رئیس فدراسیون ورزشهای پهلوانی: ۱۰۰ هزار ورزشکار باستانی در کشور فعال هستند

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: ۷۶۰ زورخانه در کشور داریم که تعداد ۱۰۰ هزار ورزشکار در آن‌ها به ورزش پهلوانی می‌پردازند. به گزارش “مازنداسپرت“، فرهاد طلوع کیان در حاشیه نشست هم‌اندیشی هیئت‌های ورزشی باستانی مازندران ، توسعه کیفی این رشته ورزشی را اولویت اول فدراسیون دانست و گفت: گسترش و توسعه جزو برنامه‌های ماست […]

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی گفت: ۷۶۰ زورخانه در کشور داریم که تعداد ۱۰۰ هزار ورزشکار در آن‌ها به ورزش پهلوانی می‌پردازند.

به گزارش “مازنداسپرت“، فرهاد طلوع کیان در حاشیه نشست هم‌اندیشی هیئت‌های ورزشی باستانی مازندران ، توسعه کیفی این رشته ورزشی را اولویت اول فدراسیون دانست و گفت: گسترش و توسعه جزو برنامه‌های ماست ولی توسعه کیفی از اهمیت بیشتری برخوردار است و تلاش داریم زورخانه‌ها را از حالت ورزش عمومی خارج کنیم.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون را آکادمی شدن زورخانه‌ها بیان داشت و افزود: تلاش داریم با آموزش و مربی‌های استاندارد به‌پیش برویم و تاکنون در کشور ۲۰ آکادمی افتتاح کردیم و در برخی استان‌ها تا ۶ آکادمی هم افتتاح شد و این پروسه را در دستور قرار می دهیم تا از فضای ورزش عمومی خلاص شویم.

وی بابیان اینکه، وظیفه ما جذب خردسالان و نونهالان است گفت: امروزه بچه‌های پنج‌ساله را در رشته‌های مختلف جذب می‌کنند و این باید در دستور کار ما باشد و آکادمی و آموزش می‌تواند این بچه‌ها را جذب کندتا این رشته رشد و ارتقا پیدا کند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای با تبیین سیاست‌های این فدراسیون اظهار داشت: ما درسه بخش فرهنگی، فنی و بودجه‌ای برنامه وتلاش داریم که در این سه حوزه توسعه خوبی داشته باشیم، چون مشکلات ما بسیار ریشه‌ای و طولانی است و زمان زیادی نیاز دارد تا گام‌های بزرگی برداشته شود.

طلوع کیان بهره بردن از خرد جمعی را یکی از دلایل تشکیل این جلسه عنوان داشت و با اشاره به اهداف کلان فدراسیون افزود: ما اهداف کلانی را دنبال می‌کنیم ولی بجای راه‌حل‌های خرد و کوچک، سعی می‌کنیم خرد جمعی خود را یکی کنیم وهمه باهم برای حل مشکلات گام برداریم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، ارتقا رتبه مازندران را نتیجه تلاش تمام هیئت‌های استان دانست و افزود: مازندران دارای مشکلات پیچیده‌ای نیست و از استعدادهای بسیار بالقوه‌ای برخوردار است که قطعاً باید درمسیر درست قرار گیرند تا این استعدادها شکوفا شوند.