دومان نوعی مردی که بجای حرف ، بیشتر عمل کرد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، به نقل از سایت دریای ورزش ( خزر ورزشی ) راگبی ، ورزشی ناشناخته اما مهیج این روزهای کشور است. شاید ویلیام وب آلیس دانش آموز انگلیسی درسال ۱۸۲۳ زمانی که در بازی فوتبال توپ را با دست برداشت و دوید فکرش را هم نمیکرد که این حرکت جسورانه […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، به نقل از سایت دریای ورزش ( خزر ورزشی ) راگبی ، ورزشی ناشناخته اما مهیج این روزهای کشور است. شاید ویلیام وب آلیس دانش آموز انگلیسی درسال ۱۸۲۳ زمانی که در بازی فوتبال توپ را با دست برداشت و دوید فکرش را هم نمیکرد که این حرکت جسورانه اش ورزشی را پدید آورد که امروزه در سراسر دنیا مشتاقان زیادی را به خود جلب کند . بله راگبی همان ورزشی است که توپی بیضی شکل دارد و بازیکنان میبایست بادوندگی و تلاش بسیار توپ را از خط عرضی زمین عبور داده و بکارند .

ورزش راگبی در ایران ورزشی شناخته شده نیست و در سال ۷۵ توسط بیژن صفایی و سپس در سال ۷۹ توسط فضل الله اعرابی گسترش یافت . در مازندران هم این ورزش در سال های ۸۷ آغاز بکار کرد اما هیچگاه جدی گرفته نشد .

پس از تشکیل مجدد انجمن راگبی در مازندران این رشته ورزشی با همت مهندس دومان نوعی در بابلسر شروع به فعالیت کرد . این شهرستان خیلی زود با توجه به پتانسیل بالای ورزشی اش و تمرینات مداوم و منسجم توانست تیمی یکدست و قدرتمند را تشکیل دهد و شاکله اصلی تیم راگبی استان را تشکیل دهد . حمزه عمویی سرمربی وقت راگبی استان مازندران که دارای بالاترین مدرک راگبی (LEVEL 1 ) در مازندران میباشد با انتخاب بازیکنان شایسته از سه شهر مازندران توانست تیمی قدرتمند را پس از سال ها در استان تشکیل دهد . سه شهر بابلسر ، ساری ، بابل به همراه تیمی از یگان ویژه مازندران تیم های فعلی راگبی مازندران را تشکیل میدهند.

نوعی پس از تشکیل تیمی قدرتمند در بابلسر میزبانی مسابقات راگبی را در فرمت ساحلی بر عهده گرفت تا بیش از پیش نشان دهد که بیشتر مرد عمل است تا مرد وعده و وعید . میزبانی فوق العاده بابلسری ها با قهرمانیشان همراه شد و رقابت نزدیک و تنگاتنگ این تیم با تیم قدرتمند ساری نشان از روزهای خوش راگبی مازندران در آینده دارد. دومان نوعی پس از آنکه تیم راگبی ساحلی اش را تشکیل داده اکنون به فکر تشکیل تیم راگبی هفت نفره هست تا عملا اولین شهرستانی در استان باشد که این سبک از راگبی را که در المپیک هم حضور دارد تمرین کند .

نوعی جوانی بی ادعا که به پاس زحمات و تلاش های بی وقفه اش براستی لقب پدر راگبی مازندران شایسته وی هست . جوانی که وعده های واهی نداد و عمل کرد و منسجم ترین ساختار یک انجمن را در استان با مدیریت خود تشکیل داد . شهرستان بابلسر با بیشترین تعداد ورزشکار در رشته راگبی و برپایی تمرینات منسجم و منظم در مازندران باعث رونق این رشته ورزشی در استان شده است .راگبی مازندران زحمات دومان نوعی را هیچگاه فراموش نخواهد کرد .
منبع: دریای ورزش