لیونل مسی – بارسا: طوفان بزرگ

بی تردید مهم ترین خبر فوتبال جهان طی روزهای اخیر نه قهرمانی بایرن مونیخ و نه حتی شکست سنگین بارسا در نیمه نهایی که خبر جدایی لیونل مسی از بارسلونا است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،

خبری که هیچ هوادار بارسا دلش نمی خواهد آنرا باور کند اما انگار جهان فوتبال در تمام سال های گذشته انتظار شنیدنش را از یکی از بهترین بازیکنان تاریخ داشت و حالا این اتفاق نزیکتر چیزی است که هر کسی فکرش را می کرد. خبر جدایی لیونل مسی از بارسلونا در سراسر جهان واکنش چهره های مطرحی را به همراه داشته ؛ از همبازیان سابق و حال حاضر مسی در بارسا تا کسی مثل گری لینه کر.

حمیدرضا صدر کارشناس فوتبال و نویسنده نیز متنی در ارتباط با این موضوع در اینستاگرامش منتشر کرده است که خواندنش خالی از لطف نیست:

آن چه طی یک هفته اخیر گذشت حیرت آور بود. کومان به عنوان مربی تبر بدست شروع به خانه تکانی کرد.  بی رحمانه. تلفن را برداشت و به سوارز و راکیتیچ خبر داد نیازی به آنها ندارد. ویدال و امتیتی هم قیچی شدند. سه روز بعد طوفان از راه رسید. این بار لیونل مسی افسانه بارسا با فکس به باشگاه خبر داد بر اساس قراردادش به عنوان بازیکن آزاد نوکمپ را ترک می کند.

کومان ادعا کرده بود مسی در دل برنامه هایش جای دارد، ولی یک شبکه رادیویی آرژانتینی اعلام کرد ملاقات مسی و کومان نومید کننده بوده و کومان بی تعارف گفته ازمزایای ویژه همیشگی مسی خبری نیست. چنان که مسی اعلام کرد ” احساس کردم بیشتر خارج از برنامه های او هستم تا داخل.

کومان خوابش را نمی دید ورود به باشگاه رویایی با جنگ آغاز شود. مدیران باشگاه دستپاچه شده اند. طرفداران دست به تظاهرات زده اند و مسی هم یا باید راهی دادگاه شود و یا پی باشگاه دیگری برود که هر دو چالش های بزرگی هستند.

اگر بارسا کنار نیاید و جدل به دادگاه کشیده شود چی؟

نتیجه اش عیان است. در فصل بعد مسی را با بی میلی در میدان خواهیم داد و پی یافتن باشگاهی دیگر. روشن نیست تیم هم چگونه بازسازی می شود. چه کسی جای سوارز و راکیتیچ را پر خواهند کرد و ضعف های دفاعی چگونه مرمت خواهند شد؟ آن هم در دستان کومان عجول که تجربه نبردهای باشگاهی در سطح بارسا را ندارد.

 

 

 

اگر مسی برود چی؟ واقعا باشگاه همیشه بزرگ تر از بازیکن است؟

 

گزینه های لیونل کدام ها هستند؟

می گویند  سیتی کرانه آرامی است. هم به دلیل قدرت مالی و هم حضور پپ و هم بازیکنان بزرگی که قواره قرار گرفتن کنار مسی را دارند.

منچستر یونایتد به تعادل نرسیده و روشن نیست گلیزرها حاضر به خرج کردن باشند.

پاری سن ژرمن و قرار گرفتن کنار نیمار و امباپه و دی ماریا گزینه غیرمنتظره دیگر است.

اینتر وسوسه انگیز به نظر می رسد، ولی آنها هم در آغاز راه پرپیچ و خمی هستند.

اینتر میامی شانسی دارد؟ ترکیب مسی و بکام در زمینه بازاریابی جادویی به نظر می رسد.

 

 

 

یادمان نرود لیونل سی و سه ساله شده و یک سال پیش رو برایش طلایی است و شاید آخرین هنرهایش را ببینیم. ای کاش باشگاه اجازه ندهد قصه دلپذیر بیست ساله با تلخی تمام شود. ای کاش اجازه دهد لیونل به صورت محترمی برای هر دو جبهه نوکمپ را ترک کند. ای کاش آنها خطاب به مسی بگویند “… سپاس لیونل برای هر آن چه انجام دادی. ما تو را در منگنه قرار دادیم. موفق باشی و خداوند پشت و پناهت”

ولی بیم دارم، مدیران بارسا استاد خرابکاری  های پیاپی شده اند.