ضرورت حمایت از کشتی مازندران در جام باشگاه‌های جهان

حضور تیم‌هایی با کشتی‌گیران مبتدی و فاقد مهارت‌های کافی برای رقابت با کشتی‌گیران ایرانی، میزبانی مازندرانی‌ها را تا آن جایی زیر سوال برد که همه دست‌اندرکاران ورزش را از قبول این میزبانی پشیمان کرد. امسال هم فدراسیون کشتی تصمیم داشت تا بار دیگر میزبانی این مسابقات را به مازندران واگذار کند که با رد این […]

8حضور تیم‌هایی با کشتی‌گیران مبتدی و فاقد مهارت‌های کافی برای رقابت با کشتی‌گیران ایرانی، میزبانی مازندرانی‌ها را تا آن جایی زیر سوال برد که همه دست‌اندرکاران ورزش را از قبول این میزبانی پشیمان کرد.

امسال هم فدراسیون کشتی تصمیم داشت تا بار دیگر میزبانی این مسابقات را به مازندران واگذار کند که با رد این تصمیم، در نهایت تهرانی‌ها دومین دوره مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان را برگزار خواهند کرد.مازندران هر چند به درستی میزبان این رقابت‌ها نشد، اما نباید تیم‌های شرکت کننده خود در این مسابقات را بدون حمایت و پشتیبانی به حال خود رها
کند.
مازندران در رقابت‌های امسال با یک تیم و با مدیریت «مرتضی قربانی» شرکت خواهد کرد. اما تاکنون این تیم ساروی مورد هیچ حمایت و پشتیبانی قرار نگرفته تا جایی‌که انگیزه‌های مدیران و کشتی‌گیران این تیم به عنوان  نماینده مازندران در حال کم شدن است.

هر چند کیفیت این رقابت‌ها فاصله بسیار زیادی با سطح کیفی و فنی کشتی مازندران دارد اما این مورد نباید دلیلی باشد تا از حمایت تنها تیم مازندرانی حاضر در این رقابت‌ها دست برداشت. هر چه باشد عنوان این مسابقات بسیار مهم و در حد و اندازه‌های جهانی است و قرار گرفتن آن در ویترین یک باشگاه مازندرانی اعتبار و وجهه او را در میان دیگر تیم‌های کشور تا حد زیادی بالا خواهد برد.

با توجه به کشتی‌گیران تیم مازندرانی حاضر در این مسابقات، بالا رفتن از سکوی قهرمانی برای تیم تحت هدایت مرتضی قربانی آسان و در دسترس است. بر اساس برآورد‌های انجام شده باشگاه، حضور در این مسابقات به بودجه‌ایمعادل ۵۰ میلیون تومان احتیاج دارد که به یقین پرداخت آن از توان مسئولان و حامیان ورزشی استان خارج نیست. برای شرکت پرقدرت این تیم علاوه بر اداره کل ورزش و جوانان مازندران که می‌تواند خود را پیشگام کند‌، دیگر مسئولان استانی مثل استاندار و فرماندار ساری می‌توانند پای خود را برای کمک به این تیم شرکت کننده در مسابقات جام باشگاه‌های جهان پیش بگذارند.

مرتضی قربانی تیمی را آماده کرده که دارای انگیزه‌های فراوان و آمادگی مطلوب و امیدوارکننده‌ای است. اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای تیمی که می‌خواهد یک عنوان جهانی را برای ورزش مازندران به ارمغان بیاورد، مبلغ چندان زیادی نیست.

یادمان نرود سال قبل همین عنوان برای مازندران به دست آمد. اما در قبال آن میلیاردها تومان از بودجه همگانی مازندران و ورزش هزینه شد. حمایت از تیم جوان قربانی به عنوان یک وظیفه همگانی باید مورد توجه مسئولان ارشد مازندران قرار بگیرد. علاقه‌مندی مدیران استان به ورزش، نکته امیدوار کننده‌ای است که برطرف‌شدن مشکل نبود حامی را برای این تیم امکان‌پذیر
می‌کند.