صمیمی: باید از منابع مالی دولتی بی‌نیاز شویم/ باید از مربیان با دانش داخلی برای ارتقای آموزش استفاده کنیم

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با بیان اینکه مربیان ما باید همواره خود را به‌روز کنند، گفت: باید از مربیان با دانش داخلی که دارای سطح جهانی نیز هستند جهت ارتقای آموزش نهایت استفاده را ببریم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،، حمیدعلی صمیمی پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید فدراسیون‌ ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: انتخابات در فضایی صمیمانه و دوستانه برگزار شد فضایی که همواره در رأس این فدراسیون برقرار بوده است. با توجه به اینکه معمار فدراسیون نام‌نویسی نکرده بود رقابت نزدیک بین کاندیداها طبیعی بود.

وی افزود: از اعتماد اعضای مجمع تشکر می‌کنم و امیدوارم با حمایت‌های هیأت‌های استانی بتوانیم برنامه‌هایمان را به خوبی پیاده کنیم. هدف اول و کوتاه‌مدت ما حضوری موفق در بازی‌های پاراآسیایی در کنار حفظ و ارتقای جایگاه دوره قبل است. البته با عنایت به جوان‌گرایی که در دستور کار فدراسیون قرار دارد. از طرفی باید نقش هیأت‌های استانی راهم در تصمیمات فدراسیون پررنگ‌تر‌ کنیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین درباره برنامه هایش برای رفع نقاط ضعفی که خسروی‌وفا در طی دوران ریاستش بر فدراسیون به آن اشاره کرد و گفت:‌ توسعه آموزش، بحث عمده‌ای است که باید در دستور کار قرار گیرد وقتی ورزش همگانی را شروع می‌کنیم باید آموزش را هم به وجود آوریم. بعد از آموزش است که مسابقات شروع می‌شود و در فضای آموزش ورزشی است که استعدادها شناسایی می‌شوند. تقسیم‌بندی گروه‌های ورزشکاران در رده‌های سنی مختلف و همچنین آموزش مربیان مسائلی است که باید پیگیری شود از طرفی مربیان ما باید همواره خود را به‌روز کنند در برخی رشته‌ها مربیان ما عالی هستند و سطح جهانی دارند به طوری که برای تدریس به کشورهای دیگر دعوت می‌شوند. چرا ما خودمان از آنها استفاده نکنیم؟

صمیمی افزود: در ورزش افراد با هوش میانه نیز که سال‌ها با آنها ارتباط داشته‌ام ظرفیت‌های خوبی وجود دارد. ظرفیت‌های قابل توجهی که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد هم در بخش سلامت و ورزش همگانی و هم در بخش ورزش قهرمانی که توانایی فتح سکوهای جهانی را هم دارد.

وی درباره جذب اسپانسر و حامیان مالی گفت: باید تلاش کنیم منابعی به وجود آوریم که در کنار آن فعالیت‌های خودمان را بهتر انجام دهیم حتماً این موضوع در دستور کار قرار دارد و نباید تنها به منابع محدود دولتی متکی باشیم

 

/فارس