حضورعبدالوهاب بردی و سیدیاشار روح اله زاده در ترکیب تیم اعزامی به جایزه بزرگ کاتا ایتالیا

نهمین دوره مسابقات کاتا جایزه بزرگ ایتالیا روز ۲۲ اسفندماه در شهر «پوردنون» این کشور برگزار می شود.   به گزارش مازند اسپرت؛ ایران در این دوره از رقابت ها با چهار تیم متشکل از هشت ورزشکار شرکت می کند.سرمربی تیم ملی کاتا در مورد صحبت های سرپرست فدراسیون جودو مبنی بر اهمیت کاتا و […]

4نهمین دوره مسابقات کاتا جایزه بزرگ ایتالیا روز ۲۲ اسفندماه در شهر «پوردنون» این کشور برگزار می شود.

 

به گزارش مازند اسپرت؛ ایران در این دوره از رقابت ها با چهار تیم متشکل از هشت ورزشکار شرکت می کند.سرمربی تیم ملی کاتا در مورد صحبت های سرپرست فدراسیون جودو مبنی بر اهمیت کاتا و نگاه ویژه فدراسیون به آن، گفت: نگرش ها در فدراسیون جودو به رشته کاتا تغییر یافته است و امیدوارم حمایت های مالی نیز به این نگرش ها افزوده شود، چراکه این مساله می تواند به پیشرفت و توسعه کاتا کمک کند.

زند در خصوص حضور ورزشکارانی که سن بالایی دارند در کاتا، گفت: در جودو، ورزشکاران تنها می توانند پس از دریافت کمربند مشکی، کاتا را آغاز کنند که در دیگر رشته های رزمی این گونه نیست. در واقع ورزشکاران باید به پختگی و تجربه رسیده باشند تا در کاتا فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: جودو ۱۰۰ سال است که در جهان دنبال می شود، اما پیکارهای جهانی کاتا فقط هفت سال است که برگزار می شود و هر سال معایب آن برطرف می شود.

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد: با همه این تفاسیر میانگین تیم ملی را نسبت به سال نخستی که کارمان را آغاز کرده ایم، کاهش دادیم و حتی اکنون ورزشکار ۲۳ ساله نیز در اردو داریم.

وی در مورد برنامه های سال آینده کاتا، گفت: مسابقات جهانی هر سال شهریور ماه برگزار می شود، اما با توجه به تداخل آن به بازی های المپیک در انتظار تصمیم فدراسیون جهانی هستیم تا برنامه های آماده سازی را تدوین کنیم.

سرمربی تیم ملی ایران همچنین ترکیب تیم اعزامی به جایزه بزرگ ایتالیا را بدین شرح اعلام کرد:

ناگه نو کاتا: محمدعلی نودهی و امیر فرزانه حصاری
کاتا منو کاتا: مجتبی باجلان و سیدرضا روحانی
کودوکان گوشین جوتسو: محمدمهدی میرعظیمی و محمدوحید پوراسفندیار
کیمه نو کاتا: عبدالوهاب بردی و سیدیاشار روح اله زاده
کادر فنی: حسین زند و جعفرعلی قادری