افتتاحیه مراسم المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در نوشهر

مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دبیرستان هیئت امنایی ۱۵ خرداد نوشهر دقایقی پیش در این شهرستان برگزار شد. به گزارش مازند اسپرت ؛ معاون مالی، توسعه و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش نوشهر صبح امروز در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به اینکه المپیادهای درون مدرسه‌ای با هدف ایجاد شادابی و نشاط در […]

مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای دبیرستان هیئت امنایی ۱۵ خرداد نوشهر دقایقی پیش در این شهرستان برگزار شد.

خبرگزاری فارس: افتتاحیه مراسم المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در نوشهر

به گزارش مازند اسپرت ؛ معاون مالی، توسعه و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش نوشهر صبح امروز در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به اینکه المپیادهای درون مدرسه‌ای با هدف ایجاد شادابی و نشاط در مدارس برگزار می‌شود، اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکیداتی بر تهذیب، تحصیل و ورزش دانش‌آموزان داشتند، بنابراین باید این سه اصل را مورد توجه قرار داد.

داریوش لهراسبی با بیان اینکه دانش‌آموزان برتر در این دوره از رقابت‌ها به مسابقات ورزشی شهرستانی راه می‌یابند، افزود: همت، پشتکار و تلاش زهرا خواجوند مدیر دبیرستان هیئت امنایی ۱۵ خرداد شهرستان نوشهر چه در امر تعلیم و تربیت و هم امر مهم ورزش، الگو و نمونه ارزشمندی است، به نوعی که همواره زمینه نشاط و موفقیت دانش‌آموزان را فراهم می‌کند.

در ادامه این مراسم مدیر دبیرستان هیئت امنایی دخترانه ۱۵ خرداد شهرستان نوشهر نیز با اشاره به اهداف برگزاری این المپیاد، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف در برگزاری این المپیاد، ایجاد انگیزه همراه با شور و نشاط در فضای مدرسه و کلاس درس برای دانش‌آموزان دختر است.

زهرا خواجوند با تأکید بر اینکه آمیخته شدن باورهای فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی با فعالیت‌های ورزشی و بهداشتی را از ویژگی‌های برگزاری این المپیاد دانست و افزود: در طول مدت برگزاری این المپیاد، دانش‌آموزان در هشت رشته ورزشی هندبال، والیبال، تکواندو، کاراته، شطرنج، آمادگی جسمانی، بسکتبال و بازی‌های بومی و محلی در فضایی دوستانه با هم به رقابت می‌پردازند که پرداختن به بازی‌های بومی و محلی مازندران از نکات حائز اهمیت آن است.

وی با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای فعالیتی تیمی است که با محوریت دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: ارتقای جایگاه مربیان تربیت‌بدنی در مدارس، مسئولیت‌پذیری و نگاه عمده در اجرای این طرح، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در عرصه‌های گوناگون ورزشی همراه با برخورداری از‌ آموزش‌های لازم است.

وی در پایان گفت: از زحمات و همراهی‌های مربیان تربیت‌بدنی این مدرسه خانم‌ها مریم داوودی و صغری کرمی و تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران که تلاش‌های زیادی برای برپایی و برگزاری این المپیاد مهم و اثربخش در حوزه تربیتی و فرهنگی کشیدند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و امیدواریم بتوانیم با برگزاری چنین اقداماتی، فضای آموزشی مدارس را به سمت ارتقای هر چه بیشتر کیفیت آموزشی پیش ببریم.

به گزارش فارس، اجرای سوگندنامه ورزشی، حرکات نمادین کاراته‌کاران، اجرای سرود و برگزاری رژه ورزشکاران از جمله برنامه‌هایی بود که در مراسم افتتاحیه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در دبیرستان هیئت امنایی دخترانه ۱۵ خرداد نوشهر انجام شد.