رئیس اداره ورزش و جوانان سیمرغ خبر داد : آغاز مسابقات استانی کشتی لوچو با حضور ۴۰۰ کشتی‌گیر در سیمرغ

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیمرغ از آمادگی و حضور بیش از ۴۰۰ کشتی‌گیر در مسابقات کشتی لوچو مازندران به میزبانی این شهرستان خبر داد و گفت: این مسابقات از امشب تا ۲۰ شهریورماه ادامه دارد. به گزارش مازند اسپرت ؛ محسن اکبری امشب در حاشیه افتتاحیه مسابقات کشتی لوچو در گفت‌وگویی اظهار کرد: […]

lochooرئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیمرغ از آمادگی و حضور بیش از ۴۰۰ کشتی‌گیر در مسابقات کشتی لوچو مازندران به میزبانی این شهرستان خبر داد و گفت: این مسابقات از امشب تا ۲۰ شهریورماه ادامه دارد.

به گزارش مازند اسپرت ؛ محسن اکبری امشب در حاشیه افتتاحیه مسابقات کشتی لوچو در گفت‌وگویی اظهار کرد: مسابقات استانی کشتی لوچو هرساله به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطر سرداران و ۱۵۰ شهید سیمرغ در میدان کشتی لوچو این شهرستان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مسابقات لوچو در سال‌جاری با استقبال بی‌نظیری از سوی کشتی‌گیران روبه‌رو شد و ۴۰۰ کشتی‌گیر از ۱۵ شهرستان مازندران برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی و شرکت کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه فقط سه استان کشور، این مسابقات سنتی را اجرا می‌کنند،گفت: کشتی سنتی در استان گیلان به اسم گیله‌مردی، در مازندران و گلستان به نام لوچو و در استان خراسان‌شمالی به اسم چوخه شناخته و معروف است.

اکبری ادامه داد: کشتی لوچو یا پهلوانی مورد استقبال بین‌المللی قرار گرفته است و کشورهای مختلفی خواستار تشکیل فدراسیون برای این رشته ورزشی هستند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات لوچو مورد علاقه مردم سیمرغ است، افزود: سیمرغ بام کشتی لوچو در ایران و قهرمان کشتی لوچوی کشور است و هر ساله میزبان این مسابقات است.

رئیس اداره ورزش و جوانان سیمرغ بیان کرد: این مسابقات با حضور ۴۰۰ کشتی‌گیر همراه است که بیش از ۸۰۰ مسابقه کشتی در مدت ۱۰ شب برگزار می‌شود.

* تامین منابع مالی از طریق دوست‌داران و پیشکسوتان کشتی مازندران

این مسئول با اشاره به در نظر گرفتن جوایز ارزنده‌ برای مسابقات مذکور، اظهار کرد: تمامی منابع مالی مربوط به مسابقات توسط علاقمندان و پیشکسوتان کشتی جمع‌آوری و فراهم شده و از منابع دولتی برای برگزاری این مسابقات استفاده نشده است.

اکبری گفت: داوران خوب و مجربی برای داوری این مسابقات انتخاب شده‌اند، همچنین قانون «برزل» در این دوره از مسابقات کشتی لوچو اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طبق دستورالعملی که توسط فدراسیون ورزش‌های روستایی و عشایری ارسال شده قانون برزل به‌صورت یک قانون اجباری برای مسابقات کشتی لوچو در نظر گرفته شده است.

* رعایت قانون «برزل» در کشتی لوچو

رئیس اداره ورزش و جوانان سیمرغ با اشاره به اجرایی شدن قانون برزل، تصریح کرد: در گذشته این قانون پابرجا بوده که باید دو کشتی‌گیر تا زمانی که فرد برنده مشخص شود با یکدیگر کشتی می‌گرفتند ولی مدتی این قانون حذف شده بود و اگر در پایان زمان مسابقات فینال لوچو، کشتی مساوی و برابر می‌شد، به هیچ کدام از پهلوانان جایزه‌ای تعلق نمی‌گرفت ولی فدراسیون با اجرایی کردن قانون برزل تاکید کرد که مسابقات کشتی باید یک برنده داشته باشد.

این مسئول با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقه اندیشیده شده است، افزود: جدول مسابقات در اختیار مربیان تیم‌ها قرار گرفته است.

* قهرمانی لوچوکاران شهرستان سیمرغ در مسابقات کشوری سال ۹۳

اکبری با اشاره به اینکه شهرستان سیمرغ در سال ۹۳ قهرمان کشتی لوچوی کشور شده است، گفت: از مسئولان استانی و شهرستانی انتظار داریم با توجه به اینکه سیمرغ بام کشتی لوچو در کشور است مساعدت‌های بیشتری را در این زمینه داشته باشند.

وی همچنین از مسئولان استانی و شهرستانی به‌ویژه از فرماندار شهرستان سیمرغ، امام جمعه و همچنین از شهرداری، شورای شهر و نیروی انتظامی به‌خاطر حمایت و همکاری که با اداره ورزش و جوانان دارند، تشکر کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان سیمرغ در پایان گفت: مسابقات کشتی لوچو از سه‌شنبه‌شب به مدت ۱۰ شب از ساعت ۲۲ آغاز و تا ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ادامه دارد، همچنین مسابقات فینال در عصر روز جمعه ۲۰ شهریورماه برگزار و به پهلوانان پیروز نیز جوایزی اهدا می‌شود.