تشکیل سیستم جدید ستاد مبارزه با دوپینگ در دستور کار IOC

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در نظر دارد در سال ۲۰۱۸ سیستم جدید را برای ستاد مبارزه با دوپینگ تشکیل دهد.   به گزارش مازند اسپرت، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)  اعلام کرد برای بازی‌های زمستانی در سال ۲۰۱۸ سیستم جدیدی را برای مبارزه با دوپینگ ایجاد خواهد کرد. این سیستم جدید برای انجام تست‌ها و مدیریت نتایج خارج […]

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در نظر دارد در سال ۲۰۱۸ سیستم جدید را برای ستاد مبارزه با دوپینگ تشکیل دهد.

خبرگزاری فارس: تشکیل سیستم جدید ستاد مبارزه با دوپینگ در دستور کار IOC

 

به گزارش مازند اسپرت، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC)  اعلام کرد برای بازی‌های زمستانی در سال ۲۰۱۸ سیستم جدیدی را برای مبارزه با دوپینگ ایجاد خواهد کرد.

این سیستم جدید برای انجام تست‌ها و مدیریت نتایج خارج از دخالت‌ها، مسئولیت‌پذیر خواهد بود.

در جلسه‌ای که به میزبانی لوزان سوئیس برگزار شد، هیات اجرایی IOC از سازمان‌های ورزشی برای انتقال کنترل دوپینگ به یک سازمان جدید دعوت کرد. مسئولان المپیک یک نهاد مستقل مبارزه با دوپینگ را پیشنهاد کرده‌اند. وادا (آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ) در نظر دارد با تشکیل کارگروهی همه طرح‌ها را بررسی کرده و گزارش آن را در جلسه‌ای در ماه می اعلام کند.

دیوید هاومن مدیرکل وادا در این خصوص اظهار داشت: یکسری مسائل عملی وجود دارد که فکر می‌کنم نیاز مخاطبان باشد، قبل از اینکه شما برای سروکار داشتن با این اصول مقابله کنید.

روز پنجشنبه IOC مستقیما از وادا خواسته با تشکیل کارگروهی جزئیات بیشتری را در اختیار آنها قرار دهد.

یکی از مسئولان اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد دولت‌ها که ۵۰ درصد اعضای وادا هستند باید برای حمایت مالی و لوجستیک اقدام کنند.

هاومن همچنین با اشاره به اینکه این طرح جهانی است، عنوان کرد: ما درباره ۳۰-۴۰ میلیون نفر صحبت نمی‌کنیم.

/فارس