مسابقات تکواندوی گرندپریکس-منچستر /یعقوبی نقره‌ گرفت، عمیدی برنز

در پایان نخستین روز از مسابقات گرندپریکس منچستر، تیم ملی تکواندوی کشورمان یک مدال نقره و یک مدال برنز را بدست آورد. به گزارش مازند اسپرت ، مرحله سوم مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵، از صبح روز گذشته (جمعه) با حضور ۲۲۷ تکواندوکار از ۵۶ کشور در شهر “منچستر” انگلیس آغاز شد که تکواندوکاران اوزان […]

در پایان نخستین روز از مسابقات گرندپریکس منچستر، تیم ملی تکواندوی کشورمان یک مدال نقره و یک مدال برنز را بدست آورد.

خبرگزاری فارس: یعقوبی نقره‌ گرفت، عمیدی برنز/ حذف اسبقی، مردانی و ایزدی در نخستین روز

به گزارش مازند اسپرت ، مرحله سوم مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵، از صبح روز گذشته (جمعه) با حضور ۲۲۷ تکواندوکار از ۵۶ کشور در شهر “منچستر” انگلیس آغاز شد که تکواندوکاران اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان و ۶۷- کیلوگرم بانوان در نخستین روز این رقابت‌ها برروی شیاپ چانگ رفتند.

در روز نخست این مسابقات تیم ملی تکواندوی کشورمان ۵ نماینده داشت که در پایان توسط ابوالفضل یعقوبی به مدال نقره و توسط امید عمیدی به مدال برنز دست یافت. بهنام اسبقی، سجاد مردانی و شکرانه ایزدی نیز از کسب مدال بازماندند.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، ایران ۲ نماینده داشت، ابوالفضل یعقوبی تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان، برای کسب مدال نقره این مسابقات، ابتدا “مایکل هاروی” از انگلیس را ۱۲ بر یک برد، سپس “مارتین استامپر” از انگلیس (دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۱) را ۱۶ بر ۶ مغلوب کرد و در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات “جواد اچاب” (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵) را ۵ بر ۴ شکست داد.

یعقوبی که با پیروزی برابر نماینده بلژیک انتقام شکستش در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ را از این بازیکن گرفت، راهی مرحله نیمه نهایی شد و در ادامه رو در روی “سروت تازگل” از ترکیه (قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن، دارنده برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و قهرمان دو دوره مسابقات جهانی) قرار گرفت و پس از تساوی ۲۲-۲۲ در راند طلایی برنده از شیاپ چانگ خارج شد و فینالیست شد.

یعقوبی در مرحله فینال این رقابت‌ها نیز به مصاف “دائی هون لی” از کره جنوبی، دارنده مدال نقره المپیک لندن ۲۰۱۲، دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۱، دارنده مدال طلای آسیا و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و دارنده ۳ مدال طلا، نقره و برنز مسابقات گرندپریکس رفت که نتیجه را به این نماینده باتجربه کره ای واگذار کرد (۱۶-۷) و به مدال نقره دست یافت.

یعقوبی با کسب مدال ارزشمند نقره این رقابت‌ها ۲۴ امتیاز به اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی وزن دوم اضافه کرد.

بهنام اسبقی دیگر نماینده کشورمان در این رقابت‌ها که دومین حضور رسمی خودش را پس از مصدومیت در شیاپ چانگ تجربه می کرد، ابتدا با نتیجه ۱۰ بر ۲ “توماس افوزنیکو” از استرالیا را برد، اما در دومین گام با نتیجه ۱۱ بر ۶ برابر “هون کیم” از کره جنوبی متوقف شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

تکواندوکار کره‌ای که مدال طلای مسابقات جهانی ۲۰۱۳ و مسابقات گرندپریکس روسیه ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت در این رقابت‌ها نیز به مدال برنز دست یافت.

اسبقی در این رقابت‌ها ۶٫۰۵ امتیاز المپیکی را بدست آورد.

