رئیس هیئت ووشو مازندران خبر داد :فعالیت ۴ هزار ووشوکار سازمان‌یافته در مازندران

رئیس هیئت ووشو مازندران گفت: ۴ هزار ووشوکار سازمان‌یافته در شهرهای مختلف استان مشغول به فعالیت هستند.   به گزارش مازند اسپرت ؛ علی‌رضا قهاری امروز در گفت‌وگويي اظهار کرد: هیئت ووشو مازندران نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خوبی را احساس می‌کند هر چند امروزه بیشتر برای آموزش رده‌های پایه و تربیت آنها برای داشتن […]

رئیس هیئت ووشو مازندران گفت: ۴ هزار ووشوکار سازمان‌یافته در شهرهای مختلف استان مشغول به فعالیت هستند.

خبرگزاری فارس: فعالیت 4 هزار ووشوکار سازمان‌یافته در مازندران

 

به گزارش مازند اسپرت ؛ علی‌رضا قهاری امروز در گفت‌وگويي اظهار کرد: هیئت ووشو مازندران نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت خوبی را احساس می‌کند هر چند امروزه بیشتر برای آموزش رده‌های پایه و تربیت آنها برای داشتن آینده‌ای روشن تلاش دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد از نفرات ملی‌پوش رده‌های مختلف تیم ملی ووشو از مازندران هستند، افزود: هم‌اکنون بیش از ۴ هزار ووشوکار سازمان‌یافته در مازندران فعالیت دارند هر چند به صورت غیررسمی تعداد ووشوکاران استان به ۷ هزار نفر می‌رسد.

رئیس هیئت ووشو مازندران کار در این هیئت ورزشی را گروهی دانست و بیان کرد: اساتید مجرب در مازندران هم مشغول آموزش و تربیت ورزشکاران در دو بخش تالو و ساندا هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه ووشوی مازندران در بخش‌های مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن در بین استان‌های کشور دارد و افراد زیادی در این زمینه برای ارتقای این رشته رزمی در مازندران تلاش دارند، ادامه داد: بانوان نیز در مازندران هم‌پای مردان در زمینه رشته ورزشی ووشو فعالیت چشمگیری دارند.

قهاری با اشاره به کسب مدال طلای صدیقه دریایی در مسابقات قهرمانی ووشو جهان به میزبانی اندونزی، گفت: این بانوی ورزشکار از روز نخست تمرینات قبل از اعزام به مسابقات جهانی تلاش چشمگیری داشت و رئیس فدراسیون ووشو هم خبر از رقابت‌های سنگین بانوی ارزشمند مازندرانی در میادین جهانی داد.

وی ادامه داد: دریایی در دیدار فینال مقابل ورزشکار کشور میزبان از اندونزی با توجه به استفاده از شرایط میزبانی توسط حریف، توانست با پیروزی به گردن‌آویز طلا برسد هر چند جو سالن به سود ورزشکار اندونزی بود.

رئیس هیئت ووشو مازندران تصریح کرد: ورزشکار مازندرانی تیم ملی ووشو بانوان قبل اعزام اعلام کرد با توجه به تمرینات سخت و منسجم امیدوار است به مقام نخست رسیده و پس از کسب این مهم طلای خود را به شهدای انقلاب تقدیم کند.

وی با اشاره به وجود تفکر پهلوانی قبل از تفکر قهرمانی در ورزشکاران و بانوان ورزشکار این استان، گفت: این تفکر بسیار ارزشمند است که نشان از اعتقادات راسخ و دین‌داری ورزشکاران دارد.