکس ثابت برای دریافت نامه های اداری در فدراسیون وجود نداشت! البته این اتفاق بدلیل جابجایی و دست به دست شدن ریاست هیأت والیبال بین چند نفر در مدت ۲ سال بود که من در ابتدای سرپرستی ام در هیأت فقط به فکر ساماندهی اوضاع بودم.

وی افزود: هیأت والیبال مازندران را در حالی تحویل گرفتم که در بین ۳۱ استان کشور در رتبه ۲۲ قرار داشت. بنده با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پا به این عرصه گذاشتم و اولین برنامه که در شش ماه اول محقق شد، ساماندهی اساسی کمیته های مختلف هیأت والیبال بود که الحمدلله این مهم صورت گرفت و خوشحالم که در حال حاضر بخش زیادی از برنامه های من عملی شده بطوریکه الان در جمع ۵ استان برتر کشور حضور داریم. البته این موضوع ما را اغنا نمی کند و در تلاش هستیم تا در دو سال آینده به رتبه نخست در بین هیأت های کشور برسیم.

* تلاش می کنیم تا هر دو سهمیه لیگ برتری مازندران در کشور حفظ شود

رئیس هیأت والیبال استان مازندران در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود ابهام در تیمداری سازمان عمران شهرداری ساری در لیگ برتر والیبال کشور گفت: در سال گذشته بنده به عینه شاهد بودم که مجموعه سازمان عمران تلاش جمعی انجام دادند و تیم خوبی را روانه مسابقات کرده و در نهایت هم با افتخار آفرینی موفق شدند به لیگ برتر صعود کنند.

وی تصریح کرد: بنده این پتانسل را در این مجموعه می بینم که بتوانند در لیگ برتر هم حرف های زیادی برای گرفتن داشته باشند. مازندران پس از تهران، تنها استانی است که دو سهمیه در لیگ برتر دارد. مطمئن باشید هیأت والیبال مازندران و اداره کل ورزش و جوانان تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا هر دو سهمیه مازندران در لیگ برتر حفظ شود.

* از طریق رسانه ها متوجه حضور نماینده بابل در لیگ دسته اول والیبال بانوان کشور شدم!

رئیس هیأت والیبال مازندران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا از وضعیت تیم آریا صنعت بابل که به لیگ برتر والیبال بانوان صعود کرده اطلاعی دارید، گفت: بنده خبر حضور این تیم در مسابقات سال گذشته لیگ دسته اول را از طریق رسانه ها دریافت کردم! دلیلش هم این بود که مسئولان این تیم در بی خبری کامل به فدراسیون والیبال مراجعه کردند و اقدامات لازم را انجام دادند و ما در بی خبری کامل بودیم. البته بنده از این اتفاق خوب یعنی حضور یک نماینده از مازندران در لیگ دسته اول والیبال بانوان کشور بسیار خرسند شدم.

وی اضافه کرد: تیم خوبی از والیبال بانوان بابل شکل گرفت و راهی مسابقات شد و الحمدلله توانستند افتخار آفرینی کرده و به لیگ برتر صعود کنند و جالب است که پس از صعود این تیم به لیگ برتر باز هم ما در بی خبری کامل نسبت به این تیم قرار داریم و امیدواریم مسئولان تیم آریا صنعت بابل اندکی ما را در جریان امورات این تیم قرار دهند.

* استقبال در خور شأن از غلامی و  میزراجانپور را در دستور کار داریم

تقوی به افتخار آفرینی دو ملی پوش مازندرانی والیبال کشورمان در راه کسب سهمیه المپیک اشاره کرد و گفت: عادل غلامی و مجتبی میرزاجانپور در این رقابت ها همچون گذشته نمایش درخشانی داشتند و خانواده بزرگ والیبال مازندران را سرافراز کردند.

وی به برنامه ویژه هیأت والیبال استان در استقبال از این دو ملی پوش مازندرانی اشاره کرد و گفت: شاید هیأت والیبال به لحاظ مالی توان حمایت و تقدیر از این عزیزان را نداشته باشد اما به لحاظ معنوی هر چه در توان داریم برای این دو سرمایه والیبال استان خواهیم گذاشت و برای استقبال از آنها در راه بازگشت از مسابقات کسب سهمیه المپیک برنامه ویژه ای را تدارک دیده ایم.

* عزم هیأت والیبال استان در برخورد با کانون های غیر قانونی آموزش والیبال

این مسئول از عزم جدی هیأت والیبال مازندران برای برخورد با کانون های غیر قانونی آموزش والیبال در استان خبر داد و گفت: شناسایی تمامی کانون های آموزش والیبال از ابتدای خردادماه در دستور کار هیأت قرار گرفته و ان شاالله تا پایان همین ماه به جمع بندی خواهیم رسید.

وی اضافه کرد: پیش بینی ما این است که مجموعاً بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کانون آموزش والیبال در استان وجود داشته باشد که حدود نیمی از آنها غیر قانونی فعالیت می کنند که باید با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

* گلایه شدید از نگاه یکجانبه مسئولان فدراسیون در واگذاری میزبانی ها!

رئیس هیأت والیبال مازندران در بخش پایانی صحبت های خود از نگاه یکجانبه مسئولان فدراسیون والیبال در واگذاری میزبانی ها به دو شهر خاص گلایه کرد.

وی گفت: امروز (دوشنبه) نامه ای را به آقای درخشنده رئیس سازمان لیگ فدراسیون نوشتم که رونوشتی از آن به رئیس فدراسیون والیبال نیز ارسال شده است. بنده در این نامه به شدت از نگاه یکجانبه مسئولان فدراسیون والیبال در واگذاری میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رده های مختلف سنی گلایه کرده و صراحتاً اعلام نموده ام که اگر سیاست های فدراسیون در قبال این قضیه عوض نشود، از اعزام تیم های جوانان و نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور جلوگیری خواهم کرد.

تقوی اذعان داشت: با وجود این که سه سال است برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور در رده های مختلف سنی درخواست داده ایم اما در کمال تعجب شاهد این هستیم که فدراسیون میزبانی مسابقات یک رده سنی را برای سومین سال پیاپی به یک شهر می دهد که بسیار تأمل برانگیز است!

وی گفت: اخیراً چهار شهر مازندران با ۴ سالن ورزشی مجهز و با دارا بودن خوابگاه های مناسب جهت اسکان تیم ها را به فدراسیون معرفی و آمادگی کامل خود را برای میزانی اعلام کردیم. نماینده فدراسیون هم به مازندران آمد و امکانات این ۴ شهر را مشاهده و مطلوب خواند و گزارش خوبی را به سازمان لیگ فدراسیون ارائه داد اما در کمال تعجب مشاهده کردم که نامه ای از فدراسیون والیبال به تاریخ روز قبل از آن بازدید به شهر دیگری مبنی بر قبول میزبانی آن شهر ارسال شده که نشان می دهد آن بازدید، نمایشی بیش نبوده است!!

تقوی در پایان با تأکید بر اینکه در صورت تغییر نکردن نگاه یکجانبه فدراسیون و نادیده گرفتن حق مازندران در اعطای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، از اعزام تیم های مختلف رده های سنی به مسابقات در سال جاری جلوگیری خواهد کرد، خاطرنشان کرد: پول اعزام آنها به مسابقات را برای خود والیبالیست ها در استان هزینه خواهد کرد

 

12345678910111213141516