از حضور در زمین والیبال و ایستادن مقابل تور به این جایگاه رسیده‌ام لوزانو: با ایران به المپیک می‌رسم، چون بازیکنان مستعدی دارد/ مسیِ والیبال بودم!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: اطمینان دارم که با والیبال ایران می‌توانم به المپیک برسم، چراکه آنها بازیکنان مستعدی دارند.   به گزارش مازند اسپرت رائول لوزانو در مورد علاقه‌اش به والیبال صحبت کرد و این موضوع را پوشیده نگه نداشت که تلاش می‌کند دستش را روی ورزش‌های زیادی از جمله فوتبال، هندبال، تنیس و… بگذارد. […]

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: اطمینان دارم که با والیبال ایران می‌توانم به المپیک برسم، چراکه آنها بازیکنان مستعدی دارند.

خبرگزاری فارس: لوزانو: با ایران به المپیک می‌رسم، چون بازیکنان مستعدی دارد/ مسیِ والیبال بودم!

 

به گزارش مازند اسپرت رائول لوزانو در مورد علاقه‌اش به والیبال صحبت کرد و این موضوع را پوشیده نگه نداشت که تلاش می‌کند دستش را روی ورزش‌های زیادی از جمله فوتبال، هندبال، تنیس و… بگذارد. وی اعتراف کرد که هیچ کدام از رشته‌ها برای او به اندازه والیبال لذت‌بخش و راضی کننده نبوده است.

به عقیده لوزانو بعد از خداحافظی‌اش با دوران بازیگری لیونل مسی‌ والیبال را از دست داده است. وی گفت: با گرفتن تصمیم برای مربی شدنم ریسک بزرگی کردم، اما خوشحالم که تبدیل به مربی خوبی شده‌ام. مربیگری را در وجود خودم می‌دیدم و اعتقاد دارم که مربیگری هم مثل بازی کردن نوسان دارد.

سرمربی آرژانتینی تیم والیبال رادوم لهستان افزود: برای جوانان مهمترین نکته این است که شور و اشتیاق خود را پیدا کرده و از آن پیروی کند.

لوزانو خودش با همین شور و اشتیاق سال‌ها مقابل تور خطرات زیادی را به جان خریده است و با تکنیک و نظم تاکتیکی توانسته خودش را به این سطح برساند.

این مربی آرژانتینی اظهار داشت: اگر از من بپرسند چرا همه چیز را در والیبال می‌خواهم پاسخ ساده‌ای دارد، چون من از حضور در زمین والیبال و ایستادن مقابل تور به این جایگاه رسیده‌ام. زمان بازیگری‌ام را می‌توانستم بازهم ادامه دهم، اما ترجیح دادم ادامه کارم در نقش جدیدی باشد. در نگاه اول شاید قدری موضوع احمقانه به نظر می‌رسید، چون من به قدر کافی تجربه و اندوخته زیادی نداشتم، اما تصمیم گرفتم برای مربیگری به ایتالیا بروم.

وی معتقد است ورزش در گذر زمان شخصیتش را شکل داده است. لوزانو در این مورد می‌گوید که ورزش نه فقط شخصیت بلکه حتی نیمی از زندگی مرا هم پر کرده است. ورزش به من یاد داد که کار تیمی چه است، چطور باید با تمام وجود حضور داشت، برای دیگران احترام قائل بود و در نهایت از اشتباهات پند گرفت.

این مربی بزرگ همچنین به یک سری اصول مهم اشاره دارد که توسط خود شخص اجرا می‌شود. به گفته لوزانو این اصول عبارتند از اینکه ما باید از دروغ گفتن پرهیز کنیم، تحت هر شرایط با دیگران صادق باشیم، در هر موقعیتی پابرجا بمانیم و بکوشیم که احترام افراد کوچکتر و بزرگتر را حفظ کنیم. در شرایطی قرار بگیریم که سوالات دیگران را بشنویم و از آنها تشکر کنیم؛ حتی اگر اشتباهی هم داریم عذرخواهی کنیم. تمام این موارد در زندگی شخصی و ورزش آموخته می‌شود.

سرمربی آرژانتینی تیم والیبال رادوم با بیان اینکه موفقیت همه چیز نیست، بلکه مهمتر از همه چیز تلاش‌ها است، اظهار داشت: تلاش‌های فردی و جمعی که در کنار هم انجام می‌گیرد تا رضایت خاطر ایجاد شود بسیار مهم هستند؛ رضایت خاطری که از سد منیت عبور می کند. آیا می‌دانید موفقیت چیست؟ آن وقتی که ما می‌خواهیم کاری را انجام دهیم و با شور و اشتیاق آن را اجرا می‌کنیم در واقع از دید من به موفقیت رسیده‌ایم.

لوزانو در مورد حضورش در لهستان هم صحبت‌هایی را مطرح کرده است. وی گفت: لهستان خوب است. تا سال ۲۰۰۵ در ایتالیا کار می‌کردم، اما باشگاهی که من در آن کار می‌کردم تصمیم گرفت قراردادم را فسخ کند و بعد در لهستان شرایط کاری جدیدی پیدا کردم و از آنها تشکر می‌کنم که به من امکان فعالیت با تیم لهستان را دادند. چند سال بعد هم به تیم رادوم آمدم؛ این شهر بسیار خوب و کار کردن در آن لذت بخش و آموزنده است. شور و اشتیاق در لهستان بالا است و مکان‌های دیدنی زیادی دارد. برای یک خارجی شرایط مناسبی را ایجاد می‌کند و تنها نکته‌ای که اینجا مرا اذیت می‌کند زبان است، چراکه هرچقدر فیلم نگاه کردم از آن لذت بردم، اما چیزی از زبان آنها متوجه نشدم!

وی درخصوص ایستگاه کاری بعدی‌خود عنوان کرد: از همکاری با تیم رادوم در فصل بعد هم استقبال می‌کنم. شاید در کنار حضور در لیگ لهستان با تیم ملی ایران هم فعالیت کنم. دوست دارم در لهستان بمانم. من قرار است با تیم ایران تمرینات را آغاز کنم و امیدوارم بتوانم به المپیک ریو هم برسیم. تلاش خودم را خواهم کرد تا در فصل بعدی هم در تیم رادوم باشم.

وی ۲۰ آوریل کارش را شروع می‌کند و آن زمان تمام نفراتش را فرا می‌خواند و هدفش این است که با تیم ایران به نتیجه بزرگی برسد. لوزانو گفت: من اطمینان دارم می‌توانیم به هدف بزرگ خود برسیم چون بازی‌های المپیک بزرگترین مسابقات جهان است که هر ورزشکاری اهمیت آن را می‌داند و والیبال ایران بازیکنان مستعدی دارد. حضور در این مسابقات برای والیبالیست‌های ایرانی افتخاری بزرگ است. ایران یک تیم با پتانسیل و بزرگ است./فارس