پنج بانوی مازندرانی به مرحله بعد راه یافتند + عکس

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، رقابتهاي انتخابي تيم ملي كاراته بزرگسالان بانوان صبح امروز (شنبه ۲۱ اسفند ماه) با برگزاري ۳۶ مبارزه انفرادي در سالن شهيد كبگانيان تهران برگزار شد و در نهایت ۵ بانوی مازندرانی به مرحله بعد راه یافتند. فاطمه چالاکی ، رزیتا علیپور،زهره  و زهرا برزگر و مبینا کاویانی مازندرانی ها […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، رقابتهاي انتخابي تيم ملي كاراته بزرگسالان بانوان صبح امروز (شنبه ۲۱ اسفند ماه) با برگزاري ۳۶ مبارزه انفرادي در سالن شهيد كبگانيان تهران برگزار شد و در نهایت ۵ بانوی مازندرانی به مرحله بعد راه یافتند.

فاطمه چالاکی ، رزیتا علیپور،زهره  و زهرا برزگر و مبینا کاویانی مازندرانی ها بودند که موفق شدند به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

 

 

در رقابت هاي انتخابي امروز كه ۱۸ كاراته كا حضور داشتند، در وزن ۵۰-كيلوگرم زهرا طراز پور برابر آلاله صعودي ۲ بار به ميدان رفت و با نتايج مشابه يك بر صفر به برتري رسيد. اين كاراته كا مقابل نسرين دوستي ۳ مبارزه كرد ابتدا يك بر صفر به برتري رسيد، سپس ۴ بر ۳ مغلوب شد و در سومين مبارزه ۲ بر يك به برتري رسيد.
در اين وزن آلاله صعودي و نسرين دوستي هم پس از تساوي صفر بر صفر در ديدار اول، در دومين مبارزه هم پس از تساوي صفر بر صفر داوران راي به برنده شدن دوستي دادند و در بازي سوم هر دو كاراته كا هانسوكو شدند.
در اين وزن از سوي كادر فني زهرا طرازپور و نسرين دوستي به اردو دعوت شدند.

در وزن ۵۵-كيلوگرم طراوت خاكسار، برابر زهره برزگر به تساوي صفر بر صفر رسيد و در دومين مبارزه هم موفق شد يك بر صفر به برتري برسد.
خاكسار مقابل آويشن باقري هم در اولين ديدار به تساوي صفر بر صفر رسيد و در مبارزه دوم در حالي كه باقري ۲ بر صفر از حريفش پيش بود هانسوكو شد.
طراوت خاكسار در ادامه در حالي كه ۴ بر ۲ از فاطمه چالاكي پيش بود، چالاكي هانسوكو شد.
در اين وزن فاطمه چالاكي و آويشن باقري پس از تساوي ۲ بر ۲، با قانون امتياز اول(سنشو) باقري برنده مبارزه شد.
در ديگر مبارزه اين وزن فاطمه چالاكي و زهره برزگر ۲ بار برابر هم قرار گرفتند كه در هر ۲ مبارزه چالاكي موفق شد برزگر را شكست دهد. ابتدا و پس از تساوي ۵ بر ۵ با قانون امتياز اول(سنشو) و درسپس در مبارزه دوم برزگر هانسوكو شد.
در ۲ مبارزه برگزار شده بين زهره برزگر و آويشن باقري، در مبارزه نخست و پس از تساوي يك بر يك، برزگر با قانون امتياز اول(سنشو) برنده شد و در دومين بازي هم اين برزگر بود كه موفق شد حريفش را يك بر صفر شكست دهد.آويشن باقري در مقابل فاطمه چالاكي انصراف داد.

در نهايت در اين وزن طراوت خاكسار، فاطمه چالاكي و زهره برزگر جواز حضور در اردو را بدست آوردند.

در وزن ۶۱-كيلوگرم، در مبارزه بين رزيتا عليپور و دلارام دوستي، عليپور در حالي كه يك بر صفر از حريفش پيش بود هانسوكو شد.
شبنم واحدي يك بر صفر نتيجه را به شما آل سعدي باخت در ادامه هم با نتايج ۵ بر صفر و ۴ بر صفر مقابل رزيتا عليپور و دلارام دوستي مغلوب شد.
شيما آل سعدي در دومين مبارزه اش برابر دلارام دوستي به برتري ۴ بر صفر رسيد.
اما در ساير مبارزات اين وزن رزيتا عليپور و شيما آل سعدي ۵ بار مقابل هم قرار گرفتند كه ۴ بار اين مصاف به تساوي صفر بر صفر انجاميد و در پنجمين مبارزه در حالي كه عليپور ۲ بر يك از حريفش پيش بود به دليل ضربه كنترل نشده از سوي آل سعدي، با نظر داوران آل سعدي هانسوكو شد.

دلارام دوستي، رزيتا عليپور و شيما آل سعدي راه يافتگان اردوي تيم ملي بودند.

در وزن ۶۸-كيلوگرم، بهنوش نجفي ابتدا برابر مهتاب اسماعيلي يك بر صفر مغلوب شد، سپس برابر مبينا كاوياني پس از تساوي يك بر يك با قانون امتياز اول به برتري رسيد. در سومين مبارزه شقايق واحدي را ۴ بر صفر از پيش رو برداشت.
نجفي با مبينا كاوياني ۲ بار ديدار كرد. ابتدا دو كاراته كا به تساوي صفر بر صفر رسيدند و در بازي بعدي نجفي ۳ بر يك كاوياني را برد.
در ساير مبارزات اين وزن، شقايق واحدي ۴ بر ۲ مغلوب مبينا كاوياني شد. در ادامه ۲ مبارزه با مهتاب اسماعيلي انجام داد كه ابتدا دو بازيكن به تساوي صفر بر صفر رضايت دادند و در بازي دوم واحدي يك بر صفر مهتاب اسماعيلي را برد.
مبينا كاوياني و مهتاب اسماعيلي هم ۳ بار مقابل هم قرار گرفتند كه حاصل آن ۲ تساوي صفر بر صفر و يك تساوي ۳ بر ۳ بود كه در اين مبارزه كاوياني با قانون امتياز اول(سنشو) برنده ميدان شد.

در اين وزن بهنوش نجفي و مبينا كاوياني وارد اردوي آمادگي شدند.

در وزن ۶۸+كيلوگرم، محدثه آقايي در حالي كه ۴ بر صفر از زهرا برزگر پيش بود به دليل هانسكو شدن برزگر ، برنده مبارزه شد.
در مبارزه دوم يك بر صفر مونا غلامي را شكست داد.
سومين ديدار اين وزن بين زهرا برزگر و مونا غلامي برگزار شد و در حالي كه برزگر ۸ بر يك از غلامي پيش بود هانسوكو شد.

از اين وزن محدثه آقايي، مونا غلامي و زهرا برزگر به اردوي تيم ملي دعوت شدند.
در اين وزن حميده عباسعلي به دليل مصدوميت از ناحيه كتف بنا به تشخيص پزشك معالج در اين رقابتها حضور پيدا نكرد. در خصوص اين كاراته كا كادر فني متعاقباً تصميم گيري خواهد كرد.
تيم ملي بانوان را ليلا بهرامي و سمانه خوشقدم برعهده دارند ضمن اينكه بنا به پيشنهاد مربيان تيم ملي پگاه زنگنه كاپيتان اسبق تيم ملي نيز به اين كادر اضافه شد.