اسفندیاری‌فر: شورای فنی کشتی فرنگی باید صبر و حمایت بیشتری داشته باشد

مربی تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید اعضای شورای فنی اگر می‌خواهند تیم ملی موفق باشد باید صبر و حمایت بیشتری داشته باشند چون در کوتاه مدت حتی از بهترین مربیان جهان هم نمی‌توان انتظار نتیجه داشت. به گزارش مازنداسپرت ؛مهرزاد اسفندیاری‌فر در گفت‌وگویی درباره انتقادات اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: در تمام […]

خبرگزاری فارس: اسفندیاری‌فر: شورای فنی کشتی فرنگی باید صبر و حمایت بیشتری داشته باشد

مربی تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید اعضای شورای فنی اگر می‌خواهند تیم ملی موفق باشد باید صبر و حمایت بیشتری داشته باشند چون در کوتاه مدت حتی از بهترین مربیان جهان هم نمی‌توان انتظار نتیجه داشت.

به گزارش مازنداسپرت ؛مهرزاد اسفندیاری‌فر در گفت‌وگویی درباره انتقادات اعضای شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی گفت: در تمام دنیا مرسوم است که ابتدا تمام جوانب امر را بررسی می‌کنند و با وسواس و دقت بسیار تصمیم‌گیری می‌شود و سپس با تمام قوا از تصمیمی که گرفتند دفاع می‌‌کنند. 

وی ادامه داد: وقتی اعضای شورا، اشکانی و یا هر شخص دیگری را انتخاب می‌کنند باید حمایت لازم را از او داشته باشند و در هیچ دنیا مدیریت کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد. بحث من درباره خودمان و یا کادر فعلی نیست بلکه اگر می‌خواهیم کشتی فرنگی نتیجه بگیرد و دوباره به جایگاه گذشته اش برگردد باید حمایت‌ها تداوم داشته باشد و به دنبال کسب نتیجه در کوتاه مدت نباشیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: اگر به روسیه به عنوان رقیب اصلی ما در کشتی نگاه شود متوجه تغییرات ناچیز در این سال‌ها در کشتی این کشور می‌شویم. اگر تمام مربیان نخبه دنیا را هم کنار یکدیگر جمع کنیم در کوتاه مدت نمی‌توان انتظار کسب نتیجه از آنها داشت؛ همانطور که آذربایجانی‌ها با خیرآبادی قراردادی ۴ ساله بستند.

وی درباره نظر اعضای شورای فنی مبنی بر تقویت کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: به نظرم از نظر فنی مشکلی نداریم و با حضور نفراتی مانند اسماعیل‌نژاد که کارنامه‌شان مشخص است و اشکانی به عنوان یکی از فنی‌ترین فرنگی‌کاران کشور مشکلی نیست، اما اگر نیاز به تقویت است اقدام خواهند کرد. 

مربی تیم ملی کشتی فرنگی افزود: نباید به حواشی که وجود دارد دامن زد چراکه عدم اعتماد به کادر فنی توانایی آنها را زیر سوال می‌برد. آنچه که بیرون خانه کشتی وجود دارد با داخل خانه کشتی متفاوت است. کشتی نیاز به آرامش دارد و تا زمانی که هستیم اجازه نمی‌دهیم حواشی وارد تیم شود. کشتی فرنگی بزرگ است و مطمئن باشید موفقیت‌های آن ادامه خواهد داشت. اگر کمی صبر کنیم حتما نتایج مورد انتظار مردم نیز رقم خواهد خورد. 

وی درباره اولتیماتوم به کادرفنی تا جام جهانی تهران خاطرنشان کرد: این موضوع به غیر از اینکه بار منفی داشته باشد هیچ بار مثبتی نخواهد داشت. به هر حال اعضای شورا از بزرگان کشتی هستند و اگر قرار است تصمیمی گرفته شود بهتر است رسانه‌ای نشود و در داخل خانواده اعلام شود./فارس