حضور در ورزشگاه؛ تفریح خانوادگی آذربایجانی ها در بازی های اسلامی

مردم آذربایجان منتظر آغاز بازی های کشورهای اسلامی برای حضور در محل برگزاری مسابقات به همراه خانواده‌هایشان هستند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،اعزامی مهر به باکو، از چگونگی رفتار و برخورد اهالی باکو می توان به خوبی دریافت که آنها به اندازه مسئولان شهر و کشورشان، آماده میزبانی بازی های کشورهای اسلامی هستند. ظاهرا مردم باکو برای برگزاری این رویداد کاملا توجیه شده اند و این را می توان از چگونگی ارتباط آنها با اعضای کاروان دیگر کشورها متوجه شد.

در کل به نظر می رسد مسئولان آذربایجان برای سربلند شدن در برگزاری بازی های کشورهای اسلامی و حتی موفقیت ورزشکاران شان در این رویداد، روی مردم کشورشان و همراهی و همکاری آنها حساب کرده اند به خصوص با توجه به استقبالی که آنها برای حضور در ورزشگاه ها داشته اند.

خیلی وقت پیش از این بلیت فروشی بازی های کشورهای اسلامی در رشته های مختلف آغاز شد و خیلی زود بلیت دیدارهای آذربایجانی های در مرحله گروهی رشته های مختلف به طور کامل فروخته شد و این یعنی تکمیل ظرفیت ورزشگاه های باکو به هنگام رقابت ورزشکاران آذربایجان.

البته نباید از تمهیداتی که ستاد برگزاری چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی برای مردم کشورمان در نظر گرفته اند هم غافل شد؛ آنها تماشای رقابت های ۱۳ رشته را برای کودکان زیر ۱۶ سال رایگان کردند در حالیکه دیگر تماشاگران هم باید برای تهیه بلیت برای تماشای رقابت موردنظرشان در هر یک از ۲۰ رشته، فقط بین ۲ تا ۵ منات (واحد پول آذربایجان) پرداخت کنند.

در نظر گرفتن چنین تمهیداتی زمینه را برای حضور گسترده مردم آذربایجان در ورزشگاه های محل برگزاری بازی های اسلامی آنهم به صورت خانوادگی مهیا کره است.

«میر جام» رئیس واحد فروش بلیت دیدارهای مختلف بازی های کشورهای اسلامی نیز در گفتگویی به حضور خانوادگی مردم آذربایجان تاکید کرده است. وی اعلام کرده«شمار درخواست های ارائه شده برای تهیه بلیت جوانان و کودکان، نشان می دهد که مردم باکو و آذربایجان می خواهند به صورت خانوادگی از این رویداد دیدن کنند. در کل مردم باکو با شور و شوق برای این میزبانی پیشقدم شده اند  منتظر شروع مسابقات هستند.»

با این اوصاف تفریح دسته جمعی و ملی خانواده های آذربایجانی در جریان بازی های کشورهای اسلامی، حضور در ورزشگاه ها و تماشای از نزدیک رقابت ها خواهد بود این در حالی است که در ایران بحث حضور خانواده ها در سالن ها هنوز به نتیجه نرسیده و همچنان در مرحله بررسی باید و نباید ها قرار دارد./مهر