مبارزه تکواندوکار عنوان دار مازندرانی با پرچم امارات !!

در یک اقدام غیرقانونی تکواندوکار ایرانی با پرچم امارات در فجیره روی شیاپچانگ رفت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،هشتمین دوره تورنمنت بین‌المللی فجیره(G2)  هفته گذشته در امارات برگزار شد و در این مسابقات تکواندوکارانی از کشورهای مختلف روی شیاپچانگ رفتند. این مسابقات البته یک مهمان ویژه و آشنا داشت. ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار ایرانی بعد از چند وقت دوری از میادین در این مسابقات روی شیاپچانگ رفت.

یعقوبی در ترکیب تیم پلیس امارات به میدان رفت و توانست در وزن ۷۴- کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کند. نکته عجیب و دور از انتظار اینکه یعقوبی با پرچم امارات در این رقابتها مبارزه کرد و مدال طلا با پرچم میزبان ثبت شد. اتفاقی که رخ دادن آن غیرمنتظره بود.

یعقوبی پیش از این بارها در امارات و در ترکیب تیم های مختلف به میدان رفته اما همیشه با نام و پرچم ایران در این رقابتها شرکت می کرد اما این بار در یک تصمیم عجیب با نام و پرچم امارات در رقابتها ثبت نام و حضور یافت.

طبق روال معمول هر تکواندوکاری که قصد حضور در هر تورنمنت خارجی را دارد، از کانال فدراسیون و با نام ایران در مسابقات رجیستر و شرکت می کند اما مشخص نیست که چرا یعقوبی این بار برخلاف همیشه چنین تصمیمی گرفته. به نظر می رسد انگیزه های اقتصادی و یک شیطنت عجیب در این میان صورت گرفته که تکواندوکار ایرانی با پرچم امارات مبارزه کند.

یعقوبی پیش از این مسابقات نیز در تورنمنت عرب اوپن امارات حاضر شده و در این مسابقات نیز به مدال طلا دست یافته بود.

ماجرا زمانی جالبتر می شود که بدانیم در همین رقابتها میلاد وطنی دیگر تکواندوکار ایرانی نیز حضور داشت که از طریق فدراسیون در مسابقات ثبت نام و با پرچم امارات در این رقابتها به میدان رفت و همین رفتار یعقوبی را عجیب تر جلوه می دهد.

از سوی دیگر هر تکواندوکاری برای مبارزه با پرچم یک کشور دیگر باید یک خلا زمانی ۳ ساله را پشت سر بگذارد. این درحالیست که یعقوبی در سال ۲۰۱۸ در ترکیب ایران در مسابقات گرندپری به میدان رفته بود و همین نکته ثابت می کند که مبارزه او با پرچم امارات غیرقانونی بوده.

آخرین حضور رسمی یعقوبی در تیم ملی تکواندو ایران، مسابقات فینال گرندپری سال ۲۰۱۸ در امارات بود که موفق به کسب مدال نشد. آخرین مدال این تکواندوکار نیز در همین سال و اولین مرحله مسابقات گرندپری در شهر منچستر بود که موفق شد به مدال برنز دست پیدا کند. او بعد این رقابتها درگیر مصدومیت شد و از همین رو در اردوها حضور نداشت.

در همین راستا فدراسیون تکواندو در حال پیگیری ماجراست تا مشخص شود دلیل تصمیم یعقوبی چه بوده و این شیطنت از ناحیه چه کسی صورت گرفته تا وی به شکل غیرقانونی با پرچم امارات مبارزه کند.