لیگ برتر بانوان؛ سروقامتان بابل در جایگاه پنجم ایستادند

تیم‌های سروقامتان بابل و اکسون با پیروزی مقابل حریفان خود در پایان مرحله نهایی لیگ برتر بانوان در گروه دوم، به ترتیب در جایگاه پنجم و ششم این رقابت‌ها قرار گرفتند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مرحله نهایی لیگ برتر بانوان ایران، جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، امروز (چهارشنبه) با برگزاری آخرین رقابت تیم‌های اکسون، سروقامتان بابل، خجسته اسلامشهر و ستارگان فارس خاتمه یافت تا تکلیف تیم‌های پنجم تا هشتم این رقابت‌ها مشخص شود.

در این گروه تیم‌های اکسون، سروقامتان بابل، خجسته اسلامشهر و ستارگان فارس به عنوان تیم‌های سوم و چهارم گروه‌های الف و ب مرحله مقدماتی، برای کسب مقام‌های پنجم تا ششم با هم رقابت داشتند.

در نخستین مسابقه امروز، تیم اکسون در سالن والیبال کمپ چمران میزبان خجسته اسلامشهر بود و با نتیجه ۳ بر دو حریف خود را شکست داد.

شاگردان اورانوس احمدی در تیم اکسون در ست‌های اول، سوم و پنجم این بازی با کسب امتیاز‌های (۲۵ بر ۲۲)، (۲۶ بر ۲۴) و (۱۵ بر ۱۰) پیروز میدان شدند تا شاگردان اعظم عیدی در تیم خجسته اسلامشهر تنها در ست‌های دوم و چهارم و با امتیازهای (۱۸ بر ۲۵) و (۲۱ بر ۲۵) موفق به برتری شوند.

تیم اکسون با این پیروزی موفق به کسب ۲ برد و ۵ امتیاز شد و با قرار گرفتن در رتبه ششم جدول، به کار خود در لیگ برتر بانوان پایان داد. خجسته اسلامشهر هم با یک برد و ۴ امتیاز، هفتم شد.

در این بازی که در مدت زمان ۱۴۴ دقیقه انجام شد، نرگس افشین و هنگامه پورحسن به ترتیب به عنوان داور اول و دوم، قضاوت کردند. نظارت داوری و فنی بازی هم برعهده شهناز برادران‌مهاجری و لیلی توکلی بود.

در دومین بازی امروز نیز تیم‌های سروقامتان بابل و ستارگان فارس از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم رفتند. نادره رمضانی سرمربی نماینده بابل که پیش‌تر هم گفته بود هدف‌گذاری تیمش، کسب رتبه پنجم است، امروز با پیروزی ۳ بر صفر مقابل ستارگان فارس و کسب ۳ برد و ۹ امتیاز، این هدف را محقق کرد.

سروقامتان بابل در این بازی با ثبت امتیازهایی (۲۵ بر ۱۶) در ست‌های اول و دوم و امتیاز (۲۵ بر ۱۴) در ست سوم، پیروز میدان شدند.

رقابت دو تیم در مدت زمان ۸۱ دقیقه انجام شد. فرحناز قویدل، راحله اکبرزاده، منصوره خزچین و فائزه جعفری به ترتیب به عنوان داور اول، داور دوم، ناظر داوری و ناظر فنی، تیم قضاوت و نظارت این مسابقه را تشکیل دادند.

جدول گروه دوم لیگ برتر بانوان که برای رتبه‌های پنجم تا هشتم این رقابت‌ها به مصاف یکدیگر رفتند، در پایان این مسابقات به شکل زیر است:

گفتنی است مرحله مقدماتی بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر بانوان ایران روز دو‌شنبه یکم دی‌ماه به پایان رسیده بود و تیم‌های سایپا و شهرداری قزوین از گروه الف و پیکان تهران و ذوب‌آهن اصفهان از گروه ب مرحله مقدماتی، به مرحله نهایی لیگ برتر بانوان صعود کردند تا برای کسب رتبه‌های اول تا چهارم تلاش کنند.

هفته نخست متمرکز مسابقات این گروه ۱۶ و ۱۸ دی‌ماه با چهار دیدار پیگیری شد و مسابقات هفته دوم (روزهای شنبه و دوشنبه ۲۷ و ۲۹ دی‌ماه) و هفته سوم (روزهای شه‌شنبه و پنج‌شنبه ۷ و ۹ بهمن‌ماه)  پیگیری خواهد شد تا رتبه بندی نهایی چهار تیم برتر نیز مشخص شود.