مشخص شدن تکلیف پرسپولیس و اتفاق جدید در والیبال/ سقوط فوتبال!

سقوط فوتبال، میزبانی بدون تماشاگر پرسپولیس و ادامه مدیریت طاهری، خبرساز شدن یک نونهال و آغاز به کار والیبال در لیگ جهانی مهمترین اتفاقات این هفت روز ورزش بود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سقوط فوتبال ایران در رنکینگ فیفا اولین و مهمترین اتفاقی بود که برای ورزش ایران در آغاز این هفت روز رقم خورد. بعد از آن اما اتفاقات دیگری افتاد از جنس های دیگر و بعضا مهمتر؛ اتفاقاتی مانند برگزاری قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا و مشخص شدن رویارویی پرسپولیس و الهلال در مرحله یک چهارم، آغاز به کار تیم ملی والیبال در لیگ جهانی که با دو باخت و یک برد همراه شد و دو مدال شطرنجباز نونهال ایران در رقابت های قهرمانی جهان.

در این هفته پرونده مدیریت پرسپولیس که با استعفای اخیر علی اکبر طاهری وارد مرحله جدیدی شده بود، بسته شد چون پس از برگزاری نشستی با حضور وزیر ورزش اعلام شد که طاهری به مدیریتش ادامه خواهد داد.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

فوتبال ایران سقوط کرد
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) پنجشنبه گذشته جدیدترین تیم های فوتبال جهان را اعلام کرد. بر اساس رده بندی جدید منتشر شده، فوتبال ایران دو پله سقوط کرد و با مجموع ۸۲۹ امتیاز در رده سی ام قرار گرفته است. با وجود این سقوط دو پله ای، فوتبال ایران همچنان در رنکینگ فیفا بهترین کشور آسیاست.

آغاز به کار والیبال در لیگ جهانی با دو باخت و یک برد
دیدارهای تیم ملی والیبال در هفته نخست بیست و هشتمین دوره رقابت های لیگ جهانی در این هفت روز ورزش آغاز شد. بر این اساس ملی پوشان والیبال کشورمان که برای برگزاری دیدارهای این هفته خود به پیزارو ایتالیا سفر کرده بودند، طی سه روز متوالی به ترتیب برابر ایتالیا، برزیل و لهستان به میدان رفت و از رقابت با این تیم ها موفق به کسب یک برد شد و نتیجه دو دیدار را هم واگذار کرد. تیم ملی والیبال ایران در دو دیدار نخست خود در این هفته از رقابت های لیگ جهانی به ترتیب با نتایج ۳ بر صفر و ۳ بر یک مغلوب ایتالیا و برزیل شد اما در سومین دیدار موفق شد لهستان را سه بر یک شکست دادند.

طاهری در پرسپولیس می ماند
بعد از دیدار پرسپولیس برابر لخویا در لیگ قهرمانان آسیا که ۱۰ روز پیش برگزار شد، اعلام شد که علی اکبر طاهری از مدیریت این تیم استعفا داده و حتی در این رابطه خبرهایی منتشر شد مبن بر دخالت یکی از معاونان وزارت ورزش در امور داخلی پرسپولیس و اصرار وی به ادامه همکاری با اسپانسری که طاهری تمایلی به تمدید قرارداد با آن را نداشت؛ انتشار اینگونه اخبار در مورد پرسپولیس که تنها نماینده ایران در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا است، منجر به نشست میان علی اکبر طاهری و مسعود سلطانی فر شد. این نشست شنبه در محل وزارت ورزش برگزار شد و تغییر تصمیم طاهری را به دنبال داشت. بعد از این نشست، سرپرست باشگاه پرسپولیس با مثبت ارزیابی کردن نتایج جلسه، تاکید کرد که در پرسپولیس می ماند.

دو مدال شطرنجباز نونهال ایران در مسابقات جهانی
بردیا دانشور، شطرنجباز نونهال کشورمان که در مسابقات شطرنج قهرمانی نونهالان جهان شرکت کرده بود، در بخش سریع و برق آسا این رقابت ها موفق به کسب دو مدال شد. دانشور بعد از نایب قهرمانی در بخش سریع این رقابت ها، موفق شد در بخش برق آسا هم با مجموع ۷.۵ امتیاز و هم امتیاز با نفر اول به عنوان سوم دست یابد و صاحب مدال برنز شود.

