هفته پایانی لیگ دسته سه/شهید کریمی جویبار به لیگ دسته دوم فوتبال کشور صعود کرد +تیم های سقوط کننده

هفته پایان لیگ دسته سه کشور عصر امروز در شهرهای مختلفی برگزار شد که در آن شاهد صعود  شهید کریمی جویبار به لیگ دسته دوم فوتبال کشور بودیم.   به گزارش مازند اسپرت؛هفته پایان لیگ دسته سه کشور عصر امروز در شهرهای مختلفی برگزار شد که در آن شاهد صعود دو تیم شهرداری اراک، شهید […]

396393هفته پایان لیگ دسته سه کشور عصر امروز در شهرهای مختلفی برگزار شد که در آن شاهد صعود  شهید کریمی جویبار به لیگ دسته دوم فوتبال کشور بودیم.

 

به گزارش مازند اسپرت؛هفته پایان لیگ دسته سه کشور عصر امروز در شهرهای مختلفی برگزار شد که در آن شاهد صعود دو تیم شهرداری اراک، شهید کریمی جویبار و شاهین ماهشر به لیگ دسته دوم فوتبال کشور بودیم.

 
دیدار دو تیم شهدای ساری و چوکا تالش در ورزشگاه شهید متقی ساری برگزار شد که در آن چوکا نتوانست به لیگ دسته دوم صعود کند و ساروی ها راه صعود شهید کریمی را باز کردند.

 تالشی ها که برای صعود نیاز به امتیاز گرفتن از این بازی بودند، در دقایق ابتدایی مسابقه حملات شدیدی از شهدای ساری روی دروازه این تیم رخ داد و در چند حمله میتوانستد به گل برسند و در یک صحنه حتیضربه بازیکن شهدا با برگشت دروازه بان این تیم همراه بود که بازیکنان و کادر شهدا اعتقاد داشتند توپ از خط عبور کرده است.

رفته رفته چوکا نبض بازی را در دست گرفت اما حملات آنها با دفاع شهدا و درخشش دروازه بان این تیم همراه بود.

چوکا در چند موقعیت تک به تک قرارگرفت که کمک داور مسابقه افساید اعلام کرد و بازی بدون گل در نیمه اول به پایان رسید.

نیمه دوم را شهدا جدی تر آغاز کرد و در دقیقه پنجاه بر روی ضربه کاشته سمت راست محوطه حریف میتوانستند به گل برسند که ضربه به ترک درواده برخورد کرد و به بیرون کرد.

در دقیقه شصت و در روی پاس در عمق، بازیکن شهدا صاحب توپ شد و با دریبل دو مدافع و در یک موقعیت تک به تک با دروازه بان چوکا، گل اول شهدا را وارد دروازه کرد.

چوکا میتوانست در یک صحنه و روی خروج بی موقع دروازه بان ساری به گل تساوی برسد اما مدافع شهدا با ضربه به توپ و برخورد به تیرک افقی دروازه توپ را دور کرد.

چوکا همچنان به دنبال گل بود اما بازهم شهدا بود که در یک ضد حمله و چند ضربه متوالی به سمت دروازه به گل دوم رسید و رویای لیگ دویی چوکا را بر باد داد و سبب شد تا شهید کریمی جویبار، دیگر همتای مازندرانی شهدای ساری به لیگ دو صعود کند.

