کشتی فرنگی ایران در حال تحول و تغییر نسل است

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی معتقد است این رشته با توجه به نتایجی که در رقابتهای انتخابی رقم خورد، نشان داد در حال تغییر نسل است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،رحیم علی آبادی با بیان اینکه جوانان با انگیزه کشتی فرنگی در حال درخشش و ثبات جایگاه هستند، اظهار داشت: یکی از مهمترین دستاوردهای رقابتهای انتخابی تیم ملی، حضور مثبت و موثر برخی فرنگی کاران جوان بود که ثابت کرد نسل جدیدی در این عرصه در حال شکوفایی است.

وی این تغییر نسل را ضعف و کاستی فرنگی کاران قبلی و باتجربه ندانست و گفت: ورزش قهرمانی و حرفه ای، یک دوران اوج دارد و یک دوره رکود و بازنشستگی. این واقعیت ورزش قهرمانی است و هیچگاه نمی توان ادعا کرد یک قهرمان می تواند ماداما العمر بر سکوی افتخار بایستد. ضمن اینکه همان قهرمانان باتجربه و قدیمی هم روزی جوانان تازه کار و جویای نامی بودند که گام در جای پای بزرگان قبلی خود گذاشته اند.

نایب قهرمان المپیک ۱۹۷۲ مونیخ ادامه داد: خوشبختانه زمان نسبتا مناسبی تا بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی است که می توان در این مدت به خوبی روی نسل جدید و جوان کشتی فرنگی بیشتر کار کرد. من به آینده این نیروهای ارزشمند و آینده دار امیدوارم و قول می دهم اگر این جوانان در مسیر درست قرار گیرند می توانند به قهرمانان بزرگی در کشتی ایران و جهان تبدیل شوند.

علی آبادی افزود: کشتی فرنگی ایران بعد از افت محسوس در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو نیاز به یک پوست اندازی و تحول داشت که این اتفاق بلافاصله افتاد و هم اکنون بعد از یکسال شاهد آن هستیم که نسل جدیدی در حال شکوفایی است. ضمن اینکه کادر فنی تیم ملی نیز توانست با اعتمادی که شورای فنی به آن داشت، پیشرفت خوبی داشته باشد و از فرصت ها به خوبی استفاده کند.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی در پایان به رقابتهای جهانی پیش رو اشاره کرد و گفت: رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه را می توان مهمترین رویداد امسال دانست، چراکه بسیاری از کشورهای مدعی و صاحب نام با توجه به سال بعد از المپیک با ترکیب ناشناخته و متحول شده ای پای به این میدان می گذارند. همین موضوع باعث رقم خوردن اتفاقات و نتایجی عجیبی خواهد شد که جذابیت و حساسیت رقابتها را بالا می برد.

/مهر