شمشیرباز ایرانی پدیده مسابقات جایزه بزرگ مسکو شد
رقابت های شمشیربازی جایزه بزرگ مسکو در حالی طی این هفت روز ورزش برگزار شد که چهار شمشیرباز اعزامی ایران نتوانستند کسب مدال کنند اما در میان آنها محمد فتوحی به عنوان پدیده خود را معرفی کرد. فتوحی در مرحله یک شانزدهم با غلبه بر «آلدو مونتانو» ایتالیایی که جزو مدعیان مسابقات بود و در جدول اصلی و ۶۴ نفره مسابقات هم باعث حذف پاکدامن شده بود،  به مرحله یک هشتم صعود کرد و اینگونه هم انتقام هم تیمی اش را گرفت و هم خود را به عنوان پدیده معرفی کرد. این شمشیرباز کشورمان در نهایت با شکست در جمع ۱۶ بازیکن برتر مسابقات صاحب جایگاه شانزدهم شد. مجتبی عابدینی دیگر نماینده ایران در این رقابت ها نیز به عنوان هفدهم دست یافت و علی پاکدامن و محمد رهبری هم به ترتیب سی و ششم و چهل و یکم شدند.

خبر درگذشتی که تکذیب شد
«عطاء الله بهمنش درگذشت»؛ این یکی از اخبار این هفت روز ورزش بود که البته پس از انتشار تکذیب شد. این گزارشگر قدیمی ورزش که چند سالی به علت بیماری در منزل بستری بود و کمتر در میادین ورزشی دیده می شد، به علت عارضه مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد، بعد از آن بود که برخی دوستان خانوادگی و نزدیک استاد بهمنش از مرگ وی خبر دادند در حالیکه پزشکان مرگ وی را تایید نکردند. پزشکان تاکید داشتند با وجود وخیم بودن شرایط جسمانی، وی هنوز زنده است.

دو عنوان چهارمی حاصل حضور پاروزنان ایران در مسابقات جهانی
مسابقات قایقرانی کاپ سه آبهای آرام جهان در حالی دوشنبه در بلگراد صربستان به پایان رسید که در فینال ماده کانوی یک نفره ۵ هزار متر مردان کیا اسکندانی در مصاف با رقبای خود در رده چهارم قرار گرفت. پیش از وی عادل مجللی هم در مواد کانوی ۵ هزار متر و ۲۰۰ متر به عنوان چهارم دست یافته بود. بدین ترتیب پرونده پاروزنان ایران در رقابت های جهانی بلگراد با این دو عنوان چهارمی بسته شد.

میزبانی بدون تماشاگر سرخپوشان مقابل الاهلی در یک چهارم لیگ قهرمانان
مراسم قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا و مرحله حذفی AFC کاپ سه شنبه در کوالالامپور برگزار شد. بر اساس قرعه کشی انجام شده در این مراسم، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان می رود. البته سرخپوشان در شرایطی میزبان شدند که محل برگزاری این بازی مشخص نیست.

صعود مردان و سقوط بانوان تنیس روی میز ایران در رنکینگ جهانی
بر اساس رنکینگ جدید فدراسیون جهانی تنیس روی میز که سه شنبه منتشر شد، در بخش مردان، نیما عالمیان با ۲۱ پله صعود و مجموع ۲۰۸۸ امتیاز در رده ۱۰۵ جهان قرار گرفت. نوشاد عالمیان در این رده بندی ۷ پله صعود کرد و با مجموع امتیاز در رده ۹۶ قرار گرفت. در بخش بانوان اما هر سه ملی پوش تنیس روی میز کشورمان با سقوط مواجه شده اند. در این بخش ندا شهسواری ۲۵ پله سقوط کرده و در رده ۲۸۱ ایستاده است. مریم صامت هم با ۳۴ پله سقوط در رده ۳۷۸ قرار گرفته و مهشید اشتری هم در جایگاه ۵۸۵ قرار گرفته است. این بازیکن ۲۸ پله سقوط کرده است.

نقل و انتقالات لیگ هفدهم در این هفته
امید جهانبخش مهاجم فصل گذشته صبای قم به تیم صنعت نفت آبادان پیوست. وحید اسماعلیل بیگی دیگر بازیکنی بود که از تیم مس کرمان در ترکیب این تیم جنوبی قرار گرفت. مسئولان صنعت نفت آبادان طی این هفته با یک بازیکن برزیلی نیز عقد قرارداد کردند. «آگوستو سزار دوس سانتوس موریرا» که سابقه بازی در تراکتورسازی را هم دارد، در این هفته قراردادش با آبادانی ها را منعقد کرد./مهر