 نتایج هفته پایانی به شرح ذیل می باشد:

گروه تیم میزبان نتیجه نتیجه تیم میهمان
 اول  شهرداری رودسر  3  1  عمران شهرداری ساری
 اول  شهرداری فومن  3  0  آرش ری
 اول  استقلال نوین بجنورد  2  1  شهدای بابلسر
 اول  شهدای ساری  2  0  چوکای تالش
 دوم  استقلال جنوب تهران  2  0  فجر میثاق کرج
 دوم  افرا درب تبریز  3  2  کاوه شهرداری ورامین
 دوم  ایرانداد تهران  3  0  صفاهان اصفهان
 دوم  شهرداری همدان  0  2  شهرداری اراک
 سوم  قشقایی شیراز  1  0  پریز درود
 سوم  نفتون مسجد سلیمان  1  0  برق شیراز
 سوم  شاهین ماهشهر  3  0  خلیج فارس خونسرخ
 سوم  فرید کرج  1  6  ملی حفاری اهواز
 سوم  شهرداری فیروزآباد  3  0  پرسپولیس برازجان
 
 

 

در گروه اول مسابقات همچنان که از هفته ها قبل مشخص بود، تیم فوتبال شهرداری فومن با اقتدار به لیگ دو صعود کرده بود و با ۳۵ امتیاز قهرمان این گروه شد.

دیگر تیم صعود کننده این گروه امروز معلوم شد. جایی که چوکا تالش نتوانست حریف شهدای ساری شود و با دو گل شکست خورد تا این شهید کریمی جویبار باشد که با ۳۱ امتیاز و تنها یک امتیاز بیشتر نسبت به چوکا به لیگ دو صعود کند. در این گروه تیم های چوکا تالش و استقلال نوین بجنورد در لیگ سه ماندنی شدند.

اما در گروه دوم مسابقات، شهرداری همدان نیز مانند شهرداری فومن از هفته ها قبل صعودش به لیگ دو را مسجل کرد و این شهرداری اراک بود که با برتری ۲-۰ مقابل شهرداری همدان به عنوان تیم دوم، به لیگ دسته دوم فوتبال کشور صعود کرد.

در این گروه همچنین تیم های استقلال جنوب تهران و ایرانداد تهران در لیگ سه ماندنی شدند و باقی تیم ها به لیگ پایین تر سقوط کردند.

در گروه سوم لیگ سه نیز در روز آخر حساسیت بالایی داشت و دو تیم قشقایی شیراز و شاهین ماهشهر با ۳۶ امتیاز به ترتیب در رده ی اول و دوم این گروه جای گرفتند و دو تیم ملی حفاری و برق شیراز نیز در لیگ سه ماندنی شدند.

گفتنی است بهترین دو تیم پنجم هر گروه از گروه های سه گانه نیز در لیگ دسته سه ماندنی می شوند، بنابراین دو تیم شهدای بابلسر از گروه اول با ۲۰ امتیاز و تیم شهرداری فیروزآباد از گروه سه با ۲۹ امتیاز در لیگ سه ماندنی شدند و تیم فجرمیثاق که به عنوان پنجمی گروه دوم دست یافت به لیگ پایین تر سقوط کرد.

 

لیگ دسته سه فوتبال ایران فصل ۹۴ – ۹۵
 
 
ردیف تیم بازی برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل امتیاز
۱ شهرداری فومن ۱۶ ۱۱ ۲ ۳ ۲۵ ۹ ۱۶ ۳۵
۲ شهید کریمی جویبار ۱۶ ۹ ۴ ۳ ۲۲ ۱۱ ۱۱ ۳۱
۳ چوکای تالش ۱۶ ۹ ۳ ۴ ۲۳ ۱۷ ۶ ۳۰
۴ استقلال نوین بجنورد ۱۶ ۷ ۲ ۷ ۲۰ ۲۱ ۲۳
۵ شهدای بابلسر ۱۶ ۶ ۲ ۸ ۲۴ ۲۶ ۲۰
۶ شهدای ساری ۱۶ ۶ ۲ ۸ ۱۷ ۲۳ ۲۰
۷ شهرداری رودسر ۱۶ ۶ ۱ ۹ ۲۰ ۲۰ ۰ ۱۹
۸ عمران شهرداری ساری ۱۶ ۵ ۳ ۸ ۱۶ ۲۳ ۱۸
۹ آرش ری ۱۶ ۲ ۳ ۱۱ ۲۰ ۳۷ -۱۷ ۹