حضور جوان بلند قامت فریدونکناری در اردوی تیم ملی بکستبال ناشنوایان

از روز جمعه (پنجم دی ماه) اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال ناشنوایان کشورمان با حضور ۲۲ ورزشکار برای شرکت در مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک ناشنوایان در سالن چند منظوره فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آغاز شده است و تا روز ۱۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فیروز کاظمی فرد قائم مقام هیات ناشنوایان استان مازندران در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص اردوی تیم ملی بکستبال اظهار داشت : از روز جمعه (پنجم دی ماه) اولین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی بسکتبال ناشنوایان کشورمان با حضور ۲۲ ورزشکار برای شرکت در مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک ناشنوایان در سالن چند منظوره فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان آغاز شده است و تا روز ۱۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.

کاظمی افزود: محمد علی فتح تبار ورزشکار فریدونکناری ما نیز به اولین اردوی تیم ملی بسکتبال ناشنوایان در تهران دعوت شد.

قائم مقام هیات ناشنوایان استان مازندران ادامه داد: بسکتبالیست های ناشنوا تمرینات خود را تا ۱۲ دی ماه در دو نوبت صبح و عصر زیر نظر تیم زیر نظر عباس آقاکوچکی رئیس انجمن، رامین فرزانه پور سرپرست اردو، محمد رضا آقاکوچکی سرمربی، امیر نامور مربی و فرهود خلخالی بدنساز برگزار می‌کنند.

وی بیان کرد : این اردو جهت شناسایی نفرات برتر برای اردوی بعد و آماده سازی بدنی و تکنیکی با توجه به دوری ورزشکاران از فعالیتهای بدنی به خاطر شرایط کرونا میباشد.

کاظمی در ادامه افزود : تیم ملی بسکتبال ناشنوایان ایران برای دومین بار قرار است که در مسابقات قهرمانی آسیا ، اقیانوسیه که انتخابی مسابقات المپیک ناشنوایان ۲۰۲۱ برزیل نیز می باشد حضور می یابد.

گفتنیست؛ محمدعلی فتح تبار جوان بلند قامت فریدونکناری به عنوان تنها نماینده مازندرانی در این اردو حضور دارد.

بازدید رئیس فدراسیون بسکتبال از تمرینات تیم بکستبال ناشنوایان

برهمین اساس صبح امروز (دوشنبه هشتم دی ماه) رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال با دعوت مهران تیشه‌گران رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان در سالن تمرین ملی‌پوشان ناشنوا حضور یافت و از نزدیک نظاره‌گر تمرینات آنها بود. او در بخشی از صحبت‌هایش برای بسکتبالیست‌ها در رقابتهای مهم گزینشی المپیک ناشنوایان آرزوی موفقیت کرد و اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در اردوی این تیم حضور پیدا کردم و ان‌شاالله دست به دست  هم دهیم تا این تیم به المپیک راه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه بسکتبالیست‌های ناشنواها هم می‌توانند در مسابقات لیگ باشگاههای کشور شرکت کنند، عنوان کرد: اگر درصد شنوایی این ورزشکاران در حدی باشد که صدای سوت داور را داشته باشند به طور حتم در لیگ هم می توانند حاضر شوند. در حال حاضر دو ملی‌پوش تیم بسکتبال ناشنوایان در لیگ یک باشگاههای کشور عضویت دارند.

عباس آقاکوچکی رئیس انجمن بسکتبال ناشنوایان، رامین فرزانه پور سرپرست تیم، محمد رضا آقاکوچکی سرمربی، امیر نامور مربی و فرهود خلخالی مربی بدنساز تیم ملی بسکتبال ناشنوایان را هدایت می‌کنند.

رقابتهای بسکتبال انتخابی بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان در برزیل طبق برنامه قبلی قرار است اسفند ماه سال جاری به میزبانی مالزی برگزار خواهد شد.