آزمایشگاه مسکو تعلیق شد

بعد از انتشار گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای از نمونه‌های دوپینگ در روسیه، وادا آزمایشگاه این کشور را تعلیق کرد.  به گزارش مازند اسپرت ، به دنبال انتشار گزارش ۳۲۳ صفحه ای وادا به خاطر دوپینگ سازمان یافته و دولتی در دوومیدانی روسیه، تصمیم وادا مبنی بر تعلیق آزمایشگاه بین المللی دوپینگ مسکو به سرعت اجرا شد. […]

بعد از انتشار گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای از نمونه‌های دوپینگ در روسیه، وادا آزمایشگاه این کشور را تعلیق کرد.

خبرگزاری فارس: آزمایشگاه مسکو تعلیق شد

 به گزارش مازند اسپرت ، به دنبال انتشار گزارش ۳۲۳ صفحه ای وادا به خاطر دوپینگ سازمان یافته و دولتی در دوومیدانی روسیه، تصمیم وادا مبنی بر تعلیق آزمایشگاه بین المللی دوپینگ مسکو به سرعت اجرا شد.

وادا با اعلام این خبر تصریح کرد: محرومیت این آزمایشگاه از اقدامات ضد دوپینگ شامل تمامی آزمایشات ادرار و نمونه های خونی است، اما این مرکز سه هفته مهلت دارد در خواست تجدید نظر خود را  به دادگاه حکمیت ورزش(CAS) ارائه کند.

بر اساس  ماده۴/۴/۱۳/۲/۱ از استانداردهای بین المللی آزمایشگاه های مورد تایید وادا، هر وقت وادا تشخیص دهد و صلاح بداند برای حفاظت از ورزش پاک مجوز رسمی آزمایشگاه یا آزمایشگاه های متخلف در هر نقطه از دنیا را تعلیق و ابطال کند. آزمایشگاه مسکو هم به دلیل تخلفات گسترده ای که در پنهان کاری و نابود سازی  بیش از ۱۴۰۰ نمونه دوپینگ ورزشکاران روسی داشته و از طرفی تحت نفوذ برخی عناصر دولتی این کشور بوده  فاقد وجاهت بین المللی مبارزه با دوپینگ بوده و به همین دلیل تعلیق شد.

وادا در این خصوص تصریح کرد: حالت تعلیق حداقل برای شش ماه باقی خواهد ماند و این تصمیم برابر آیین نامه قید شده پیرامون آزمایشگاه های مورد تایید وادا به تمامی اعضا، کمیته های ملی المپیک، کمیته بین المللی المپیک و تمامی فدراسیون های بین المللی ابلاغ می شود.

از طرفی با توجه به اینکه در آزمایشگاه ها ضد دوپینگ وادا نمونه ها گاه برای چندین سال و جهت کارهای پژوهشی و آزمایشات دوباره نگهداری می شوند، مقرر شد نمونه های بایگانی شده در این آزمایشگاه به سرعت و با حفظ نکات ایمنی به یک آزمایشگاه دیگر مورد تایید وادا منتقل شود.