میزبان مسابقات گرندپری حدود یک میلیارد هزینه دارد پریچهره: ۴ ماه در خدمت شطرنج بودم و موفقیت‌های چشم‌گیری در بخش قهرمانی داشتیم

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: این فرصت را داشتم که ۴ ماه در خدمت خانواده شطرنج باشم که در این مدت موفقیت‌های چشم‌گیری در بخش قهرمانی داشتیم.   به گزارشمازند اسپرت نشست خبری نصرالله پریچهره، سرپرست فدراسیون و عزیزی، سرپرست نایب رئیس بانوان شطرنج امروز در محل این فدراسیون برگزار شد. پریچهره در ابتدای این نشست اظهار […]

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: این فرصت را داشتم که ۴ ماه در خدمت خانواده شطرنج باشم که در این مدت موفقیت‌های چشم‌گیری در بخش قهرمانی داشتیم.

خبرگزاری فارس: پریچهره: 4 ماه در خدمت شطرنج بودم و موفقیت‌های چشم‌گیری در بخش قهرمانی داشتیم

 

به گزارشمازند اسپرت نشست خبری نصرالله پریچهره، سرپرست فدراسیون و عزیزی، سرپرست نایب رئیس بانوان شطرنج امروز در محل این فدراسیون برگزار شد. پریچهره در ابتدای این نشست اظهار داشت: این جلسه در موقعیت زمانی خوبی برگزار شد. من ۴ ماه فرصت داشتم تا در خدمت فدراسیون باشم و در کنار خانواده صمیمی شطرنج فعالیت کنم که در این مدت تا جایی که توانایی‌ و بضاعت داشتم به موضوعات استعدادیابی و همگانی پرداختم.

وی ادامه داد: در این مدت موفقیت‌های چشم گیری در بخش قهرمانی شطرنج در رده‌های سنی مختلف به دست اوردیم که باید بگویم تمام این برنامه‌ریزی‌ها از گذشته بوده و تمام افرادی که در فدراسیون حضور دارند و خانواده شطرنج هستند در این موفقیت‌ها سهیم بودند.

سرپرست فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها و تمام اهالی شطرنج تشکر می‌کنم؛ البته من دیدم نسبت به رسانه‌ها در این مدت کاملاً تغییر کرده و معتقدم که رسانه‌ها در رشته شطرنج کاملاً تخصصی کار می‌کنند و این باعث افتخار من است که بگویم برنامه‌های فدراسیون شطرنج طبق زمان از پیش تعیین شده تا به حال کاملاً انجام شده است و امیدوارم در این مدت باقی مانده تا پایان سال هم بتوانیم برنامه‌هایمان را به خوبی و با کیفیت رو به جلو ببریم.

وی ادامه داد: مسابقات گرندپری از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند به میزبانی تهران و در محل ساختمان فدراسیون برگزار خواهد شد و شطرنج‌بازان در هتل لاله مسقتر می‌شوند. در ۱۰ ماه گذشته تفاهمنامه این مسابقات بین امیر‌حسینی، سرپرست سابق فدراسیون و مسئولان وزارت ورزش نوشته شد. نخستین دوره از مسابقات در موناکو برگزار شد و حالا ایران میزبان دومین مرحله این رقابت‌ها است.

پریچهره خاطرنشان کرد: میزبانی از این مسابقات کار بزرگی است که امیدوارم به خوبی بتوانیم آن را اجرا کنیم. برای اختتامیه این رقابت‌ها برنامه‌های خاصی داریم. کیش، ارومیه و تهران از نامزدهای میزبانی این مسابقات بودند که برای راحت‌تر شدن ورود و خروج نفرات و دسترسی بهتر مسئولان موجب شد تا این بازی‌ها در پایتخت برگزار شود. از ۱۲ کشور استاد بزرگ به ایران می‌آیند و اسپانسرها هم برای حضور در این مسابقات در حالی خواهند آمد که رسانه‌ها پوشش خوبی از مسابقات داشته باشند.

سرپرست فدراسیون شطرنج عنوان کرد: حدود ۵۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی برای مسابقات درنظر گرفته‌ایم و حدود ۴۰۰ میلیون هزینه اسکان نفرات است. تقریباً می‌توانم بگویم که این مسابقات یک میلیارد هزینه خواهد داشت. هر روز حدود ۵-۶ ساعت از مسابقات از طریق سایت فدراسیون بارگذاری می‌شود و علاقمندان می‌توانند رقابت‌ها را تماشا کنند.

در این نشست خبری علیرضا فیروزجاه، قهرمان ۱۳ ساله شطرنج ایران هم حضور داشت و اظهار داشت: ابتدا روزی ۲-۳ ساعت تمرین می‌کردم، اما زمانی که کارم جدی‌تر و خودم بزرگتر شدم این زمان به ۶ تا ۸ ساعت افزایش پیدا کرد. شطرنج را به اکثر رشته‌های ورزشی و تفریح‌ها ترجیح می‌دهم.

همچنین عزیزی، سرپرست نایب رئیس فدراسیون شطرنج هم در این نشست گفت: در هیچ رشته‌ای در بخش بانوان میزبانی جهانی نداشتیم که میزبانی ما برای مسابقات گرندپری می تواند نقطه عطفی در ورزش کشور باشد.

در ادامه سارا خادم‌الشریعه، نماینده ایران در مسابقات گرندپری درمورد ۱۰ روز کار کردن با یک مربی، اظهار داشت: اگر این زمان بیشتر می شد شرایط بهتر می‌شد، اما حالا هم مشکلی وجود ندارد. تا کنون نتایج خوبی کسب کرده‌ام و کیفیت بازی هایم هم بالا بوده است. کار از این به بعد سخت می‌شود چرا که سطح مسابقات بالا است./فارس