ساخت استادیوم بزرگ و مجهز؛ درخواست بابلی‌ها از مدیرکل ورزش و جوانان

مازند اسپرت: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران هفته گذشته به بابل سفر کرد تا دیداری دوستانه و صمیمی با جمعی از پیشکسوتان فوتبال این شهر و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر بابل داشته باشد. «حبیب حسین‌زادگان» در این دیدار صمیمانه، درد دل‌های حاضران را شنید و به تعدادی از آن‌ها هم پاسخ داد. آن‌چه […]

esssمازند اسپرت: مدیرکل ورزش و جوانان مازندران هفته گذشته به بابل سفر کرد تا دیداری دوستانه و صمیمی با جمعی از پیشکسوتان فوتبال این شهر و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر بابل داشته باشد. «حبیب حسین‌زادگان» در این دیدار صمیمانه، درد دل‌های حاضران را شنید و به تعدادی از آن‌ها هم پاسخ داد. آن‌چه که به صورت کلی می‌توان از نظرات پیشکسوتان این شهر برداشت کرد، درخواست از مدیرکل برای ساخت یک استادیوم بزرگ و آبرومند برای فوتبال این شهر است.

 

به گزارش مازند اسپرت ، تیم فوتبال «خونه‌به‌خونه» این شهر تا اینجای لیگ نتایج مناسبی گرفته و اگر با همین قدرت به کار خود ادامه دهد عجیب نیست که بتواند پس از سال‌ها آرزوی فوتبال دوستان مازندرانی را برآورده کرده و جای خالی این استان را در لیگ برتر پر کند. باوجود روند رو به رشد و حرکت موفقیت‌آمیز تیم تحت هدایت «اکبر میثاقیان»، زمین فوتبال هفتم تیم بابل که پیشینه‌ای بیش از ۴۵ سال دارد، برخوردار از امکانات مناسب نیست و نمی‌تواند نیازهای یک تیم مدعی حضور در لیگ برتر را برآورده کند.

نتایج کنونی تیم خونه‌به‌خونه نشان می‌دهد می‌توان این تیم را یکی از مدعیان لیگ برتری شدن دانست. در این شرایط لازم است مسئولان استانی شامل استاندار ورزش دوست، فرماندار طرفدار این تیم و دیگر دست‌اندرکاران همت کنند و آستین‌ها را برای ساخت ورزشگاهی مناسب که قابلیت‌های استاندارد میزبانی از مسابقات لیگ برتر را دارد بالا بزنند. هر چند بازی‌های این تیم تاکنون نتوانست موجب پر شدن کامل ورزشگاه بابل شود. اما تضمینی وجود ندارد در بازی‌های آینده که حساسیت بازی‌ها روز به روز بیشتر می‌شود هم فوتبال دوستان بابلی بنا به ضرورت خود را به ورزشگاه این شهر نرسانند.

 

اگر این تیم به لیگ برتر صعود کند چه باید کرد؟ آیا این ورزشگاه کوچک با امکانات کنونی می‌تواند نظر مساعد سازمان لیگ برای میزبانی از تیم‌های لیگ برتری را جلب کند؟ با توجه به پیشینه فدراسیون فوتبال در سختگیری برای برخورداری تیم‌ها از امکانات استاندارد ممکن است بازی‌های تیم خونه‌به‌خونه به ساری یا قائمشهر منتقل شود. آیا این موضوع برای مسئولان ورزش این شهر قابل پذیرش و تمکین است؟ بهتر است از هم‌اکنون که این تیم زنگ‌ها را برای لیگ برتری شدن به صدا درآورده، مدیران این شهر و مسئولان استانی دست به کار شوند و با استفاده از اعتبارات ملی، استادیومی متناسب با شهر بزرگ بابل و فوتبال دوستان بی‌شمار این شهر بسازند.

 

خاطره تلخ سقوط تلخ سقف ورزشگاه شهید متقی ساری هیچ‌گاه از یاد فوتبال ایران و مازندران نخواهد رفت. این اتفاق هم دقیقاً در پی مشکلی همانند موضوع مطرح شده برای خونه‌به‌خونه به وجود آمد. تیم فوتبال شموشک که میزبان تیم فوتبال پرسپولیس تهران در جام حذفی کشور بود به دلیل نداشتن استادیومی مناسب و استاندارد مجبور به انجام مسابقه در ساری شد. هجوم فراوان فوتبال دوستان برای تماشای دیداری که به‌طور طبیعی باید در نوشهر و تماشاگران بسیار کمتر این شهر در مقایسه با ساری برگزار می‌شد عاقبتی را به‌وجود آورد که هنوز داغ آن برای فوتبال مازندران تازه است. مدیرکل ورزش و جوانان مازندران که سفرهای شهرستانی را با هدف شناسایی هر چه بهتر مشکلات پایه‌گذاری کرده، با تمرکز برای رفع این مشکل با کمک استاندار و دیگر مقامات بالادستی در وزارتخانه می‌تواند یک یادگاری همیشگی برای خود و ورزش مازندران در بابل به یادگار بگذارد. فوتبال مازندران دیگر تحمل حوادث مشابه ورزشگاه شهید متقی را ندارد.