خداحافظی گنج گران بها از تکواندو !

شنیده ها حاکی از آن است که مریم کیومرثی نایب رئیس سابق و مشاور تکواندو مازندران از مسئولیتش در آن هیات کناره گیری کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،خبر کمی شوک آور بود اما شنیده ها حاکی از آن است که مریم کیومرثی نایب رئیس سابق و مشاور تکواندو مازندران از مسئولیتش در آن هیات کناره گیری کرد. این روزها شاهد انتصاب های جدید از گوشه و کنار هیات تکواندو استان مازندران هستیم. از منصب های جدید روسا هیات های شهرستان، کمیته های استانی گرفته تا اعضای هیات تکواندو استان که خبر کناره گیری کیومرثی شوک بزرگی برای این رشته المپیکی در استان بوده است. آنچه که قابل تامل است، کمیت این منصب ها نیست، بلکه کیفیت آن خواهد بود که خروجی آن را باید در روز های آینده این رشته پرافتخار شاهد باشیم.تکواندو مازندران سال هاست که ریشه در قهرمانی های مختلف داشته و در قهرمان پروی سرآمد بوده، کارنامه ای را از خود به جای گذاشته که میتوان به حضور و پتانسیل های چند تن از فعالین ورزشی استان اشاره کرد، آنان که خود ورزشی و خاک ورزش خورده استان هستند.

از سال ۹۴ که مریم کیومرثی را در تکواندو مازندران کنار فیض اله نفجم رئیس وقت هیات تکواندو استان مازندران، دیدیم دلمان قرص شد. آندست از ورزشی هایی که از غلتیدن در خاک ورزش استان برخواستند تا هر دو به جایگاهی چون قهرمانی جهان و معاونت دستگاه ورزش استان برسند.در زمان نفجم، قهرمانانی مانند فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی با پشتکار و تواناییشان در خارج از مرزهای ایران القابی چون سونامی تکواندو جهان و آقای غیرقابل پیش بینی را به یادگار گذاشتند تا تکواندو مازندران سال های سال به خاطر بسپارد که از دل همین خاک ورزش خیزش تا المپیک پیش خواهد رفت.مریم کیومرثی در کنار رئیس سابق تکواندو مازندران قطب قوی را بوجود آورد تا نگاه ها تنها به تکواندوکاران پسر ختم نشود، بازی را از داخل زمین خود شروع کرد رقابت با آقایان از مازندران تا کشوری و فراتر از آن خارج از مرز ایران…!

اگر به روند پیش روی بانوان طی سال های حضور کیومرثی از سال ۹۴ تا ۹۸  بنگریم این ترقی از راه اندازی لیگ های منظم در رده های خردسال، نونهال، نوجوان و جوانان بوده تا قهرمانی کشوری که بیشترین رشد در خردسالان بعد از آن نوجوانان و در نهایت شگفتی در رده سنی جوانان بود.تیم خردسالان تکواندو استان مازندران از سال۹۴ تا ۹۸  در قهرمانی کشور دو بار به مقام چهارم، دو بار هم بر سکوی نایب قهرمانی و در نهایت قهرمان سال۹۸ شد.تیم نوجوانان استان هم از مقام چهارم به نایب قهرمانی، قهرمانی و سوم کشوری و باز هم باز پس گیری عنوان قهرمانی در سال۹۸رسید.این روند در تیم نونهالان هم قابل شهود است. اما شگفتی و قدرت نفوذ کیومرثی برای مدیریت در بخش دختران جوان، زمانی بروز پیدا کرد که از رده دهم در سال۹۴به مقام چهارم و پنجم در سال۹۵، ۹۶ و در نهایت به قهرمانی در سال۹۷رسیدیم. جایی که شیرین ترین اتفاق سال۹۷ برای دختران تکواندوکار مازندران رقم خورد و برای سال۹۸ با وجود کوشش برای تثبیت جایگاه گذشته عنوان نایب قهرمانی کسب شد تا مازندران پس از سالهای طولانی لذت بر سکو ایستادن در این رده سنی رااز دست ندهد.

سیر صعودی در بخش بانوان تنها در ورزشکاران دختر استان نبود بلکه با وجود دلگرمی و حمایت از مربیان مستعد استان مازندران، کلثوم محسن پور به عنوان مربی پرسابقه به مربی بین المللی رسید. محبوبه محمدنژاد با ۵ بار حضور در رقابتهای نونهالان جهان۲۰۱۵، نوجوانان جهان۲۰۱۶ ، نوجوانان آسیا۲۰۱۷ ، نونهالان آسیا ۲۰۱۹ و نونهالان جهان۲۰۱۹ به عنوان کمک مربی۵ قهرمانی تیم ملی ایران در کارنامه ورزشی خود دارد و همچنین بهناز مژده که همراهی تیم نونهالان آسیا ۲۰۱۷ را به عنوان  مربی در کادرفنی تیم ملی کشورمان به عهده داشت.اگر باز هم به روند پیش روی بانوان تکواندوکار در سال های اخیر نگاه کنیم و فراتر از استانی و کشوری و پس از سوسن حاجی پور به عنوان تنها بانو المپیکی مازندران برویم حضور قهرمانانی چون زهرا پوراسماعیل، پریسا جوادی، تینا مدانلو، زهرا و الهه شیدایی، مهسا کیادلیری و ده ها دختر تکواندوکار در صحنه رزم آوری مازندران را خواهیم داشت که پشتوانه آنها دلسوزی کیومرثی را همراه داشته اند.

شکی نیست مازندران استان قهرمان پروی است اما تکواندو مازندران با وجود پتانسیل های قوی مدیریتی مانند کیومرثی ها توان عرضه ورزشکاران مستعد و توانمند را در میادین مختلف داشته و دارد و امید است که داشته باشد.

حال آنکه بسکتبالیست قدیمی، معاون سابق بانوان ورزش استان مازندران، نائب رئیس و مشاور بانوان تکواندو مازندران کناره گیری کرده و باید منتظر باشیم تا ببینیم سکان این بخش از تکواندو استان را با این حجم از سنگینی قهرمانی، مدال آوری ها و ..‌ را چه کسی به دوش می کشد!!

امید است با انتصاب های جدید و توان مدیریتی حسین بریمانی به عنوان رئیس هیات تکواندو استان مازندران جایگاه حقیقی تکواندو استان در آینده حفظ شود و با بکارگیری افراد توانمند در بخش های مختلف هیات استان طبق روال گذشته شاهد مدال آوری ها و قهرمانی ها باشیم.