بانوی مهابادی برای صعود به قله کورژنسکایا عازم تاجیکستان شد

رییس هیات کوهنوردی مهاباد از اعزام یکی از بانوان کوهنورد این شهرستان برای صعود به قله کورژنسکایا در کشور تاجیکستان خبر داد. به گزارش مازند اسپرت: این بانوی کوهنورد مهابادی هیرو ارجمند نام دارد که به همراه یک تیم کوهنوردی ۱۲ نفره به نام آذر جوان تبریز عازم فتح قله ۷۱۰۵ متری کورژنسکایا کشور تاجیکستان […]

رییس هیات کوهنوردی مهاباد از اعزام یکی از بانوان کوهنورد این شهرستان برای صعود به قله کورژنسکایا در کشور تاجیکستان خبر داد.

به گزارش مازند اسپرت: این بانوی کوهنورد مهابادی هیرو ارجمند نام دارد که به همراه یک تیم کوهنوردی ۱۲ نفره به نام آذر جوان تبریز عازم فتح قله ۷۱۰۵ متری کورژنسکایا کشور تاجیکستان شده است.

وی گفت: پیش بینی شده است این صعود ۲۰ روز به طول انجامد.

پهنایی اضافه کرد: هزینه های مالی صعود این بانوی مهابادی را هیات کوهنوردی ، اداره ورزش و جوانان ، خیرین و خود وی تامین کرده است.

وی افزود: این کوهنورد که ۲۶ سال سن دارد ، صعود به قله ۷۱۳۴ متری لنین در کشور قرقیزستان را نیز که معادل مدال برنز آسیایی می باشد ، در پرونده خود دارد.

به گفته پهنایی هم اکنون بیش از یکهزار نفر در این شهرستان به صورت غیررسمی و ۶۰۰ نفر به صورت رسمی در رشته ورزشی کوهنوردی در حال فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا ، شهرستان مهاباد با ۲۱۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و یکی از مهمترین قطب های رشته کوهنوردی در استان به شمار می رود.

منبع:ايرنا