سکوی نایب قهرمانی در تصاحب پوراسماعیل/ اولین سهمیه به نام زهرا ثبت شد

زهرا پوراسماعیل نماینده وزن چهارم المپیکی کشورمان عنوان نایب قهرمانی را بدست آورد و اولین سهمیه دختران تکواندو ایران در نخستین دوره مسابقات گرنداِسلم را به نام خود ثبت کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نخستین دوره مسابقات “گرند اِسلم” تکواندو اواخر سال جاری میلادی با حضور برترین های تکواندو جهان به میزبانی شهر “ووشی” چین برگزار مي‌شود. اين رقابت‌ها با حضور بهترین‌های تکواندو جهان در دو گروه زنان و مردان در اوزان المپیکی برگزار خواهد شد كه به قهرمان مسابقات ۷۰ هزار دلار، نایب قهرمان ۲۰ هزار دلار و نفر سوم ۱۰ هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

بر همین اساس برای تکمیل سهمیه حضور در اولین دوره مسابقات گرنداِسلم، رقابت‌های انتخابی برای تعیین ۳ سهمیه باقی‌مانده (در هر ۴ وزن) این رویداد از ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز (پنجشنبه) به وقت تهران آغاز و به مدت دو روز در سالن «تای هو» شهر “ووشی” چین ادامه خواهد داشت که زهرا پوراسماعیل نماینده کشورمان در روز نخست موفق شد عنوان نایب قهرمان این رقابت‌ها را کسب نماید.

نماینده وزن ۶۷+ کیلوگرم کشورمان ابتدا با ملیکا میرحسینی دیگر نماینده کشورمان در این وزن مبارزه کرد و با نتیجه ۱۰ بر ۹ به برتری رسید. در ادامه برابر «ژانگ چن» چینی دارنده مدال برنز المپیک نوجوانان ۲۰۱۴ و قهرمان نوجوانان جهان ۲۰۱۴ قرار گرفت و ۸ بر ۴ به برتری رسید. در مرحله نیمه نهایی نیز در راند طلایی دیگر نماینده چین را در راند طلای ی مغلوب خویش ساخت و به فینال راه پیدا کرد.

زهرا در فینال مقابل «کوآلسزوک الکساندرا» تکواندوکار با سابقه لهستانی که به تازگی مدال نقره گرندپری لندن و نقره یونیورسیاد را کسب کرده نتیجه را ۱۴ بر صفر واگذار و به مدال نقره این رقابت‌ها بسنده کرد.

هدایت این تیم برعهده مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی می باشد.

گفتنی است؛ این مسابقات G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب ۱۰، ۶ و ۳٫۶ امتياز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.