اینفوگرافی زیدان به مناسبت اولین تجربه مربیگری در لیگ قهرمانان اروپا

  تیم فوتبال رئال مادرید در روزچهارشنبه این هفته در ورزشگاه المپیک رم به مصاف آ اس رم می رود، و این دیدار باری زیدان بسیار خاص است. به گزارش مازند اسپرت زین الدین زیدان بازیکن افسانه ای سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه رئال مادرید،  اولین تجربه مربیگری اش در لیگ قهرمانان آن هم در مرحله یک هشتم […]

زین‌الدین زیدان

 

تیم فوتبال رئال مادرید در روزچهارشنبه این هفته در ورزشگاه المپیک رم به مصاف آ اس رم می رود، و این دیدار باری زیدان بسیار خاص است.

به گزارش مازند اسپرت زین الدین زیدان بازیکن افسانه ای سابق تیم ملی فرانسه و باشگاه رئال مادرید،  اولین تجربه مربیگری اش در لیگ قهرمانان آن هم در مرحله یک هشتم را بدست خواهد آورد.

رئال در این مرحله باید به مصاف آ اس رمی برود که با لوچیانو اسپالتی مربی جدید خود جان تازه ای گرفته است.

زیدان در لیگ قهرمانان اروپا به دو مقام قهرمانی و یک مقام نایب قهرمانی رسیده است. اولین قهرمانی او با پیراهن یوونتوس در فینال ۱۹۹۶ مقابل بورسیا دورتموند به دست آمد و دومین آن با پیراهن رئال مادرید در فینال ۲۰۰۲ در مقابل بایر لورکوزن.ضمن اینکه زیزو در فینال سال ۲۰۰۲ گل فوق العادی را هم به ثمر رساند.

سرمربی رئال در فینال سال ۱۹۹۸ هم با پیراهن یووه مقابل رئال مادرید شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی رسید.

زیدان ۷۹ بار با پیراهن دو تیم یوونتوس و رئال مادرید در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته است و ۱۴ گل به ثمر رسانده. ضمن اینکه ۱۴ پاس گل به هم تیمی هایش داده است.

وی در این ۷۹ دیدار ۳۹ بار طعم پیروزی را چشیده و ۱۶ بار هم طعم شکست را.

اولین دیدار زیرو در این رقابت ها به سال ۱۹۹۶ باز می گردد، جایی که یووه با نتیجه ۱ بر صفر منچستر یونایتد را شکست داد. همچنین آخرین دیدار این مرد افسانه ای در  سال ۲۰۰۶ انجام شد و رئال مادرید در مقابل آرسنال به تساوی بدون گل رضایت داد.

حال زیدان در آستانه اولین تجربه مربیگری اش قرار دارد و باید ببنیم که آیا می تواند به مانند دوران بازی گری هم عملکرد خوبی داشته باشد.

اینفوگرافی زین الدین زیدان