مبعلی: فقط ۷ درصد قرارداد پول گرفته‌ایم

ایمان مبعلی هافبک نفت پس از دو ماه و نیم مصدومیت در دیدار دوستانه مقابل صبا به میدان رفت.         مبعلی به خبرنگار “مازنداسپرت“، گفت: خوشحالم که بعد از ماه‌ها توانستم برای نفت یک نیمه بازی کنم. هنوز با شرایط ایده آلم خیلی فاصله‌دارم و قابل پیش‌بینی نیست که شرایط خوب خودم […]

ایمان مبعلی هافبک نفت پس از دو ماه و نیم مصدومیت در دیدار دوستانه مقابل صبا به میدان رفت.

 

 

 

 

مبعلی به خبرنگار “مازنداسپرت“، گفت: خوشحالم که بعد از ماه‌ها توانستم برای نفت یک نیمه بازی کنم. هنوز با شرایط ایده آلم خیلی فاصله‌دارم و قابل پیش‌بینی نیست که شرایط خوب خودم را پیدا می‌کنم.

او ادامه داد: من از بازی هفته دوازدهم مقابل سپاهان می‌توانم برای نفت بازی کنم. البته دیگر صلاحدید کادر فنی است که یک نیمه در زمین باشم یا از ابتدا در ترکیب نفت به میدان بروم.

وی درباره نتیجه‌گیری‌های نفت افزود: تمام تیم‌ها ممکن است در برهه‌ای از زمان افت کنند و نتیجه نگیرند ولی فکر می‌کنم نفت کم‌کم دارد به شرایط خوب خودش برمی‌گردد. البته ما مشکلات زیادی در نفت داریم. بزرگ‌ترین مساله ما بحث مادی است که بازیکنان ما از ابتدای فصل تا حالا تنها ۱۰ درصد از مبلغ قراردادشان را دریافت کرده‌اند که ۳ درصد از آن‌هم به فدراسیون رسیده است، فکر نمی‌کنم هیچ باشگاهی در ایران باشد که به بازیکنانش تا امروز فقط ۷ درصد از مبلغ قراردادشان را پرداخت کرده باشد.

مبعلی گفت: مشکلات مالی دست کادر فنی را هم‌بسته و کار آنها را سخت کرده. برای تیمی که پارسال در دو فینال حاضر بود و نتایج خوبی گرفت و دربازی‌های آسیایی هم اعتبار کسب کرد، این شرایط مالی اصلاً خوب نیست و روی روحیه بازیکنان هم تأثیر می‌گذارد چون معمولاً همسر و فرزند و پدر و مادر فوتبالیست‌ها ازلحاظ مالی به آنها وابسته هستند و زمانی که مشکلات مالی به خانواده وارد می‌شود، در حقیقت این فشار به بازیکن می‌آید و همه‌چیز به هم می‌ریزد و مسلماً بر روی تمرکز بازیکن در بحث فنی هم تأثیر می‌گذارد. البته مدیریت و هیات مدیره در تلاش هستند که هر چه زودتر این مشکل را مرتفع کنند.

او در مورد عملکرد تیم ملی هم گفت: من فکر می‌کنم که جوان‌گرایی در زمان خوبی اتفاق افتاد که ایران در مقدماتی جام‌جهانی بازی‌های سختی ندارد و این فرصت خوبی است بازی جوان‌ها تا خودشان را نشان دهند و تجربه کسب کنند و در کنار آنها بازیکنان باتجربه‌تر هم بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

مبعلی در رابطه با سیستم دفاعی تیم ملی گفت: با توجه به اینکه حریفان ما در رقابت‌های مقدماتی ضعیف هستند، طبیعی است که ایران فرصت بیشتری برای حمله کردن پیدا می‌کند اما این دلیل نمی‌شود که بخواهیم بگوییم سیستم تیم ملی هجومی شده. باید صبر کنیم و ببینیم که ایران در مقابل تیم‌های بزرگ‌تر و سخت‌تر چطور بازی می‌کند.

منبع:ورزش۳