قهرمانی اسکریابین، ماگومدوف و بایستائف در روز دوم جام یاریگین/ شکست لبدوف و گوی‌گریف

نفرات برتر اوزان ۶۱، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین روسیه مشخص شدند.   به گزارشمازند اسپرت، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین از روز جمعه و به مدت ۳ روز در شهر کراسنویارسک روسیه و با حضور کشتی‌گیرانی از روسیه، آمریکا، یونان، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان و مغولستان برگزار می‌شود […]

نفرات برتر اوزان ۶۱، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین روسیه مشخص شدند.

خبرگزاری فارس: قهرمانی اسکریابین، ماگومدوف و بایستائف در روز دوم جام یاریگین/ شکست لبدوف و گوی‌گریف

 

به گزارشمازند اسپرت، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام ایوان یاریگین از روز جمعه و به مدت ۳ روز در شهر کراسنویارسک روسیه و با حضور کشتی‌گیرانی از روسیه، آمریکا، یونان، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان و مغولستان برگزار می‌شود که در پایان روز دوم این رقابت‌ها در وزن ۶۱ کیلوگرم نورگون اسکریابین، در ۸۶ کیلو شامیل کودیا ماگومدوف و در ۱۲۵ کیلوگرم ولادیسلاو بایتسائف قهرمان شدند.

نورگون اسکریابین در دور اول استراحت کرد، سپس ویاچسلاو افریمف، احمد چاکائف و مرشد موتالیموف را از پیش رو برداشت و نهایتا در فینال امام آدژیف را با نتیجه ۷ بر ۲ شکست داد و قهرمان شد. از حوادث مهم این وزن می‌توان به شکست ویکتور لبدوف، قهرمان ۲۰۱۱ جهان مقابل امام آدژیف و بخان گوی‌گریف قهرمان ۲۰۱۳ جهان برابر باتو بادمائف اشاره کرد. در دیدارهای شانس مجدد هم احمد چاکائف، مرشد موتالیموف را برد و برنز گرفت و ویکتور لبدوف با عبور از سد کژیک چیمبا و بادمائف، روی سکوی سوم ایستاد.

در ۸۶ کیلوگرم نیز شامیل کودیا ماگومدوف، قهرمان شد. وی در دور اول ایلیسخان چیلایف قزاق را برد و سپس ولادیسلاو ولی‌اف و احمد ماگامائف را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی هم آرسن علی موسی لالیف را برد و طلا را به سینه زد. از حوادث مهم مسابقات این وزن می‌توان به شکست آنزور اوریشف برابر داورن کورگلیف اشاره کرد. در این وزن داورن کورگلیف در دیدار رده‌بندی احمد ماگومدوف را برد و سوم شد. ولادیسلاو ولی‌یف هم احمد ماگامائف را شکست داد و در جایگاه سوم ایستاد.

در ۱۲۵ کیلوگرم ولادیسلاو بایستائف در دیدار نهایی آلان خوگائف، قهرمان و نایب قهرمان دو دوره گذشته مسابقات جام یاریگین را با نتیجه یک بر یک شکست داد و مدال طلا را به سینه زد. از مهمترین حوادث این مسابقات می‌توان به پیروزی آلان خوگائف برابر آنزور خیزریف اشاره کرد. ضمن اینکه مرادین کوشخوف نفر دوم این وزن هم از غایبین مهم مسابقات جام یاریگین بود. در این وزن بالدان سیژیپوف در دیدار رده بندی رابرت تلفورد آمریکایی را برد و برنز گرفت و دیگر مدال برنز این وزن هم به آنزور خیزریف رسید که کازبک خوبولوف را از پیش رو برداشت.

* رده بندی وازان برگزار شده به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- آلکساندر بوگوموئف ۲- رستم آمپار ۳- آرتم گبکوف و حاجی مراد رشیداف ۵- نریمان اسرافیلوف و ولادمیر فلگنتوف (همه از روسیه)

۶۱ کیلوگرم: ۱- نورگون اسکریابین ۲- امام آدژیف ۳- احمد چاکائف و ویکتور لبدوف

۷۴ کیلوگرم: ۱- زائور ماکی‌یف ۲- مسلم دودایف ۳- احمد حاجی ماگومدوف و کاخابر خوبژتی (همه از روسیه) ۵- آندرو هاو (آمریکا) و حبیب باتیروف (روسیه)

۸۶ کیلوگرم:‌ 1- شامیل کودیا ماگومدوف ۲- آرسن علی موسی‌ لالیف ۳-  ولادیسلاو ولی‌یف و داورن کورگلیف

۱۲۵ کیلوگرم: ۱- ولادیسلاو بایتسائف ۲- آلان خوگائف ۳- آنزور خیزریف و بالدان سیژیپوف

این رقابت ها امروز (یکشنبه) در اوزان ۶۵، ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم برگزار می‌شود./فارس