در سنگین وزن، امید عمیدی با ۳ پیروزی و قبول شکست مقابل نماینده ازبکستان در مرحله نیمه نهایی وزن ۸۰+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. تکواندوکار شایسته کشورمان در نخستین مبارزه خود در این رقابت‌ها ابتدا “والکر وودزیچ” از آلمان، نفر ششم رنکینگ المپیک، را ۴ بر ۲ برد، سپس به مصاف “ماهاما چو” رفت و در نهایت ۱۳ بر ۸ این تکواندوکار قدرتمند انگلیسی را مقابل تماشاگران کشورش از پیش رو برداشت.

امید عمیدی، در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها نیز در یک مبارزه بسیار سخت ۱۴ بر ۷ “رادیک ایساو” از آذربایجان (قهرمان جهان و قهرمان بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵) را از پیش رو برداشت، اما در مرحله نیمه نهایی این مسابقات، برابر “دیمیتری شوکین” از ازبکستان (قهرمان جهان در سال ۲۰۱۵) ۹ بر ۵ متوقف شد و به مدال ارزشمند برنز دست یافت.

عمیدی با این مدال، ۱۴٫۴ امتیاز به اندوخته هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

در همین وزن، سجاد مردانی نیز که هفته گذشته در المپیک نظامیان جهان به مدال طلا دست یافته بود و بلافاصله در این رقابت‌ها بر روی شیاپ چانگ رفت، با دو پیروزی و یک باخت و در یک قدمی مدال از کسب سکو بازماند و عنوان پنجم را بدست آورد تا ۸٫۶۴ امتیاز به اندوخته‌هایش در رنکینگ المپیکی اضافه کند.

تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان در این رقابت‌ها، ابتدا “مارتین سیو” از آرژانتین را ۷ بر یک شکست داد، سپس “کارلو مولفتا” از ایتالیا (قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲) را ۹ بر ۲ برد اما در سومین رقابت خود ۱۰ بر ۵ برابر “دیمیتری شوکین” از ازبکستان (قهرمان جهان ۲۰۱۵، دارنده مدال طلای مسابقات گرندپریکس روسیه ۲۰۱۵ و دارنده مدال برنز مسابقات گرندپریکس ترکیه ۲۰۱۵) نتیجه را واگذار کرد.

در گروه بانوان نیز شکرانه ایزدی در نخستین مبارزه خود با نتیجه ۸ بر صفر به “نور تاتار” از ترکیه باخت و از گردونه رقابت‌ها حذف شد. نماینده ترکیه نایب قهرمانی المپیک لندن و مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت. “نور تاتار” در این مرحله از مسابقات گرندپریکس به مدال نقره دست یافت.

هدایت تیم ملی تکواندوی مردان کشورمان برعهده بیژن مقانلو بعنوان سرمربی و مهدی بی باک و مهرداد یوسفی بعنوان مربی است و مینو مداح بعنوان سرمربی در کنار تیم بانوان حضور دارد.

اسامی مدال آوران نخستین روز به شرح زیر است:

وزن ۶۸- کیلوگرم مردان:

۱- “دائی هون لی” از کره جنوبی

۲- ابوالفضل یعقوبی از ایران

۳- “هون کیم” از کره جنوبی و “سروت تازگل” از ترکیه

وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان:

۱- “دیمیتری شوکین” از ازبکستان

۲- “رافائل کاستلو” از کوبا

۳- امید عمیدی از ایران و “آرمان مارشال سیلا” از بلاروس

وزن ۶۷- کیلوگرم بانوان:

۱- “هابی نیاره” از فرانسه

۲- “نور تاتار” از ترکیه

۳- “او هیری” از کره جنوبی و “چیا چیا چوانگ” از چین تایپه

به گزارش مازند اسپرت ، امروز شنبه و در دومین روز این مسابقات، نمایندگان اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم بانوان بر روی شیاپ چانگ خواهند رفت که آرمین هادی پور، فرزان عاشورزاده و کیمیا علیزاده نمایندگان کشورمان هستند.