پنجعلی: طارمی پنالتی بازی الریان را خیلی ساده گرفت/ زدن گل‌های نمایشی هنر اوست

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مهدی طارمی با پنالتی ای که در بازی روز گذشته مقابل ماشین سازی تبریز به ثمر رساند به طور مشترک با ساسان انصاری در رده اول بهترین گلزنان لیگ برتر ایستاده است. او که در هر بازی کلی موقعیت ساده خراب می کند و یک باره در یک بزنگاه که […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مهدی طارمی با پنالتی ای که در بازی روز گذشته مقابل ماشین سازی تبریز به ثمر رساند به طور مشترک با ساسان انصاری در رده اول بهترین گلزنان لیگ برتر ایستاده است. او که در هر بازی کلی موقعیت ساده خراب می کند و یک باره در یک بزنگاه که هیچ کس فکرش را نمی کند یک موقعیت بسیار سخت را وارد دروازه می کند، برای تکرار عنوان آقای گلی سال گذشته اش باید در سه بازی باقی مانده تا پایان فصل، حالا که خیالش از قهرمانی تیمش هم راحت است، حسابی گل بکارد و توپ را به تور دروازه حریفان بچسباند تا با آقای گلی خاطره تلخ خراب کردن پنالتی در لیگ قهرمانان آسیا را از ذهن هواداران پرسپولیس پاک کند. با پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی درباره احتمال آقای گلی مهدی طارمی گفت و گو کردیم که در ادامه می خوانید.

*طارمی می تواند آقای گل باشد؟ در هر بازی موقعیت های زیادی خراب کرده که اگر این اتفاق نمی افتاد الان صد در صد آقای گل بود.

من معتقدم ایشان مثل پارسال آقای گل است. به هر حال همه فورواردها موقعیت خراب می کنند در پرسپولیس کار سخت تر است. فشار روی بازیکنان بیشتر است. برای همین است که بار روانی بازیکن بالاست و بازی در پرسپولیس سخت تر است. البته اگر خوب بازی کنی خیلی به پیشرفتت کمک می شود و متقابلا حساسیت هم روی بازیکن بیشتر است و می دانیم خیلی از این موقعیت ها بازیکن ها خراب می کنند.

*بسیاری از کارشناسان معتقدند طارمی خیلی از موقعیت هایش را برای زدن گل های نمایشی از دست می دهد. چقدر یک مهاجم حرفه ای باید به این وجه هم فکر کند و برخی موقعیت ها را فدای کارهای نمایشی کند؟

الان مهدی ان شالله آقای گل می شود پس مساله نمایشی زدن نیست. وقتی برگردان می زند آن هنرش است. توپ هایی هم که گل می کند معمولا توپ های سختی است. در یک بازی موقعیت هم خراب می شود و این طبیعی است. برای بازیکن های تیم های دیگر حتما این اتفاق می افتد و کسی متوجه نمی شود. اما بازیکن های تیم های پرطرفدار بیشتر زیر ذره بین هستند و بازی ها به طور مستقیم پخش می شود مردم می بینند، برای همین است که انعکاس پیدا می کند.

*بعد از پنالتی ای که مهدی طارمی در بازی با الریان خراب کرد، برانکو در نشست خبری گفت این آخرین پنالتی ای است که طارمی در زمان مربیگری من می زند. ولی دیروز دیدیم که بعد از اینکه داور پنالتی گرفت باز هم بازیکنان پرسپولیس خلاف نظر مربی توپ را به طارمی دادند و برانکو در نشست خبری به این موضوع انتقاد کرد.

من این قضیه را شنیدم اما خب از صحت و سقم آن خبر ندارم.

*هر دوی این حرف ها را برانکو در نشست خبری گفت.

درباره اینکه گفته این آخرین پنالتی بود که طارمی در زمان من زد، احتمالا ناراحت بوده. چون واقعیتش طارمی آن پنالتی را خیلی ساده گرفت و سرمربی هم از او ناراحت بود. احتمالا بازیکنانان خواهش کردند در بازی دیروز این اتفاق افتاده. البته تیم حریف هم زورش به پرسپولیس نمی رسید و خیالشان از برد راحت بود.

*درست است که بازی را برده بودند و حساس هم نبود ولی اگر این پنالتی هم خراب می شد برای خود طارمی قطعا تاثیر منفی داشت. هواداران بعد از بازی الریان خیلی از او ناراحت بودند.

چون بازی را جلو بودیم فکر نمی کنم حتی اگر خراب می شد اتفاقی می افتاد. بعد هم آن اتفاق ها لحظه ای هستند. ممکن است طرفدار در یک لحظه شاکی شود و اعتراض کند، اما ما می دانیم طرفدار همه بازیکن ها را دوست دارند. طرفدارهای ما با تمام وجود هم طارمی را حمایت کردند و می کنند. طارمی هم به محبت آنها با گل هایش و امتیازاتی که برای پرسپولیس گرفته جواب داده.

*احتمالا خودش در فشار زیادی آن پنالتی را زده.

صد در صد. من خودم در خانه و از تلویزیون بازی را می دیدم، به خانواده گفتم واقعا زدن این پنالتی بعد از آن همه فشار سخت است. ولی خب از یک نظر هم خوب شد که با این پنالتی فشارها هم از روی او برداشته شد و بار روانی هم برای بازی بعد از روی او برداشته شده و ان شالله مثل فصل قبل آقای گل می شود. /خبرآنلاین