کمالوند: هاشمی‌نسب دربی را گرم می‌کرد

یکی از مربیان باتجربه حاضر در فوتبال ایران که علی رغم سن کم، سال هاست سرد و گرم این فوتبال را چشیده است و باوجود ننشستن روی نیمکت تیم های بزرگ پایتخت، همیشه در متن فوتبال ایران حضور داشته است، بدون شک فراز کمالوند، مربی کنونی گسترش فولاد تبریز است.   به گزارش ورزش “مازنداسپرت“، […]

یکی از مربیان باتجربه حاضر در فوتبال ایران که علی رغم سن کم، سال هاست سرد و گرم این فوتبال را چشیده است و باوجود ننشستن روی نیمکت تیم های بزرگ پایتخت، همیشه در متن فوتبال ایران حضور داشته است، بدون شک فراز کمالوند، مربی کنونی گسترش فولاد تبریز است.

 

به گزارش ورزش “مازنداسپرت“، فراز کمالوند که به همراه تیمش در میانه های جدول رده بندی به سر می برد، در گفت و گوی ویژه دربی به سوالات خبرنگار “ورزش سه”، این گونه پاسخ داد:

* طرفدار کدام تیم هستید یا بودید؟ و الان با توجه به شرایط تیم خودتان یا ارتباط با سرمربی طرفدار کدامشان هستید؟

– واقعا برای من فرقی نمی کند و به عنوان یک مربی که در تیمی دیگر مشغول به کار است نمی توانم بگویم که دوست دارم کدام ببرد یا نبرد، واقعا تفاوتی ندارد که استقلال پیروز این بازی باشد و یا پرسپولیس، از این منظر که طرفدار کدام یک از این سرمربیان هستم نیز باید بگویم که به دلیل ایرانی بودن مشخص است که هوادار مربی ایرانی هستم و بیشتر از هر چیز دوست دارم موفقیت مربی ایرانی را ببینم و بیشتر طرفدار پرویز مظلومی هستم تا برانکو، البته باید این را نیز اضافه کنم که برانکو مربی کاربلد و بزرگی است.

* بهترین دربی ای که یادتان می‌ آید کدام مسابقه است؟

– فکر می کنم بهترین بازی که در سال های اخیر از این دو تیم دیده ام همان دربی سه بر دو است، دیداری که هم گل داشت و هم جذابیت های فوق العاده فوتبال در آن دیده می شد، تیمی با دو گل جلو می افتد و بعد از حریفی که یک بازیکن کمتر دارد سه گل دریافت می کند، آن بازی یک دیدار کامل بود که بدون شک هرکسی از دیدنش لذت می برد.

* دوست داشتید در این بازی سرمربی کدام تیم باشید و چرا؟

– تاکنون به این موضوع فکر نکرده ام، البته سرمربی یک از این دو تیم بودن جذابیت های ویژه ای دارد اما تاکنون به این موضوع فکر نکرده ام، من عادت کرده ام که تمام تمرکز خودم را روی تیمم بگذارم به همین دلیل به جاهای دیگر فکر نمی کنم.

* بازیکن کلیدی و تعیین‌کننده‌ این مسابقه از دید شما چه کسی است؟

– به نظر من سه بازیکن کلیدی و تعیین کننده در این بازی حضور خواهند داشت، در تیم پرسپولیس مهدی طارمی می تواند نتیجه بازی را برای تیمش تعیین کند و در استقلال نیز سیدمهدی رحمتی و سجاد شهباززاده بازیکنانی هستند که می توانند تاثیرگذار باشند.

* از قدیمی‌های دو تیم جای چه کسی در این بازی خالی است؟

– به نظر من جای مهدی هاشمی نسب در این بازی بسیار خالی است، هاشمی نسب بازیکنی بود که چندین دربی حضور داشت و چه زمانی در پرسپولیس بود و چه زمانی که در بین استقلالی ها حضور داشت، مرد اول بازی بود و این بازی را گرم می کرد، نگاه ها روی او بود و البته عملکرد فوق العاده ای هم داشت و از آماری که از خود به جا گذاشت می توان این موضوع را فهمید.

* به عنوان مربی یک تیم دیگر این بازی را از نظر حسی دوست دارید یا فکر می‌ کنید هیاهوی بسیار برای هیچ است؟

– به عنوان یک مربی دقیقا فکر می کنم این بازی هیاهوی بسیار برای هیچ است و تمام مساوی های پی در پی و استرس زیادی که بازیکنان دو تیم برای این بازی دارند حاصل همین جو رسانه ای است که به این بازی می دهند، این بازی اصلا نباید اینقدر مورد توجه واقع شود و به همین دلیل اغلب اوقات می بینیم که خوب از آب درنمی آید. می شود گفت این میزان توجه کردن به این بازی دقیقا یک چیز اضافه در فوتبال ماست.

* از بین دو سرمربی کار فنی کدام را بیشتر قبول دارید؟

– من این سوال را می توانم اینطور پاسخ دهم که پرویز مظلومی تیمش را برای بردن به زمین می فرستد، او همیشه ترکیبش را به گونه ای می چیند که در آن بازی حتما برنده باشد اما برانکو بیشتر از اینکه به پیروزی فکر کند به فوتبال بازی کردن فکر می کند و همین موضوع باعث می شود که در بعضی از بازی ها علی رغم ارائه بازی خوب به پیروزی نرسد.

* اگر بخواهید یک توصیه فنی به استقلالی ها بکنید چه توصیه ای می کنید؟

– به استقلالی ها می گویم اصلا فریب رتبه خود در جدول را نخورند، این بازی همیشه طوری بوده که ربطی به رتبه دو تیم ندارد و آبی ها فکر نکنند که حالا که در صدر جدول هستند حتما در این بازی هم از حریف سرتر خواهند بود.

* اگر بخواهید یک توصیه فنی به پرسپولیسی ها بکنید چه توصیه ای می کنید؟

– به پرسپولیسی ها هم می گویم به بردن هم فکر کنند، یک زمانی تیم ها نباید فقط به انجام بازی خوب فکر کنند و باید به کسب نتیجه هم بیاندیشند و توصیه من به قرمزها این است که به کسب نتیجه هم فکر کنند.

 

منبع:ورزش۳