از دعوت مازندرانی‌ها به تیم ملی کشتی تا جان تازه برای نساجی

در دهه اول سال ۱۴۰۰ و در هفته‌ای که گذشت، با وجود تعطیلی نوروزی، در گوشه کنار ورزش مازندران برنامه‌های زیادی برگزار شد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ورزش استان مازندران سرشار از استعداد است و هر روزه ورزشکاران و قهرمانان زیادی به سطح اول ورزش کشور معرفی می‌شوند و افتخارآفرینان زیادی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز در می‌آورند. در دهه اول سال ۱۴۰۰ و  در هفته‌ای که گذشت، با وجود تعطیلی نوروزی، در گوشه کنار ورزش استان مازندران  برنامه‌های زیادی برگزار شد که در این گزارش به این برنامه‌ها می‌پردازیم.

** اعلام زمان نقل و انتقالات مرحله نهایی لیگ دسته سوم

زمان نقل و انتقالات مرحله دوم لیگ دسته سوم باشگاه‌های کشور در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد.

با اعلام کمیته مسابقات سازمان‌لیگ؛ زمان شروع نقل و انتقالات پیش‌فصل مرحله‌نهایی لیگ‌ دسته سوم روز دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ و پایان آن روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهد بود.

تیم‌های صعود کننده از مرحله اول با رعایت محدودیت تعداد بازیکنان بزرگسال و زیر ۲۳ سال می توانند تا سقف دو بازیکن جدید به تیم خود اضافه کنند. مازندران در این مرحله چندین نماینده دارد که برای صعود به لیگ دسته دوم فوتبال کشور تلاش می کنند.

** درخشش بابلی‌ها در رقابت‌های جهانی کاتا کلاسیک جوجیتسو

در پایان مسابقات جهانی کاتا کلاسیک جوجیتسو (JJIF) نمایندگان کشورمان موفق به کسب چهار مدال ارزشمند شدند که تیم مازندران به مربیگری شیهان علی‌اکبرعزتی و سرپرستی مسعود افسری و حضور پر تعداد بابلی‌ها درخشید.

فدراسیون جهانی جوجیتسو JJIF یک دوره مسابقه کاتا کلاسیک به صورت e_tournament برگزار کرد که تیم‌ملی جوجیتسو ایران در قالب ۸ تیم در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و مستر شرکت کرد.این رقابت‌ها با حضور ۳۷۱ تیم در قالب ۳۱ کشور طی روز‌های ۲۸ اسفند ۹۹ تا ۸ فروردین ۱۴۰۰ برگزار شد که در پایان، تیم ملی جوجیتسو ایران با کسب یک مدال نقره و سه مدال برنز به کار خود پایان داد.

اسامی مدال‌آوران تیم کشورمان که همگی بابلی هستند، به شرح زیر است:

نقره رده سنی زیر ۲۱ سال:
بهروز رستمی و بهنام رستمی

برنز رده سنی بزرگسالان:
مهدی جورسرایی و حمیدرضا جورسرایی

برنز رده سنی بزرگسالان:
محراب افسری و متین افسری

برنز رده سنی مستر:
مهدی جورسرایی

** دماوند آمل راهی اردوی تهران شد

کاروان تیم فوتبال دماوند آمل جهت برپایی اردوی آماده‌سازی پیش فصل ، پنج شنبه ۱۲ فروردین راهی تهران شد.

اردوی تیم دماوند آمل به‌مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یزدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

شاگردان مهرداد حبیبی طبق برنامه اعلام شده سازمان‌لیگ، اوایل اردیبهشت، در مرحله دوم لیگ دسته سوم فوتبال باشگاه کشور به مصاف حریفان خود خواهد شد.

** رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد نوجوانان

عسکری محمدیان به‌عنوان سرپرست مسابقات معرفی شد. رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد نوجوانان روزهای ۱۷ لغایت ۱۹ فروردین ماه در شهر رامسر استان مازندران برگزار می شود.

اسامی کادر اجرایی و داوران این مسابقات به شرح زیر است:

سرپرست مسابقات: عسکری محمدیان (مازندران)
نماینده فدراسیون: عزیزاله اطاعتی (تهران)
سرپرست فنی: سید محمد افتخاریان (البرز)
ژوری: بهنام شیرمحمدی (تهران)
داوران بین المللی: درجه یک: رضا علی اصغری (گیلان) افشین رادمرد (گیلان) مهدی آقاولی (تهران) وحید خوش طینت (تهران) احمد تاجیک (تهران) هژار عباسی (آذربایجان غربی) درجه دو: رضا صالح آبادی (خراسان رضوی) شیرزاد غلامزاده (لرستان) کاظم عقیقی (خراسان جنوبی) محمدعلی احمدی (مازندران) محمد باقری (خراسان رضوی) حسن گلدشتی (مازندران) درجه سه: علی لاریجانی (مازندران) امین رضاپور (گیلان) میثم ساداتی (مازندران) میثم قوتی (تهران) مهدی سمیعی فر (لرستان) جواد واحدی (تهران)

مسئول دبیرخانه فنی و جدول نویسان: علیرضا وحیدیان پور (تهران)
جدول نویسان: سعید اکبری (تهران) مرتضی حق شناس (مازندران) علی مجیدی (مازندران)

** برتری پرگل رایکا در دیدار دوستانه

تیم فوتبال رایکا‌ بابل در قالب یک دیدار دوستانه به مصاف تیم یاران هادی نوروزی بابل رفت که رایکایی‌ها در پایان با نتیجه ۵ بر صفر در این دیدار تدارکاتی به پیروزی رسیدند. بابلی‌ها در دیگر دیدار دوستانه برابر جوان نوین ساری نیز به برتری رسیده بودند.

