رنگرز: ورزش مازندران هم وزن افتخاراتش دیده نشده/نساجی نگین انگشتری فوتبال شمال کشور است

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در جمع پیشکسوتان فوتبال استان مازندران، ضمن تمجدید و تقدیر از پیشکسوتان و موسپیدان فوتبال مازندران، اظهار داشت: افتخارات ورزش استان مازندران بخصوص ورزش فوتبال، مرهون حضور و زحمات شما است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،به همت مهرداد عاشوری مدیرعامل باشگاه منتخب ستارگان مازندران و خیرالله حس پور از مدیران تیم پیشکسوتان مازندران، دورهمی ای بی سابقه در فوتبال مازندران برگزار شد. در این نشست که رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، رئیس هیات فوتبال و سایر بزرگان فوتبال حضور داشتند، شبی بیادماندنی در بین فوتبالی های مازندران اتفاق افتاد.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران در جمع پیشکسوتان فوتبال استان مازندران، ضمن تمجدید و تقدیر از پیشکسوتان و موسپیدان فوتبال مازندران، اظهار داشت: افتخارات ورزش استان مازندران بخصوص ورزش فوتبال، مرهون حضور و زحمات شما است.

رنگرز افزود: پیشکسوتان خالصانه از خودشان گذشتند و بذری را کاشتند که به هر شکل الان به ثمر نشسته است و ورزش استان از میوه و سایه این درخت بهره مند میشود.

وی از جلسات متعدد برای سرعت بخشیدن به عملیات بازسازی استادیوم شهید وطنی قائمشهر گفت و ادامه داد: بعد از دستور ریاست محترم جمهوری و پیگیری های دکترسجادی وزیر ورزش، جلسه ای با حضور معاون عمرانی استاندار و نمایندگان ویژه مقام عالی وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بیان داشت: میدانم همه مردم دغدغه و دل مشغولی جدی در این خصوص دارید. باور بفرمائید که خادمین شما در ورزش استان هم از شرایط موجود رضایت خاطر ندارند. این اتفاق، اتفاق تلخی است که یک تیم پرافتخار مازندرانی مثل نساجی که نگین انگشتری افتخارات فوتبالی ما در سه استان شمالی هستند، این روزها در خارج از استان مازندران رقابت های خودشان را پیگیری می کنند. اما چه کنیم که دست ما کوتاه است!

رنگرز از تلاش برای سرعت بخشیدن پروژه استادیوم شهید وطنی قائمشهر گفت و اظهار داشت: پروژه بازسازی استادیوم شهید وطنی قائمشهر در حال حاظر نزدیک ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.امروز هم یک جدول زمانبندی را با مجموعه دوستان تعریف کرده ایم.

وی افزود: با این جدول زمانبندی صورت گرفته، حسب تاکید ریاست محترم جمهور و پیگیری های مجدانه وزیر ورزش و جوانان و استاندار عزیز، این پروژه به اول مرداد ماه سال جدید که شروع رقابت های فصل جدید لیگ برتر است خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: در این فرصت زمانی ای که شکل گرفت، تلاش ما این بود با تخصیص اعتبار و فراهم شدن یک فرایند عمرانی، حضور باشگاه نساجی را در استادیوم شهدای ساری داشته باشیم.متاسفانه ورزش استان مازندران متناسب، هم وزن و هم سنگ افتخاراتش دیده نشده است.

رنگرز با بیان اینکه، این نکته تامل برانگیز و ناراحت کننده است، ادامه داد: از ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال کشوری تیمی نیست که در ترکیبش حضور یک مازندرانی را در تیمش تجربه نکرده باشد.

وی ادامه داد: مجموعا سیصد بازیکن آن هم به صورت تقریبی در لیگ های مختلف کشور بازی میکنند. در همه عرصه ها و در همه سطوح لیگ، ما نمایندگانی داریم که به شایستگی از اقتدار فنی فوتبال ما دفاع می کنند. خیلی نکته تامل برانگیزی است.

رنگرز گفت: ما الان تیم هایی داریم که در لیگ های یک و دو سه که با دستان خالی مجموعه تیم های خودشان را هدایت میکنند. با این هزینه های سرسام آور، حضور جدی در مسابقات دارند آنهم با زیرساخت بسیار نامناسب ! شاید این شبیه یک مسئله به نوعی ناراحت کننده باشد که بعضا تیم های ما که صعود میکنند در لیگ های بالاتر، موجبات تکدر خاطر را فراهم میکنند. چون صعود از یک لیگ به لیگ بالاتر با زیرساخت و سخت افزاری که در ان شهرستان ها وجود دارد، الزامات و استانداردهای جدی ای را میطلبد که بعضا تحقق این ها مستلزم اعتبارات آنچنانی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدوار هستم نظام توزیع و تخصیص اعتبارات در ورزش کشور، با آمایش سرزمینی درستی که جزو برنامه های وزیر ورزش و جوانان بوده شکل بگیرد.

رنگرز با اشاره به اینکه؛ مازندران سهمش از اعتبارات باید هم وزن یک سوم افتخاراتی باشد که فقط در رقابت های المپیک کسب کرده است، گفت: ما به تنهایی بیش از نیمی از افتخارات ورزش کشور را در همه زمینه ها بدست آوردیم و متناسب آن باید دیده شویم. امیدوار هستیم در دولت مردمی جناب دکتر رئیسی این مهم محقق شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در پایان بیان داشت: شما پیشکسوتان چشم و چراغ ورزش استان مازندران هستید و باید تلاش های شما و خدمت شما تکریم و پاسداشت شود.

در پایان این مراسم؛ البسه جدید باشگاه ستارگان منتخب مازندران به پیشکسوتان فوتبال مازندران تقدیم شد.