قایدی و گل دهم؛ رستگاری در بوشهر؟

استقلال باید پنجشنبه شب به مصاف تیم سقوط کرده شاهین برود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،

آخرین هفته لیگ نوزدهم پنج شنبه شب و به صورت همزمان در شهرهای مختلف برگزار می شود که در یکی از این دیدارها، استقلال باید به مصاف شاهین بوشهر برود.

آبی پوشان که با اعلام خبر مصدومیت کریمی و چشمی و اخراج باقری و دانشگر دچار شوک شده اند، برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا نیاز به کسب امتیاز دارند.

از نکات قابل ذکر این دیدار می توان به بازگشت مهدی قایدی به زادگاهش اشاره کرد. مهاجم استقلال که در ابتدای فصل با پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ تیمش به هواداران استقلال وعده داد امسال ۱۰ بار برای تیمش گلزنی کند، چنانچه تمام رقابت های این فصل را ملاک قرار دهیم، به وعده اش عمل کرده است.

قایدی ۹ بار در لیگ برتر و ۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا موفق به گلزنی شده است تا شماره گلهایش را در این فصل به ۱۱ برساند. البته او ۷ بار به هم تیمی هایش پاس گل داد و ۳ بار نیز موفق شده برای تیمش پنالتی بگیرد تا عملا روی ۲۱ گل از گلهای امسال استقلال در همه رقابت ها تأثیر مستقیم داشته باشد.

اما نکته ای که در مورد قایدی نگران کننده است، طلسم شدن گلزنی اوست. قایدی آخرین بار در دیدار هفته هیجدهم لیگ برتر مقابل نفت مسجد سلیمان موفق به گلزنی شد و پس از آن در ۱۲ دیدار لیگ برتر، یک دیدار جام حذفی و یک دیدار جام باشگاههای آسیا موفق به گلزنی نشده است.

حالا و در آخرین هفته لیگ برتر، قایدی به زادگاهش و شهری که فوتبال را از آنجا شروع کرد، بازمیگردد و امیدوار است بالاخره به این طلسم گل نزدن هایش پایان دهد. استقلال باید به مصاف شاهین سقوط کرده و بی انگیزه برود و این بهترین فرصت برای قایدی است تا بالاخره این طلسم منحوس را بشکند.

شاید سرنوشت این فصل قایدی در این مسئله بوده که او دهمین گل فصلش و عملی کردن وعده ای که در ابتدای فصل داد را در سرزمین پدری به ثمر برساند. باید تا پنج شنبه شب صبوری به خرج داد و دید رستگاری باشوی کوچک در بوشهر رقم خواهد خورد یا مهدی لیگ نوزدهم را با همین تعداد گل به پایان می رساند.