اخبار کوتاه از المپیک ریو شانس زیاد شناگر برزیلی برای پرچمداری و فاجعه‌ای به نام ریزگردها

مسئولان برگزاری بازی‌های ریو از ریزگردهای سرازیر شده به برزیل در آستانه بازی‌های المپیک ابراز نگرانی کرده‌‌اند.     به گزارش مازند اسپرت برزیل در حالی میزبانی بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ را برعهده دارد که پیش‌بینی می‌کرد با فروش عروسک‌ بازی‌ها بتواند سود قابل توجهی را به دست آورد. البته مسئولان ورزش این کشور تصمیم گرفتند برای […]

مسئولان برگزاری بازی‌های ریو از ریزگردهای سرازیر شده به برزیل در آستانه بازی‌های المپیک ابراز نگرانی کرده‌‌اند.

خبرگزاری فارس: شانس زیاد شناگر برزیلی برای پرچمداری و فاجعه‌ای به نام ریزگردها

 

 

به گزارش مازند اسپرت برزیل در حالی میزبانی بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ را برعهده دارد که پیش‌بینی می‌کرد با فروش عروسک‌ بازی‌ها بتواند سود قابل توجهی را به دست آورد. البته مسئولان ورزش این کشور تصمیم گرفتند برای فروش بیشتر عروسک بازی‌ها، عروسک‌های جنگ ستارگان را در این بین به فروش برسانند، اما با این تدبیر فروش عروسک‌های ریو کاهش پیدا کرده است.

میزان سودی را که مسئولان کمیته برگزاری بازی‌ها انتظار داشتند به دست نیامده و کودکان برزیلی و سایر کشورها عروسک جنگ ستارگان را بیشتر خریداری کرده‌اند.

* ریزگردها، فاجعه‌ای برای المپیک ریو

مشکل بزرگ ریو که در آستانه المپیک تبدیل به فاجعه شده مسئله ریزگردهاست که از سوی کلمبیا، باکو و کاستاریکا بر اثر طوفان‌های اقیانوس به این کشور سرازیر شده است که به خاطر رشته‌کوه‌های برزیل این ریزگردها در بخش فلاتی باقی می‌مانند.

البته مقامات برگزار کننده بازی‌ها نگران این موضوع نیستند و امیدوارند این مشکل تاریخی در جریان بازی‌های المپیک حل شود. ممکن است برای حل این مشکل از ابرهای باران‌زا و تحریک الکترونیکی ابرها استفاده شود که البته این موضوع خطر ایجاد توده‌های فشرده را به همراه دارد که ممکن است باعث ایجاد طوفان‌های وحشتناک شود.

* شانس زیاد شناگر برزیلی برای پرچمداری

سزار سیلو فیلو شناگر برزیل شانس زیادی برای پرچمداری در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو را دارد. این ورزشکار که مدال طلای شنای آزاد ۵۰ متر و برنز ۱۰۰ متر را در المپیک پکن و مدال برنز ۵۰ متر لندن را در کارنامه دارد در صورتی که بتواند پرچمدار شود نخستین شناگری است که موفق به کسب این عنوان خواهد شد. برزیل در فاصله کوتاه باقی مانده به المپیک پرچمدار خود را انتخاب می‌کند.

* رأی ۴۱ درصدی مردم برزیل برای تماشای مسابقه بولت

مردم برزیل در یک نظرسنجی اعلام کرده‌اند در بین ورزشکاران خارجی تمایل زیادی دارند تا رقابت یوسین بولت قهرمان دوومیدانی جامائیکا را در المپیک ریو تماشا کنند. در هزار و ۱۴۴ نمونه انجام شده در ماه گذشته ۴۱ درصد از مردم به بولت رأی داده‌اند. این در حالی است که مایکل فلپس ۸ درصد و راجر فدرر ۷ درصد را به خود اختصاص داده‌اند./فارس