مروری بر ترکیب برخی از تیم های حاضر در جام جهانی ۹۸ (عکس)

عربستان، یکی از غول های فوتبال آسیا، پس از موفقیت در جام جهانی ۹۴ به امید تکرار شگفتی راهی فرانسه شده بود. با وجود بهره بردن از خط حمله ای آتشین، تیم کارلوس پریرا حتی نتوانست سوم گروه شود و گل دقیقه ۹۳ شان بارتلت، رویای پیروزی در این تورنمنت را، از عرب ها ربود. […]

عربستان، یکی از غول های فوتبال آسیا، پس از موفقیت در جام جهانی ۹۴ به امید تکرار شگفتی راهی فرانسه شده بود. با وجود بهره بردن از خط حمله ای آتشین، تیم کارلوس پریرا حتی نتوانست سوم گروه شود و گل دقیقه ۹۳ شان بارتلت، رویای پیروزی در این تورنمنت را، از عرب ها ربود.

آرژانتین پاسارلا که یکی از مهمترین مدعیان جام محسوب می شد، با ستارگانی وارد تورنمنت شد که هر کدام قلب هزاران هوادار فوتبال را ربود. با وجود اینکه هلند موفق شد ترمز آرژانتین را بکشد، اما این تیم خاطرات زیادی را برای ما رقم زد.

آن موقع که برزیل، هنوز برزیل بود. بازیکنانی که هر کدام خصوصیاتی داشتند که شما مجذوب آنها بشوید. سلسائو از اول تا آخر تورنمنت با ما بود.

آخرین حضور نسل طلایی شیلی در سطح اول فوتبال! مردم و طرفداران تیم ملی شیلی برای ظهور دوباره این تیم دوست داشتنی، ۱۲ سال صبر کردند. کاری که تنها از دستان مارچلو بیلسا بر می آمد!

اولین حضور تیم ملی کرواسی در جام جهانی! داور شوکر افسانه ای، ماشین گلزنی کروات ها، به کمک ده سرباز دیگر، کرواسی را به رتبه سوم جام جهانی رساند. از این بین، اسلوان بیلیچ بعدها هدایت کرواسی را بر عهده گرفت و دوباره فوتبال این کشور را احیا کرد.

قهرمان یورو ۹۲ و جام کنفدراسیون ها در سال ۹۵، در دومین حضور خود در جام جهانی، با ستارگانی همچون پیتر اشمایکل، یان هاینتزه و برادران لادروپ، با صعود به جمع هشت تیم پایانی، رکوردی را از خود بر جای گذاشت که هنوز شکسته نشده است. 

انگلیس با گلن هادل در جست و جوی موفقیت بود. سه شیرها با وجود بهره بردن از ستارگان مشهور دنیای فوتبال، در بازی های حساس، قافیه را به حریف می باختند. این بار آرژانتین، اخراج دیوید بکهام، ظهور مایکل اوون و داستان ناکامی همیشگی که هنوز هم ادامه دارد…

ده نفری که تاریخ فرانسه را از آن خود کردند و زین الدین زیدان

آلمان ۹۸ که به طور عجیبی از میانگین سنی بالایی برخوردار بود، آخرین آلمانی بود که نتوانست به نیمه نهایی جام جهانی صعود کند. ژرمن ها پس از این تورنمنت تلخ، در چهار جام جهانی بعدی موفق بوده اند و حالا قهرمان جهان محسوب می شوند.

هلندی طلایی که شاید می توانست طلسم را بشکند. یازده بازیکن بزرگ تحت هدایت فردی بزرگ! از گل تاریخی دنیس برگکمپ تا تسلیم شدن در ضربات پنالتی

خیلی ها این تیم راه بهترین تیم تاریخ ایران می دانند. تنها پیروزی ایران در جام جهانی در این تورنمنت رقم خورد و پس از حماسه ملبورن، این بار در دیداری که فقط فوتبال نبود، حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا، مهمترین افتخار فوتبالی کشور را رقم زدند. از جلال طالبی چه خبر؟

سرزمین اساطیر! احتمالا اگر طرفداران فوتبال می دانستند آخرین بازی های روبرتو باجو را در جام جهانی مشاهده می کنند، لحظه ای که دی بیاجو میزبان را به مرحله بعد فرستاد، از غصه دق می کردند.

آخرین باری که اسکاتلند در سطح اول فوتبال دنیا دیده شد!

آغازی بر حضور پیاپی تونس در جام جهانی، هر چند آنها هرگز نماینده خوبی برای قاره آفریقا نبودند.

تیمی که با تحقیر در فرانسه، فوتبال آمریکا را در مسیر جدیدی قرار داد.

آخرین گام های  رومانی در جهان! آنها هنوز نتوانسته اند به جام جهانی صعود کنند. نام گئورگه هاجی، بدجور قلقلک مان می دهد.

یوگسلاوی ترسناک! تیمی که به تاریخ پیوست.