یک مدال برای بانوی مازنی / مبینا کاویانی برنزی شد !

مبینا کاویانی كاراته كا مازني توانست با برد النا کروچی از سوئیس با نتيجه ۳ بر ۱ مدال برنز آخرين مرحله ليگ جهاني كاراته وان ژاپن را تصاحب كند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در آخرين مرحله ليگ جهاني كاراته وان كه به ميزباني ژاپن در شهر اوكينا برگزار شد، نمايندگان كشورمان توسط مبينا كاوياني، مهدي قراري زاده و هادي عرب به مدال برنز دست يافتند.

در وزن ۶۸ – كيلوگرم، مبینا کاویانی ابتدا ۱ بر صفر یوحنا نیر، قهرمان امیدهای اروپا در سال ۲۰۱۶ از آلمان را برد. سپس ۲ بر صفر لینگ لینگ تانگ، نایب قهرمان آسیا از چین را شكست داد. در سومين ديدار مقابل اینگو شرزوا از روسيه ۱ بر صفر شكست خورد و به جدول شانس مجدد راه يافت. او در اين گروه ابتدا ۵ بر صفر اما پیکرپ از ایتالیا را برد و در دومين مبارزه ۳ بر يك النا کروچی از سوئیس را مغلوب كرد و به مدال برنز اين وزن رسيد.

در وزن منهاي ۸۴ كيلوگرم، مهدي قراري زاده پس از تساوي صفر بر صفر در نخستين مبارزه مقابل وینسنت بوگن از گینه نو با راي داوران برنده شد. در ادامه ۵ بر صفر آدرین گالوان از امریکا را برد. سومين مبارزه قراري زاده مقابل مهدی سیسنا از فرانسه با نتيجه ۵ بر ۳ به سود نماينده ايران خاتمه يافت. او در دور چهارم ۴ بر ۳ ابراهیم نانتومی نفر سوم اسیا در سال ۲۰۱۵ از عربستان را شكست داد و در نيمه نهايي ۳ بر يك مقابل نلو مائستری، قهرمان دو دوره اروپا و دارنده ۱ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز لیگ‌ جهانی از ایتالیا شكست خورد و به جدول شانس مجدد رفت. او در اين گروه پس از تساوي ۴ بر ۴ مقابل ماسایا ایشی زوکا قهرمان آسیا در سال ۲۰۱۷ از ژاپن با راي داوران برنده مبارزه شد و به مدال برنز دست يافت.

در وزن ۸۴+كيلوگرم، هادی عرب ابتدا ۸ بر صفر وینگچه تسای از چین تایپه را شكست داد. سپس ۵ بر ۲ جاکوب ویزوتا از اسپانیا را مغلوب كرد. در سومين ديدار با نتيجه ۵ بر ۳ مقابل هوچین دایخی از برزیل شكست خورد و با راهیابی این کاراته کا برزیلی به فینال, هادی عرب در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد. او در اين گروه و در اولين مبارزه ۳ بر صفر اسماعیل بلمخامانته از نروژ را برد و در مبارزه دوم ۲ بر صفر آرتم سامانیروف از روسیه را شكست داد و به مدال برنز دست يافت.

پگاه زنگنه ديگر نماينده وزن منهاي ۶۸ كيلوگرم، در اولين ديدار ۲ بر صفر دلزا اولوری، نایب قهرمان امیدهای اروپا در سال ۲۰۱۷ از سوئیس را با شكست بدرقه كرد. در مبارزه دوم ۳ بر صفر کاده کاتاکای از ژاپن را برد. زنگنه در ديدار سوم يك بر صفر نتيجه را به سیلویا سمرارو از ایتالیا واگذار كرد و با شکست کاراته کا ایتالیایی مقابل نماینده دانمارک, پگاه زنگنه از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۶۸ +كيلوگرم، محدثه آقایی در نخستين ديدار ۴ بر ۳ مغلوب ورا کووالوا، قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۶ ژاپن از روسیه شد و با راهیابی ورا کووالوا، قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۶ ژاپن از روسیه به فینال, آقایی نيز به جدول شانس مجدد راه یافت.او در اين گروه يك بر صف مقابل گوآنگ تای هونگ از ویتنام شكست خورد و از دور رقابتها كنار رفت.

در وزن ۵۵-كيلوگرم، طروات خاكسار در اولين روز مسابقات كاراته كاهايي ازانگلستان، قزاقستان، ژاپن، اسلواكي را برد و در دور پنجم پس از تساوي صفر بر صفر مقابل آنجليكا تروليكا از اوكراين در هانتی با نتیجه ۳ بر ۲ شكست خورد تا براي كسب مدال برنز در جدول شانس مجدد مبارزه كند.كاراته كا اوكرايني نفر اول رنكينگ جهان است و در کارنامه اش ۴ طلا ، ۲ نقره و ۴ برنز كاراته وان دیده می شود. او در اين گروه ۲ بر صفر مقابل آلساندرا مانگیاساپرا از ایتالیا شكست خورد و به عنوان پنجم رسید.

آويشن باقري نماينده وزن منهاي ۵۵ كيلوگرم در مبارزات روز گذشته حريفاني از آمريكا و تايلند را برد و پس از تساوي صفر بر صفر مقابل شيوري ناكاموراي ژاپني با راي داوران در هانتي بازنده شد و به جدول شانس مجدد راه يافت. او در اين گروه يك بر صفر نتيجه را به آسل سرکوا از قزاقستان واگذار كرد و مقام نهمي را از آن خود كرد.

نسرین دوستی در وزن منهاي ۵۰ كيلوگرم كه در مبارزات روز گذشته حريفاني از جمهوری چک و اسپانیا را شكست داده و در سومين مبارزه نماينده چين تايپه شده بود. در جدول شانس مجدد در اولين مبارزه با نتيجه ۵ بر صفر کاترینا کروا قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۷ از اوکراین را مغلوب كرد و در دومين ديدار يك بر صفر مقابل میکی تاتبه از ژاپن شكست خورد و به عنوان پنجمي رسيد.

پس از كسب عنوان نايب قهرماني ليگ جهاني ژاپن؛ كاراته كاها صبح سه شنبه به ايران بازمي گردند.

تيم كاراته كشورمان صبح روز سه شنبه ۷ آذر ماه وارد ميهن اسلامي مي شود.

پس از كسب ۲ مدال طلا، يك نقره و ۳ برنز و عنوان نايب قهرماني آخرين مرحله ليگ جهاني كاراته وان در سال ۲۰۱۷ كه به ميزباني اوكيناواي ژاپن برگزار شد، تيم كشورمان ساعت ۹:۲۵ دقيقه صبح روز سه شنبه ۷ آذر ماه از طريق فرودگاه امام خميني(ره) وارد ميهن اسلامي مي شود.