مسئولان مصری من را به بازداشتگاه فرودگاه فرستادند که وضعیت خیلی بدی داشت/ جوابم را نمی‌دادند

اشکان مهریار که برای عکاسی مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به مصر اعزام شده بود، با برخورد بد مسئولان مصری به تهران بازگردانده شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،اشکان مهریار که برای عکاسی از مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان جهان به مصر اعزام شده بود، درباره جلوگیری از حضورش در این کشور و بازگشت به ایران گفت: من به سمت قاهره پرواز داشتم و قرار بود ابتدا به ابوظبی و سپس به قاهره بروم. در فرودگاه قاهره پس از آنکه پاسپورتم را دادم، سه ساعت معطلم کردند و گفتند که صدایم می‌کنند و دیگر جواب ندادند. بعد از سه ساعت من را به اتاق بازرسی بردند و تلفن همراهم را گرفتند.

وی ادامه داد: آنها از من بازجویی کردند که در قاهره چه‌کار می‌کنم و من هم گفتم که برای پوشش رقابت‌های بسکتبال آمده‌ام و فدراسیون ایران ویزایم را گرفته‌ است، اما آنها هیچ توضیحی نمی‌دادند. در آنجا و بعد از بازرسی من را به بازداشتگاه فرودگاه فرستادند که وضعیت بدی داشت. من ۴ ساعت در بازداشتگاه بودم و با صحبت‌هایی که انجام دادم، بیرون آمدم و برای‌شان توضیح دادم و اعلام کردم که راجع به من جستجو کنند. البته آنها خیلی به حرفم گوش نمی‌دادند و بعد از بازجویی نهایی، گفتند که یا باید تا زمان باز شدن دفتر حافظ منافع مصر در آنجا بایستم، یا اینکه با پرواز چند ساعت بعد به ایران بازگردم.

این عکاس گفت: آنها به من گفتند که پاسپورتم مشکل کد امنیتی دارد و مهر دوم در آن نخورده است. این در حالی بود که ویزای سایر نفرات اعزامی نیز همانند ویزای من بود. من تا لحظه آخر در دفتر پلیس بودم و وسایلم را نمی‌دادند تا اینکه در نهایت خودشان، مرا سوار هواپیما کردند و به ایران بازگشتم.

/تسنیم