دبیر فدراسیون شنا : بی ثباتی مدیریتی شنا مازندران را با رکود مواجه کرد

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران گفت : بی ثباتی مدیریتی در ورزش شنای مازندران، این رشته ورزشی را دریکی از برخوردارترین مناطق زیرساخت های آبی کشور با رکود مواجه کرد.  به گزارش مازند اسپرت ، محسن سمیع زاده در حاشیه مجمع عمومی هیات شنای استان مازندران در ساری اظهار داشت : […]

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو جمهوری اسلامی ایران گفت : بی ثباتی مدیریتی در ورزش شنای مازندران، این رشته ورزشی را دریکی از برخوردارترین مناطق زیرساخت های آبی کشور با رکود مواجه کرد.

 به گزارش مازند اسپرت ، محسن سمیع زاده در حاشیه مجمع عمومی هیات شنای استان مازندران در ساری اظهار داشت : تغییر مکرر روسای هیات شنا در این استان باعث شده تا این رشته ورزشی در مازندران رشد خوبی نداشته باشد.

وی اضافه کرد : ما برای تقویت ورزش شنا در مازندران با قابلیت های برخوردار از لحاظ زیرساخت های فیزیکی و ورزشکار نیازبه ثبات مدیریتی داریم و باید افراد با تجربه و کارآمد نیز در این استان شمالی کشور برای هیات شنا انتخاب شوند.

** کمبود زیرساخت و واگذاری استخر های دولتی به بخش خصوصی مشکل شنا

دبیر فدراسیون شنا مهمترین مشکل رشته ورزشی شنا با وجود توصیه شرع اسلام برای پرداختن به این رشته ورزشی را ناشی از کمبود زیرساخت ها در استان ها، واگذاری استخرهای در اختیار ادارات کل ورزش و جوانان به بخش خصوصی طبق سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و گران بودن ورودی استخرها دانست.

سمیع زاده افزود : در حالی مجلس شورای اسلامی براساس سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی در راستای خصوصی سازی طبق قانون ادارات کل ورزش و جوانان را مکلف به واگذاری زیرساخت های ورزشی این ادارات کل از جمله استخرها را به بخش خصوصی داشته که این کار ضربه زیادی را به ورزش شنا در کشور وارد کرد.

وی اضافه کرد : با این مصوبه مجلس شورای اسلامی استخرها در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و ورزشکاران ما نیز برای تمرین استخر ندارند و هیات های ما نیز در استان ها توان مالی برای اجاره استخر تمرینی برای ورزشکارانشان را ندارند.

دبیر فدراسیون شنا اظهار داشت : این در حالیست که پرداختن به شنا در شرع اسلام نیز توصیه شده و ما در داخل کشور نیز استعدادهای زیادی برای این رشته ورزشی داریم و باید این استعدادها از داخل استخرها شناسایی شوند.

سمیع زاده خواهان لغو این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت ورزش شنا و عمل به توصیه شرع اسلام شد.