اخوت: خود مسئولان فدراسیون اعلام کردند من نروم، حذف می‌شویم

فدراسیون فوتبال نسبت به شایعه محرومیت تیم فوتبال امید کشورمان در رقابت های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا واکنش نشان داد و این در حالی است که واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،«خطر حذف تیم امید با تصمیمی خارج از فدراسیون فوتبال/ مدیر تیم هنوز «رجیستر» نشده است» را منتشر کرد.

پس از مطرح شدن این گزارش نیز نشان داد که مشکل خروج از کشور حسین اخوت، سرپرست تیم امید وجود داشته و فدراسیون در تلاش است مشکل او را حل کند. فدراسیون با توجه به مشکلات احتمالی عدم حضور اخوت همرا تیم امید، حتی پیشنهاد او برای مطرح کردن فرد دیگری را به عنوان سرپرست قبول نکرد و به او اعلام کرده بود نمی‌توانند فرد دیگری را جایگزین کنند.

حتی در این خصوص با محمدرضا ساکت، رئیس سازمان تیم‌های ملی تماسی برقرار کرد تا در این خصوص اطلاعات کسب کند، اما این مسئول فدراسیون با وجود کسب اطلاع از این موضوع، حاضر به پاسخگویی و ارائه توضیحات نشد.

با این حال فدراسیون فوتبال که همچنان بدون مسئول روابط عمومی اداره می‌شود و رسانه‌ها مشخص نیست باید در صورت برخورد با چنین اخباری اطلاعات را با چه کسی در میان بگذارند، اقدام به تکذیب این خبر کرد و نوشت: «در حالی خبر عجیبی مبنی بر محرومیت تیم فوتبال ایران در صورت عدم حضور مدیر تیم در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا منتشر شده که این موضوع نشان دهنده عدم اطلاع نگارنده از قوانین مصرح بین‌المللی است. پرسش روشن این است که اساساً عدم حضور یک نفر از کادر یک تیم چه ارتباطی می‌تواند به حضور یا محرومیت یک تیم داشته باشد؟ فدراسیون فوتبال ضمن تکذیب قاطعانه این موضوع، تأکید می‌کند که انتشار مداوم چنین شایعاتی که هیچ مبنای صحیحی ندارند، بدون شک باعث بروز تشویش اذهان عمومی است و نشر آن در سطح جامعه درباره تیم‌های ملی جای تأمل جدی دارد و باعث تنزل جایگاه منتشر کنندگان آن می‌شود».

پس از انتشار این مطلب از سوی کانال رسمی اطلاع رسانی فدراسیون فوتبال که کارکردی به جز اطلاع رسانی از این فدراسیون پیدا کرده خبرنگار تسنیم تماسی با حسین اخوت، سرپرست تیم امید گرفت. اخوت یکی از نفراتی بود که ماجرای محرومیت تیم امید ایران در صورت عدم حضور مدیر این تیم را تأیید کرده و حتی در مصاحبه‌ای نسبت به پیگیری مشکل خودش واکنش نشان داده بود. اخوت درباره تکذیبیه فدراسیون فوتبال نیز به خبرنگار ورزشی گفت: «مطلبی که من مبنی بر حذف تیم امید در صورت عدم حضور مدیر تیم گفتم، نقل قول خود مسئولان فدراسیون فوتبال بود».

وی ادامه داد: «صحبت‌هایی که اکنون مطرح شده و تکذیبیه فدراسیون برای مدیریت این ماجراست تا موضوع حل شده و به نوعی می‌خواهند جو تیم امید را آرام کنند. با این حال مشکل نیز به زودی حل خواهد شد و نیروی زمینی ارتش هم که همیشه به فوتبال کشور کمک کرده، این بار هم کمک خواهد کرد».

با توضیحات سرپرست تیم امید مشخص می‌شود که اطلاعات منتشر شده در گزارش، مشکلی به لحاظ محتوا ندارد یا اگر اینگونه باشد که سایت فدراسیون فوتبال توضیح داده، اولین جایی که تشویش اذهان عمومی کرده، خود این فدراسیون است چرا که با دادن اطلاعات غلط به سرپرست تیم امید مبنی بر حذف این تیم در صورت نداشتن مدیری که نامش رجیستر شده، هم این فرد مسئول و هم رسانه‌ها را به اشتباه انداخته تا تشویش اذهان عمومی شود.

با این توضیحات مشخص می‌شود که مسئولان فدراسیون فوتبال قصد پنهان کردن ماجرا را دارند. مسلماً این نوع نگاه و تکذیب واقعیت‌ها در سطح جامعه در حالی که این فدراسیون بدون مدیر روابط عمومی اداره می‌شود و به دست افراد غیر متخصص سپرده شده، باعث تنزل جایگاه این فدراسیون خواهد شد.

/تسنیم