مرکز استان آماده برگزاری بزرگترین همایش ورزش های همگانی

اما این روز ها شهر ساری طی یک اقدامی ارزشمند، آماده برگزاری بزرگترین همایش ورزش همگانی است.مرکز استان خودش را برای برگزاری این همایش بزرگ آماده کرده است و جلسات پی در پی به جهت هر چه منظم برگزار شدن این همایش بزرگ شایسته تقدیر است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ورزش همگانی و تحرکات بدنی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

ورزش و تحرک بدنی مناسب یکی از عوامل موثر در حفظ، تقویت و بازگردانی سلامت فیزیکی و روحی افراد در جامعه است.شاید آنچه که در ذهن اکثر مردم جامعه به عنوان ورزش و انجام حرکات ورزشی و فعالیت های فیزیکی نقش بسته است تصوری شبیه به انجام ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای است؛ در حالی که پیاده‌روی‌های روزانه در مسیر خانه و محل کار هم به‌عنوان ورزش همگانی قابل قبول است و در تنظیم سوخت و ساز بدن تاثیر مثبت دارد.

شاید یکی از دلایل استقبال کم مردم از ورزش، ندانستن تفاوت بین ورزش همگانی و ورزش قهرمانی باشد.

ورزش همگانی به فعالیت‌های ورزشی گفته می‌شود که بتوان آن را برای تمام افراد جامعه توصیه کرد به‌طوری که انجام آن‌ها هیچچ صدمه‌ای به سلامت فرد وارد نکند، در واقع این ورزش‌ها بیشتر از فعالیت‌های روزانه به فرد فشار می‌آورد اما نه به اندازه‌ای که به قلب و ماهیچه‌ها فشار آورد، کوه نوردی، پیاده‌روی و شنا از جمله این ورزش‌ها هستند

سکته مغزی، بیماری های قلبی و عروقی که رتبه نخست مرگ و میر در جهان را تشکیل می دهند به دلایلی از جمله کم تحرکی یا چاقی به سراغ جوانان آمده است.
برگزاری مسابقات عمومی، مهیا کردن زیر ساختها و تبلیغات عمومی از عوامل تشویق به ورزش و تامین سلامت است و با گسترش فرهنگ ورزش می توان جامعه ای با انسان های سالم ، تندرست و با نشاط داشت.

اما این روز ها شهر ساری طی یک اقدامی ارزشمند، آماده برگزاری بزرگترین همایش ورزش همگانی است.مرکز استان خودش را برای برگزاری این همایش بزرگ آماده کرده است و جلسات پی در پی به جهت هر چه منظم برگزار شدن این همایش بزرگ شایسته تقدیر است.

بعد از پیشتازی شهرستان ساری در توسعه ورزش قهرمانی و دشت ۲۶مدال جهانی و آسیایی، موفقیت تیم های لیگ برتری فوتبال ساحلی، کبدی، پینگ پنگ بانوان ،پینت بال ، والیبال نشسته، کشتی و….‌ حالا شهر ساری آماده درخشش در این همایش بزرگ است.

حسین دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان شهر ساری در جلسه حسن اجرای بزرگترین همایش ورزش همگانی مرکز استان اظهار داشت:ورزش‌همگانی و تحرکات بدنی، یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سلامت جامعه است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی توسعه و ترویج ورزش همگانی در شهر ساری را به عنوان اصلی‌ترین راهبرد اداره ورزش و جوانان برشمرد و گفت: اداره ورزش و جوانان شهرستان باید تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گیرد.

دلیری افزود: ورزش های همگانی و مشارکت اجتماعی نقش مهمی در بهبود فضای روانی جامعه و نشاط اجتماعی دارند و با توجه به ماشینی شدن کارها و کاهش تحرک، گسترش فرهنگ و تقویت ورزش همگانی یکی از راههایی است که در کاهش مشکلات روحی، روانی و جسمی نقش موثر دارد.

گفتنیست؛حسین دلیری بعد از تحولات اساسی در بهسازی اماکن ورزشی و  تحولات درهیاتهای ورزشی، جوانگرایی و تخصصی نمودن سکانداری هیاتهای ورزشی حالا بزرگترین همایش ورزش های همگانی در مرکز استان را در حال برنامه ریزی کردن است و بزودی مرکز استان شاهد این همایش بزرگ خواهد بود.