** تیم والیبال لبنیات هراز به دنبال مذاکره با اسفندیار

از گوشه و کنار خبر رسیده که باشگاه لبنیات هراز آمل قصد دارد از امیر حسین اسفندیار کاملترین بازیکن والیبال جوانان جهان درخواست کند تا در پایان لیگ بلژیک به زادگاهش برگردد و در فصل آینده تیم هراز را همراهی کند.

**  سومین پیروزی متوالی شاگردان الهامی

نساجی با کسب سومین پیروزی متوالی خود در لیگ و جام حذفی، به بقا در لیگ برتر امیدوار ماند و یک قدم دیگر به خروج از منطقه سقوط نزدیک شد.

در چارچوب هفته نوزدهم لیگ برتر ایران، نساجی مازندران در زمین نفت مسجدسلیمان به پیروزی ارزشمند ۲ بر صفر دست یافت و سه امتیاز این دیدار را کسب کرد تا به روند رو به رشد خود در نیم‌فصل دوم ادامه دهد.

در دقیقه ۵۵ فرزاد زامهران، مهاجم گلزن این روزهای نساجی باز هم موفق به گلزنی شد. روی اشتباه مدافعان نفت مسجدسلیمان در دفع توپ و پاس خوب کریم اسلامی ، فرزاد زامهران از مقابل محوطه شش قدم دروازه نفت را باز کرد و تیمش را به سمت پیروزی هدایت کند. در دقیقه ۸۴، رضا دهقانی، تعویض طلایی ساکت الهامی روی یک ضد حمله تند و تیز دروازه نفت مسجدسلیمان را برای دومین بار گشود تا پیروزی مازنی‌ها در این دیدار قطعی شود.

شاگردان الهامی با این برد ۱۶ امتیازی شدند و توانستند با یک رده صعود به جایگاه چهاردهم برسند و موقتا از منطقه خطر خارج شوند. نفت مسجدسلیمان نیز با ۲۰ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول باقی ماند.

با این پیروزی ارزشمند، نساجی به دومین پیروزی متوالی خود در نیم‌فصل دوم دست یافت تا ساکت الهامی به عنوان سومین سرمربی این تیم شمالی در لیگ بیستم، به دو پیروزی از دو بازی زمان انتخاب به عنوان سرمربی نساجی دست یابد. پیش از این هم الهامی در جام حذفی مقابل سایپا پیروز شده بود تا ۳ پیروزی از ۳ بازی در کارنامه او ثبت شد.

البته با توجه به پیروزی یک گله ذوب آهن مقابل صنعت نفت تا زمان اتمام بازی نساجی و نفت مسجدسلیمان، شاگردان الهامی مجددا به رتبه پانزدهم سقوط خواهند کرد ولی با نتایج اخیر، بیش از گذشته به بقا در لیگ برتر امید خواهند داشت.

** پایان اردوی آماده سازی تیم‌ملی والیبال ساحلی در آق‌قلا / حضور سه بازیکن مازنی

 عباس پورعسگری، علیرضا آقاجانی و جوادفیروزپور سه بازیکن مازنی حاضر در اردوی تیم ملی والیبال ساحلی بودند.

تیم ملی والیبال ساحلی ایران خود را برای حضوری قدرتمند در رقابت‌های انتخابی المپیک آماده می کند‌.

**حضور ۱۴ کشتی گیر مازنی در مرحله هشتم اردوی تیم ملی کشتی آزاد

 مرحله جدید اردوی تیم ملی کشتی آزاد در حالی از آغاز شد که استان مازندران همچنان از بیشترین تعداد اردونشین در جمع آزادکاران برخوردار است.

طبق برنامه کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، هشتمین اردوی آزادکاران برای حضور در رقابت‌های بین المللی جام دانکلوف بلغارستان و مسابقات گزینشی و قهرمانی آسیا در قزاقستان طی روزهای ۱۵ تا ۲۵ فروردین ماه در محل خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار می‌شود. این در حالیست که ۲۷ آزادکار به این مرحله از تمرینات دعوت شده‌اند که ۱۴ اردونشین از آزادکاران مازندرانی هستند.

اسامی نفرات مازنی دعوت شده به این اردو به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم:
رضا اطری (مازندران)

۶۱ کیلوگرم:
محمد خدابخشی (مازندران)

۶۵ کیلوگرم:
امیرمحمد یزدانی (مازندران)

۷۰ کیلوگرم:
مهدی عشقی (مازندران)

۷۴ کیلوگرم:
محمدصادق فیروزپور (مازندران)

۷۹ کیلوگرم:
علی سوادکوهی (مازندران)

۸۶ کیلوگرم:
حسن یزدانی (مازندران)

۹۲ کیلوگرم:
کامران قاسم پور ، محمد علی تبار (مازندران)

۹۷ کیلوگرم:
علی شعبانی،محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیج (مازندران)

۱۲۵ کیلوگرم:
امیرحسین زارع،عباس فروتن (مازندران)

سرمربی: غلامرضا محمدی
مربیان: ابراهیم مهربان – عباس حاج کناری- داود رخش خورشید- حسن طهماسبی- محمد اصلانی- تورج کفایی
متخصص تغذیه: دکتر رامین امیرساسان
ماساژور: سجاد امیری
مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد: محسن کاوه

رقابت‌های بین‌المللی جام دانکلوف روزهای ۱۹ تا ۲۲ فروردین ماه در شهر پلودیو بلغارستان برگزار می شود.

مسابقات کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا روزهای ۲۰ تا ۲۲ فروردین و رقاب‌ های کشتی قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار می‌شود.