تمجید رئیس هیأت کشتی مازندران از شهردار ساری/ثمربخش:عبوری ناجی کشتی مازندران شد

کشتی مازندران مسلط تر از همیشه نشان می دهد و خوب مدال می گیرد، آنقدر که گاهی شمارش مدال ها و عناوین کشتی گیرانش سخت می شود. به گزارش مازند اسپرت ؛ در سال ۹۳ تعداد مدال های ورزش استان به عدد ۱۴۴ در میادین بین المللی، آسیایی و جهانی بود که دقیقا دو برابر […]

samarکشتی مازندران مسلط تر از همیشه نشان می دهد و خوب مدال می گیرد، آنقدر که گاهی شمارش مدال ها و عناوین کشتی گیرانش سخت می شود.

به گزارش مازند اسپرت ؛ در سال ۹۳ تعداد مدال های ورزش استان به عدد ۱۴۴ در میادین بین المللی، آسیایی و جهانی بود که دقیقا دو برابر ۷۲ مدال سال ۱۳۹۲ بود. شاید در سال ۹۴ کشتی نتواند آن رکورد اعجاب آور را با توجه به کاهش مسابقات معتبر تکرار کند و از مرزش عبور نماید اما حجم مدال های مرغوب همین حالا هم بیشتر نشان می دهد.

با وجود ترکتازی کشتی مازندران و تکیه فدراسیون به این استان اما هنوز مشکلات مالی مهار نشده و بعید هم به نظر می رسد کاهش یافته و یا از بین برود. اصغر ثمربخش رئیس هیات کشتی استان کماکان با وجهه و اعتبارش کشتی را می چرخاند و بدون گلایه و بحث و با ایجاد یکدلی و وحدت، امور ورزش اول را به پیش می برد.

حضور تیم ستارگان ساری و کسب عنوان پنجمی در جام باشگاههای کشتی جهان مورد پسند اصغر ثمربخش هم نبوده حال آنکه ملی پوشان و ستاره ها در معیت تیم های بیمه رازی تهران و کفایتی خراسان رضوی بودند که اول و سوم شدند حال آنکه تنها نماینده مازندران دیر شکل گرفت و فقط یک حامی داشت که ثمربخش می گوید: از دست اندرکاران این تیم تشکر می کنم و می خواهم به شکل ویژه از عبوری شهردار ساری قدردانی کنم که در شرایطی حساس به کمک این تیم آمد و بخشی از مطالبات را پذیرفت ضمن آنکه در مراحل لیگ کشور هم به یاری تیم ساری آمد و در واقع تنها حامی بود. این عبوری بود که ناجی کشتی مازندران شد و باز هم در کنار اهالی ورزش بود. حضور نازنین این شهردار و حمایت هایش موجب قوت قلب و اطمینان خاطر کشتی و دیگر ورزش هایی است که با وجود علاقه مندی وافر مردم دارای وضعیت مالی مساعدی نیستند. اگر ایشان نبود تیم ستارگان هم در مسابقات باشگاههای جهان حضور نمی یافت.

این یاور صدیق کشتی که از نخستین روزهای پس از انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون همانند یک ستون در این ورزش بوده دلخوری هایی هم از اصحاب رسانه دارد: من همواره رابطه خوبی با رسانه ها دارم و دوستان زیادی در این حوزه دارم که می دانم وجودشان برای کشتی چقدر مهم است اما اخیرا یکی از خبرگزاری ها سهوی یا عمدی تمامی صحبت هایم را به میل خود نوشت و تحریف کرد. حقیقت این است گذر از زحمات این شهردار و مجموعه اش در عرصه ورزش بی انصافی است.

ثمربخش البته از کیفیت کشتی شهرستان مرکز استان رضایت ندارد و می گوید: ساری به عنوان شهر محوری و در بود این شهردار ورزشی نواقص خود را برطرف و بستر اقدامات بزرگ را فراهم می آورد اما فرماندار پیشین که قبول مسئولیت در کشتی کرده بود، تلاشی صورت نداد که از این موضوع ناراحتم اما به یقین برای آینده کشتی این شهر، برنامه هایی دارم.

اتفاق خاص و بزرگ این روزهای کشتی بازگشت مهدی تقوی به میادین قهرمانی است. گفته می شد که تقوی چون سهمیه شرکت در جام تختی و مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد را ندارد خداحافظی می کند اما متولی قدیمی و صمیمی کشتی نگذاشت.
ثمربخش قول تقوی را گرفت که با جدیت تمرین کند و بعد به جلسه هیات های استان های کشور رفت و از رسول خادم مجوز حضور نفرات اول تا سوم مسابقات انتخابی تیم ملی در سال گذشته را در جام تختی گرفت. یعنی تقوی می تواند همجنان برای مسابقات المپیک امیدوار باشد. پیر دیر کشتی مازندران می گوید: تقوی یک سرمایه است که نمی توانم راحت از کنارش بگذرم. با او صحبت کردم و قول گرفتم که دوباره به روزهای خوبش بازگردد. او اگر از تجربه اش استفاده کند حداقل خلایی که داریم را پر خواهد کرد. بازگشت مهدی تقوی خواسته همه مردم کشتی دوست مازندران بود که ممکن شد. امیدوارم مهدی قدر محبت های مردم را بداند.

ثمربخش از وضعیت کشتی فرنگی مازندران رضایت دلخواه را ندارد و تصمیم گرفته جایجایی هایی در راس کمیته های مختلف صورت دهد: با اینکه در همین سال ۲۰۱۵ عمده مدال های آسیایی و جهانی را در فرنگی ایران از جانب مازنی ها کسب شده و از همه استان ها بهتر عمل کرده ایم ولی نسبت به کشتی آزاد جریان رشد و پیشرفت آن درخشان نیست و من هم از نتایج مسابقات کشوری در همه رده ها به خصوص جوانان و بزرگسالان رضایت ندارم. مقرر شد تا جوانان پر انگیزه را در بحث فنی به کار بگیریم تا خون های تازه هم به رگ کشتی فرنگی برسد. هدف از تغییرات صرفا همین است که برنامه ریزی ها برای پیشرفت کشتی فرنگی را بیشتر کنیم.

و نگاه همه به المپیک ریو است که حتما ذهن ثمربخش را به خود معطوف کرده است: تردید نداشته باشید پسران دلاور کشتی استان در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور شایسته ای خواهند داشت. بهتر است فضا در این شرایط آرام باشد و بچه ها بدون تشویش مشغول آماده سازی خود باشند. به فکر آنها هستیم و در کنارشان خواهیم بود.