کیومرث هاشمی با رئیس سپک تاکرای آسیا دیدار کرد

رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز با رئیس سپک تاکرای آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد.   به گزارش مازند اسپرتو به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، صبح امروز عبدالحلیم بن قادر رئیس سپک تاکرای آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی به همراه علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی با حضور در کمیته ملی المپیک با […]

رئیس کمیته ملی المپیک صبح امروز با رئیس سپک تاکرای آسیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس: کیومرث هاشمی با رئیس سپک تاکرای آسیا دیدار کرد

 

به گزارش مازند اسپرتو به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، صبح امروز عبدالحلیم بن قادر رئیس سپک تاکرای آسیا و دبیر کل فدراسیون جهانی به همراه علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی با حضور در کمیته ملی المپیک با کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار که سهراب آزاد رییس انجمن سپک تاکرای ایران و نائب رییس فدراسیون های آسیایی و جهانی و علی فولادی راد دبیر انجمن سپک تاکرای کشور و عضو هیات رییسه جهانی نیز حضور داشتند، کیومرث هاشمی گفت: بدون تردید حضور شما در ایران به رشد و توسعه هر چه بیشتر سپک تاکرا در کشور ما کمک می کند و خوشحالم که برنامه های خوبی برای توسعه این رشته در جهان دارید و همانطور که گفتید اگر به فکر المپیکی کردن این رشته هستید می توانید روی حمایت ما حساب کنید ولی پیشنهاد می کنم برای اینکار با راه اندازی رسمی لیگ جهانی و افزایش طرفداران این رشته به نوعی راه را برای المپیکی کردن آن باز کنید.

وی ادامه داد: آقای علیپور از مدیران زحمکتش ما بوده و در این مدت بخوبی توانست فدراسیون انجمن های ورزشی را با آنهمه زیر مجموعه متعدد، اداره و به موفقیت های مختلف دست یابد و کمیته ملی المپیک همواره حامی رشته های مورد توجه مردم بوده است و از حمایت های شما از سپک تاکرای ایران و مجموعه موفق این فدراسیون تشکر می کنم.

سپس بن قادر اظهار داشت: در نشست شورای المپیک آسیا که به میزبانی کمیته ملی المپیک ایران برگزار شد با شما از نزدیک آشنا شده و می دانم که در حاشیه این نشست دیدارهای خوبی نیز با مسئولین المپیک سنگاپور داشته اید که بسیار سازنده بود و از شما برای سفر به سنگاپور دعوت می کنم و خوشحال می شوم میزبان شما شویم.

وی ادامه داد: سپک تاکرای ایران در سال های اخیر رشد خوبی در عرصه قاره ای و جهانی داشت و کسب مدال بزنر در بازی های آسیایی ساحلی و همچنین رقابت های جهانی بیانگر رشد این رشته در ایران بوده و پتانسیل بسیار خوبی دارید و ایران می تواند رهبریت سپک تاکرای منطقه را در دست گیرد.

بن قادر تصریح کرد: هدف ما حضور این رشته در بازی های المپیک است که  همانطور که اشاره داشتید باید لیگ جهانی را رسمی تر و گسترده تر برگزاری کنیم هر چند الان هم بیننده هایی زیادی دارد ولی پیشنهاد خوبی بود و از تصمیم شما برای انتقال ورزش ایران به آسیایی مرکزی مطلعم که بسیار هوشمندانه بود.

وی ادامه داد: آقای علیپور یکی از مدیران فعال و زحمتکش در عرصه سپک تاکرا است و از حمایت های کمیته ملی المپیک از وی تشکر می کنم و در خصوص ریاست آسیای مرکزی برای ایران نیز اجازه بدهید در این باره رایزنی ها و مشورت های لازم صورت گیرد ولی طرح پیشنهادی شما را حتما به مسئولین فدراسیون جهانی در خصوص لیگ و ریاست آسیایی مرکزی انتقال خواهم داد.

همچنین علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی و رییس سپک تاکرای غرب آسیا خاطر نشان کرد: هدف ما حضور قدرتمندانه تیم ملی سپک تاکرای ایران در بازی های آسیایی ساحلی و جهانی است و بدون تردید از این پس موفقیت های بیشتری از این رشته در عرصه بین المللی شاهد خواهیم بود./فارس