روئینگ‌سواران اسفندماه در اسپانیا اردو می‌زنند/اعلام ترکیب نهایی بعد از اردوی چین

ملی‌پوشان روئینگ ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی اسفندماه راهی اسپانیا می‌شوند.   به گزارش مازند اسپرت اردوی تیم ملی روئینگ ایران برای آماده‌سازی جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک از هفته آینده تمرینات خود را در بندر لنگه پیگیری می‌کند. بعد از یک ماه ملی‌پوشان راهی اسپانیا خواهند شد و تقریبا اردوی یک‌ماهه‌ای را در این […]

ملی‌پوشان روئینگ ایران برای برگزاری اردوی تدارکاتی اسفندماه راهی اسپانیا می‌شوند.

خبرگزاری فارس: روئینگ‌سواران اسفندماه در اسپانیا اردو می‌زنند/اعلام ترکیب نهایی بعد از اردوی چین

 

به گزارش مازند اسپرت اردوی تیم ملی روئینگ ایران برای آماده‌سازی جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک از هفته آینده تمرینات خود را در بندر لنگه پیگیری می‌کند. بعد از یک ماه ملی‌پوشان راهی اسپانیا خواهند شد و تقریبا اردوی یک‌ماهه‌ای را در این کشور خواهند داشت.

تمرینات ملی‌پوشان در ماه فروردین در چین برگزار می‌شود و بعد از آن تیم ملی روئینگ راهی کره‌جنوبی می‌شود تا در مسابقات کسب سهمیه شرکت کند.

علی قرائت سرمربی تیم ملی روئینگ با اعلام این خبر در پاسخ به این سوال که چه تعداد ورزشکار راهی اسپانیا می‌شوند، اظهار داشت: هنوز مشخص نیست که ۳ ورزشکار اعزام می‌شوند یا ۴ ورزشکار. ما ۳ مدعی در دو نفره سبک وزن داریم و یک مدعی هم در سنگین وزن.

وی افزود: اگر بتوانیم قبل از اعزام به اسپانیا یک تست انتخابی برگزار می‌کنیم در غیر این صورت ترکیب نهایی ما در اردوی چین مشخص خواهد شد. ما مدعیان دیگری هم در ایران در رده سنی جوانان داریم به همین دلیل اگر آنها حتی یک درصد هم شانس بیشتری برای کسب سهمیه داشته باشند، این فرصت را در اختیار بازیکنان دیگر قرار می‌دهیم. به همین دلیل ترکیب تیم ملی هنوز قطعی نشده است.

سرمربی روئینگ با اشاره به اینکه کشورها در یکی از دو قایق تک و یا دو نفره در المپیک شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در مسابقات کسب سهمیه در قایق تک نفره سنگین وزن و دو نفره سبک وزن سهمیه توزیع می‌شود، اما به انتخاب کشورهاست که در کدام یک شرکت کنند.

قرائت افزود: فدراسیون جهانی روئینگ می‌خواهد کشورهای زیادی در المپیک حضور داشته باشند به همین دلیل این قانون را وضع کرده است در حالی که در لندن به این صورت نبود./فارس