مهدوی: داوران اعزامی به رقابت‌های جهانی به زودی معرفی می‌شوند/ تغییرات داوری مبارزات بی‌روح را فعال کرد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حافظ مهدوی : طی یک هفته گذشته دو مسابقه بین‌المللی در ساری برگزار کردیم. بر همین اساس سعی کردیم تا از این فضا استفاده کرده و از داورانی که تعاملات خوبی با هیئت‌های خود داشتند کمک بگیریم. رئیس فدراسیون نیز ما در این راه همراهی کرد و با حضور تعدادی […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حافظ مهدوی : طی یک هفته گذشته دو مسابقه بین‌المللی در ساری برگزار کردیم. بر همین اساس سعی کردیم تا از این فضا استفاده کرده و از داورانی که تعاملات خوبی با هیئت‌های خود داشتند کمک بگیریم. رئیس فدراسیون نیز ما در این راه همراهی کرد و با حضور تعدادی از داوران در این مسابقات موافقت کرد.

وی افزود: برای رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا ۱۱ داور ایرانی و۱۳  داور خارجی حضور داشتند. در جام فجر نیز ۲۰ داور مرد و ۱۲ داور زن قضاوت کردند. این مسابقات امتیازی شد برای ارتقای داوران و بدون این که هزینه زیادی پرداخت کنند درجات داوری خود را ارتقا بدهند.  در این مسابقات داوران ممتار خارج از نوبت حضور داشتند بود اما  برای مابقی داوران همگی نوبت رعایت شد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان ملی‌پوش خود را با قوانین جدید وفق داده‌اند یا نه گفت: بازیکن حرفه‌ای یک مربی حرفه‌ای را پشت سر خود دارد. اگر کوچ حرفه‌ای باشد از تمامی قوانین به روز با خبر است و این قوانین را به بازیکنان نیز انتقال می‌دهد.

مهدوی ادامه داد: مهم‌ترین تغییرات صورت گرفته در قوانین داوری این است که بازی سرد و بی‌روح، فعال شده است. حرکات زاید را حذف کردیم. اما در این میان یک مشکل وجود دارد وآن این است که در امتیازات سر و صورت دخالت انسانی وجود ندارد مگر در شرایط ناک اوتی. این یک خلاء است که اگر در قالب یک پیشنهاد به فدراسیون جهانی بگوییم حتما این مشکل حل خواهد شد. امیدواریم این مشکل به زودی حل شود.

وی یادآور شد: برای بازی‌های کشورهای اسلامی از من دعوت شده است. برای رقابت‌های قهرمانی جهان قرار است به زودی داوران اعزامی را معرفی کنیم./تسنیم