شانس حضور در تیم ملی را از هیچ ورزشکاری نمی‌گیریم قرائت: هر ۳ ورزشکار اعزامی امیدهای کسب سهمیه هستند/حبیبیان در این چند سال توانایی‌هایش را نشان داده است

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران اعتقاد دارد ۳ روئینگ سوار اعزامی به اردوی اسپانیا از امیدهای کسب سهمیه هستند، اما باز هم اردوی انتخابی در ایران برگزار خواهد شد.   به گزارش مازند اسپرت علی قرائت ، درباره پایان اردوی ملی‌پوشان در بندرلنگه، گفت: روز پنجشنبه اردوی ما در این شهر به پایان رسید. تمرینات ما در […]

سرمربی تیم ملی روئینگ ایران اعتقاد دارد ۳ روئینگ سوار اعزامی به اردوی اسپانیا از امیدهای کسب سهمیه هستند، اما باز هم اردوی انتخابی در ایران برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: قرائت: هر 3 ورزشکار اعزامی امیدهای کسب سهمیه هستند/حبیبیان در این چند سال توانایی‌هایش را نشان داده است

 

به گزارش مازند اسپرت علی قرائت ، درباره پایان اردوی ملی‌پوشان در بندرلنگه، گفت: روز پنجشنبه اردوی ما در این شهر به پایان رسید. تمرینات ما در این شهر اسقامتی و پارو زدن در مسافت بلند پیگیری شد. من از مسئولان شهری و ورزشی بندرلنگه و بندر کنگ تشکر می‌کنم که امکانات لازم را برای اردوی تیم ملی روئینگ فراهم کردند. قرار است بامداد دوشنبه با ۳ ورزشکار راهی اسپانیا شویم و به مدت یک ماه در این کشور تمرینات را برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که اطلاعی دارید در کمپ اسپانیا چه کشورهایی تمرین می‌کنند، گفت: کشورهایی مانند آلمان، آنگولا و ملی‌پوشان اسپانیا که سهمیه المپیک هم گرفته‌اند در این کمپ تمرین کرده‌اند. البته پیشنهاداتی بود که اردو را در کشورهای دیگر برگزار کنیم، اما قبول نکردم.

سرمربی تیم ملی ایران با اشاره به استاندارد بودن کمپ اسپانیا، خاطرنشان کرد: من یک مشاور آلمانی دارم که در حال حاضر در اسپانیا به سر می‌برد و می‌توانیم از مشاوره‌های او استفاده کنیم. با یک مربی انگلیسی هم صحبت کرده‌ام که در اسپانیا در خصوص برنامه‌های تکنیکی به ما کمک کند. این اردو تا اواخر فروردین ادامه دارد و در صورت پاسخ مثبت چین برنامه ما این است در این کشور قبل از آغاز مسابقات کسب سهمیه اردویی داشته باشیم.

قرائت در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه حضور ۳ ورزشکار به معنای رقابت آنها در مسابقات کسب سهمیه المپیک است، عنوان کرد: بعد از بازگشت از اسپانیا یک مسابقه انتخابی برگزار می‌کنیم. ممکن است در ایران هم ورزشکارانی باشند که مدعی هستند، اما شانس حضور در تیم ملی را از هیچ ورزشکاری نمی‌گیریم. به خاطر امکانات نمی‌توانیم بیشتر از ۳ ورزشکار را به اردوی برون‌مرزی ببریم؛ البته این ۳ ورزشکار از امیدهای کسب سهمیه هستند.

وی درباره خط خوردن صابر نادری، یادآور شد: وی به خاطر مشکل سربازی نتوانست با ما همراه باشد و در حال حاضر در اردوی زیر ۲۳ سال تمرین می‌کند. وی یکی از بهترین ورزشکاران ماست، البته حامد خدری که جایگزین او شده روئینگ سوار خوبی است.

سرمربی روئینگ ایران در پایان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چقدر امیدوار هستید حبیبیان در تک نفره مانند شادی بتواند المپیکی شود، تصریح کرد: در ورزش هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. او ورزشکار توانمندی است، اما تا زمانی که در مسابقه شرکت نکند نمی‌توانیم حرفی بزنیم. حبیبیان در این چند سال نشان داده ورزشکاری است که می‌تواند خود را مطرح کند.

حامد خدری، عاقل حبیبیان و سیاوش سعیدی ۳ ورزشکار اعزامی ایران به اردوی اسپانیا هستند./فارس