رضایت کادرفنی تیم ملی از وضعیت خط حمله ایران

باوجود ناکامی بسیاری از مهاجمان لیگ برتری در گلزنی اما نگاه کادرفنی تیم ملی نسبت به خط حمله، مثبت است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،

لیگ برتر ایران در حالی برگزار می‌شود که مدعیان آقای گلی اش جایی در تیم ملی ندارند؛ از گادوین منشای نیجریایی تا امین قاسمی نژاد و طالب ریکانی که سن و سال جوانی را نسبتا پشت سر گذاشته اند. این در حالی است که پیش تر بازیکنانی چون کاوه رضایی، مهدی طارمی، علی علیپور و… در لیگ برتر برای آقای گلی تلاش می‌کردند و کم و بیش در اردوها نیز حضور داشتند.

 

وحید هاشمیان دستیار دراگان اسکوچیچ درباره کیفیت لیگ ایران می‌گوید: بعد از بازی بوسنی که برگشتیم تهران، آقای اسکوچیچ و کادرفنی بازی مقابل بوسنی را دیدیم و نقاط ضعف و قوت را بررسی کردیم، بعد از آن هم مرتب بازی هایی که انجام می‌شود را یا با حضور در استادیوم یا از طریق ویدیو رصد می‌کنیم. کار ما بیشتر دیدن لیگ، انتخاب بازیکنان تیم ملی و تماشای بازیکنان جوان و همچنین ملی پوشان است. اما فکر کنم لیگ کشورمان هنوز به آن کیفیت خوب نتوانسته برسد، امیدوارم از هفته های آینده بتوانیم شاهد بازی های بهتری باشیم.

 

او همچنین درباره وضعیت هجومی تیم های ایرانی و پتانسیل تیم ملی توضیح می‌دهد: این که ما الان در خارج از ایران بازیکنانی داریم که خوب بازی می‌کنند و گل می‌زنند، نشان می‌دهد که کشور ما از نظر استعداد برای پست خط حمله خوب است. اما این که تیم های ایرانی مشکل گلزنی دارند، بحث جداگانه است. یک بحث این است که شما لیگ را نگاه کنید، تغییر و تحولات مربیان را خواهید دید. از سال پیش دو سه نفر هستند که در پست خود باقی مانده اند، وقتی تغییر انجام می‌شود، نیاز به زمان است تا تفکرات خود را پیاده کنند. همچنین نقل و انتقالات زیادی شده و شکل تیم ها تغییر یافته. ما زمانی می‌توانیم موقعیت گل درست کنیم که از نظر تاکتیکی هماهنگ باشیم و تاکتیک داشته باشیم، موضوع دیگر این است که مهاجم از موقعیت استفاده می‌کند یا خیر؟ این هم برمی‌گردد به تمرینات اختصاصی که من اطلاع ندارم که در تیم های ایرانی تمرینات اختصاصی برای مهاجمان انجام می‌شود یا نه. شاید هم استرسی که برای کسب نتیجه به وجود آمده و روی مربیان هست، به بازیکنان هم انتقال یافته است.